Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@03:05:29 GMT

فعالیت ۶۶ مرکز تخصصی درمان اعتیاد زنان در کشور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۷۳۵۵

فعالیت ۶۶ مرکز تخصصی درمان اعتیاد زنان در کشور

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۶۶ مرکز درمان و بازتوانی و ۳۳ مرکز کاهش آسیب در کشور به طور تخصصی به درمان اعتیاد زنان می‌پردازد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «فاطمه عباسی» رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، افزود: درمان اعتیاد زنان و مردان تفاوتی ندارد، فقط گاهی در بخش مقدار دارو یا نوع آن، ملاحظاتی به‌طور مثال برای زنان باردار یا زنان دارای بیماری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در اعتیاد زنان عواملی مانند اعتیاد همسر یا شریک جنسی، بیماری‌های روانی، محیط مستعد شغلی و عوامل اجتماعی مانند طلاق و فقر نیز وجود دارد.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: زنان بهبود یافته به سختی پذیرفته می‌شوند، چون همچنان انگ فرهنگی برای اعتیاد زنان بیشتر از مردان است و نیازمند آموزش و تغییر نگرش هستیم.

عباسی افزود: در راستای حمایت پس از درمان باید از آموزش برای خانواده‌ها و تشویق کارفرمایان به اشتغال معتادان بهبودیافته بهره‌مند شد. بسیاری از این زنان چنانچه شرایط حمایت لازم اجتماعی و اشتغال را نداشته باشند، مجددا به شغل‌های سیاه و آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا می‌کنند.

وی، خاطرنشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهند که تعداد زنان معتاد حدودا ۱۰ درصد کل معتادان کشور است. طبق آمار سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۲۶۴ واحد ارائه خدمات شامل ۶۶ واحد ارائه خدمات درمان و بازتوانی برای زنان و ۲ هزار و ۱۹۸ واحد ارائه خدمات برای مردان در کشور فعال است.

رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در مجموع ۴۹۷ هزار و ۵۶۰ نفر از معتادان شامل ۲۷ هزار و ۲۹۶ زن و ۴۷۰ هزار و ۲۶۴ مرد تحت پوشش مراکز خدمات درمان و بازتوانی اعتیاد بهزیستی هستند.

عباسی افزود: همچنین ۴۰۸ مرکز کاهش آسیب و کنترل ایدز شامل ۳۳ مرکز برای زنان و ۳۷۵ مرکز برای مردان در کشور فعالیت دارند که ۷۸ هزار و ۸۱۹ نفر شامل ۹ هزار و ۳۷۳ زن و ۶۹ هزار و ۴۴۶ مرد از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

یادآور می‌شود: بر اساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از ۶۶ درصد مربوط به تریاک است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درمان اعتیاد زنان زنان بهبود یافته رئیس مرکز پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اعتیاد زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد

احمد یوسفی گفت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، کورش احمد یوسفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در جریان بازدید رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته در استان کرمان بالغ بر ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ سراسر استان نگهداری و اقدامات درمانی و بازپروری برای رهجویان صورت گرفت.

وی بیان داشت: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی، حرفه آموزی و اشتغال زایی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد به گونه‌ای که اطمینان حاصل شود که این افراد بازگشت مجددا به کمپ نداشته باشند.

احمدیوسفی با بیان این مطلب که در سند تحول و تعالی قوه قضائیه، کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶ مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: در زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات سازمان‌های متولی همکاری لازم نمی‌کنند و شوربختانه استان کرمان در بحث زیرساخت‌های کمپ ۱۶ جزء محروم‌ترین استان‌های کشور می‌باشد.

وی با بیان این مطلب که اعتیاد یک چالش اجتماعی در دنیا می‌باشد، ولی در کشور ما در صدر آسیب‌های اجتماعی است گفت: متاسفانه در زندان‌ها ۵۰ درصد بصورت مستقیم و ۲۰ درصد بصورت غیرمستقیم محکومین به حبس مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان تاکید کرد: بسیاری از معتادان به واسطه بیماری اعتیاد خود مرتکب جرم می‌شوند و در برخی موارد اعتیاد موجب ضربه زدن به سرمایه‌های اجتماعی شهر شده است که لازم است اقدامات قبل، حین و بعد از درمان مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • خوزستان نیازمند بیمارستان تخصصی چشم و قلب
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان