Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزدسعید عقلی با بیان این خبر اظهارداشت: بر اساس دستورالعمل های ابلاغی، گازرسانی به روستاهای هدف گردشگری از سال 93 به صورت ویژه در دستور کار این شرکت قرار گرفت و بر همین اساس در کنار گازرسانی به سایر روستاها و بخش های مختلف، برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت پذیرفت و گازرسانی به روستاهای مذکور آغاز و طی سال های اخیر ادامه یافت و در سال 1400 نیز گازرسانی به 8 روستای دیگر به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به 43 مورد مصوب هیات محترم وزیران و کمیته ملی روستایی عشایری کشور و 40 مورد مصوب کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، در مجموع 83 روستای هدف گردشگری در استان یزد شناسایی شد که از این تعداد، 73 روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شده و عملیات گازرسانی به 2 روستای دیگر در دست اقدام می باشد.

عقلی  تصریح کرد: از 8 روستاهای باقیمانده، سرانه خانوار 5 روستا علی رغم دارا بودن جمعیت بیش از 20 خانوار، فراتر از مبلغ ابلاغی برآورد شده که در صورت ارائه مجوز از شرکت ملی گاز ایران و تامین اعتبارات لازم در سال های آتی گازرسانی خواهد شد و گازرسانی به 3 روستای دیگر نیز با توجه به دستور العمل و بخش نامه های ابلاغی، به دلیل جمعیت زیر 20 خانوار و سرانه خانوار بالا در حال حاضر در برنامه این شرکت قرار ندارد ولیکن در مراحل بعدی و در صورت ابلاغ دستورالعمل های جدید آمادگی لازم در این زمینه وجود دارد.

سرپرست شرکت گاز استان از افزایش اشتغال، رونق صنعت گردشگری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از جمله اثرات مثبت طرح مذکور عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر یزد با دار بودن گسترده ترین بافت تاریخی مسکونی کشور و به عنوان نخستین شهر خشتی جهان، یک میراث جهانی به شمار می رود و همچنین استان پهناور یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی و دارا بودن نقاط گردشگری منحصر به فرد، یکی از جاذبه های توریستی کشور محسوب می شود لذا توسعه شبکه های گازرسانی و گازدار نمودن نقاط مختلف به ویژه مناطق و روستاهای هدف گردشگری با حساسیت ویژه ای انجام پذیرفته تا علاوه بر ایجاد رفاه و آسایش، خدشه ای به بافت تاریخی و طبیعی استان وارد نشود.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شرکت گاز استان یزد روستای هدف گردشگری رونق گردشگری هدف گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۶۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی صبح دوشنبه در مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات پروژه آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان به همت خیرین جمعیت هلال احمر استان تهران اظهار کرد: یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان تهران در قالب طرح نذر خدمت، آبرسانی به روستاهای محروم شهرستان درمیان بود که این مهم با جذب خیرین از مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران در سال جاری محقق شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: بنابراین جمعیت هلال احمر استان تهران با خرید و انتقال لوله‌های انشعاب آب، برای آبرسانی به ۶ روستای شهرستان درمیان پیش قدم شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان داشت: روستاهای تقندیک، سرش‌آباد، کلاته نظر، دونخی، قیک و مود علیا از جمله روستاهای دارای تنش آبی هستند که در این پروژه از نعمت آب آشامیدنی منتفع می‌شوند.

وی افزود: با اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع و اجرای ۲۹۷ انشعاب لوله آب، ۲۹۷ خانوار از اجرای این پروژه بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال از سوی مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران و ۸٠ میلیارد ریال از سوی شرکت آبفا در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر 6092066

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی