Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:43:29 GMT

سه کتاب سوره مهر برای تولید سریال اقتباس می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۷۵۲۶

سه کتاب سوره مهر برای تولید سریال اقتباس می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، وحید پناهلو مدیر مرکز تولیدات سریال سازمان سینمایی سوره از اقتباس سه کتاب «عصرهای کریسکان»، «قرارگاه سری نصرت؛ خاطرات عباس هواشمی» و «ماتی‌خان» برای ساخت سریال خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سال ۱۴۰۰ میان سازمان سینمایی سوره و انتشارات سوره مهر مبنی بر اعطای نمایندگی حق هرگونه اقتباس یا برداشت از آثار انتشارات سوره مهر منعقد شده است، در اولین گام سه کتاب «عصرهای کریسکان» به قلم کیانوش گلزار راغب، «قرارگاه سری نصرت؛ خاطرات عباس هواشمی» نوشته عباس هواشمی و «ماتی‌خان» به نویسندگی عبدالرحمن اونق که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز تولیدات سریال سازمان سینمایی سوره ادامه داد: مقدمات اقتباس از این سه کتاب از پاییز سال ۱۴۰۰ آغاز شد، با جدیت ادامه پیدا کرد و هم‌اکنون در مراحل پایانی نگارش فیلمنامه برای تولید سریال قرار دارند.

پناهلو با اشاره به اسامی سرپرست نویسندگان این سه اثر درباره عوامل اصلی این پروژه عنوان کرد: احمدعلی سجادی‌صدر، مهدی سجاده‌چی و نازنین اسماعیل‌پور به ترتیب سرپرست نویسندگان آثار «عصرهای کریسکان»، «قرارگاه سری نصرت؛ خاطرات عباس هواشمی» و «ماتی‌خان» برای نگارش فیلمنامه هستند و هم‌اکنون در حال مذاکره با دیگر عوامل هستیم. همچنین با توجه به اینکه شرایط پروژه‌ها به چه صورت پیش می‌رود، وارد مرحله پیش‌تولید و سپس تولید یکی از این آثار می‌شویم.

مدیر مرکز تولیدات سریال سازمان سینمایی سوره در پایان درباره مضمون این سه کتاب بیان کرد: این آثار سه فضای مختلف را در سه مقطع تاریخی متفاوت روایت می‌کنند. «عصرهای کریسکان» خاطرات یک آزاده کُرد است که اخیرا به شهادت رسیده است. «ماتی‌خان» که داستان آن مربوط به حکومت پهلوی اول است، به موضوع اسکان قبایل ترکمن در منطقه مرزی حاشیه رود اترک اشاره دارد. همچنین «قرارگاه سری نصرت؛ خاطرات عباس هواشمی» نیز با بررسی روند شکل‌گیری قرارگاه سرّی نصرت در زمان دفاع مقدس به نقش سردار شهید علی هاشمی در این قرارگاه می‌پردازد.

کد خبر 5475906 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سوره مهر سریال ایرانی سازمان سینمایی حوزه هنری تئاتر ایران تماشاخانه شهرزاد رادیو کارگردان تئاتر موسیقی ایرانی ماه رمضان 1401 ماه امید فیلم سینمایی سریال ایرانی رادیو صبا درگذشت چهره ها شبکه دو سیما رضا رویگری رادیو نمایش سازمان سینمایی سوره قرارگاه سری نصرت عصرهای کریسکان ماتی خان سوره مهر سه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، ابراهیم کاویانی از تولید 92 تن گوشت مرغ در  شهرستان عباس آباد امسال خبر داد.

 

وی با اشاره به اهمیت تولید گوشت مرغ و جایگاه آن در سبد غذایی روزانه مردم، گفت: برای تأمین امنیت غذایی و تنظیم بازار مرغ  تاکنون 92 تن گوشت مرغ در مزرعه مرغ گوشتی این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: این شهرستان دارای 3 مزرعه پرورش مرغ اجداد، 2 مزرعه مرغ گوشتی و 4 مزرعه مرغ مادر گوشتی است که نقش به سزایی در تولید گوشت مرغ شهرستان و استان دارد.

دیگر خبرها

  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد
  • «سلمان فارسی» پروژه‌ای جریان‌ساز
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • تلاش برای پخش سریال سلمان فارسی در سال ۱۴۰۵
  • بازیگران جدید سریال «سلمان فارسی» مشخص شدند
  • «سلمان فارسی» یک پروژه جریان ساز است/ پخش سریال در ۱۴۰۵
  • میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را ۱۴۰۵ به پخش برسانیم