Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:34:30 GMT

وجود یک گالری تخصصی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۷۸۱۷

وجود یک گالری تخصصی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر، محبوبه دمیا اظهار کرد: با توجه به رویکرد و نگاه اصلی برنامه‌های تجسمی در سال جدید توجه به مسائل اجتماعی، زیست بوم و هویت فرهنگی این واحد نگاه ویژه‌ای نیز به رویدادها و اتفاق‌های روز جامعه خواهد داشت و تلاش خواهد کرد اتفاقات روز دنیا و ایران را با زبان هنر تجسمی به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: هنرمندان تجسمی در رشته‌های مختلف این هنر در استان از جایگاه هنری بسیار خوبی در کشور برخوردار هستند و بیشتر آثار این عزیزان در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی رتبه‌های نخست را از آن خود می‌کنند.

مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری با اشاره به برگزاری رویدادهای قاب مهربانی، قاب بهشت و قاب عاشقی، عنوان کرد: رویداد «قاب مهربانی» با هدف کمک به زندانیان جرایم غیر عمد و خانواده آن‌ها برگزار شد که هنرمندان استان در رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی استقبال بسیار خوبی از این رویداد داشتند و بیش از ۵۰۰ اثر برای حضور در این نمایشگاه به دبیرخانه ارسال شد و پس از بررسی آثار ۶۰ اثر در معرض دید علاقه مندان در این نمایشگاه قرار گرفت.

دمیا مطرح کرد: همچنین انتشار فراخوان مسابقه عکاسی «قاب بهشت» با موضوع ماه مبارک رمضان و مراسم و آئین مرتبط با این ماه و برگزاری گردهمایی یک روزه خلق اثر با عنوان «قاب عاشقی» با موضوع آیات قرآن کریم و با حضور خوشنویسان استان از دیگر برنامه‌های این واحد بود که در تقارن هفته‌ی هنر انقلاب اسلامی با ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی گفت: مهمترین دغدغه هنرهای تجسمی در حوزه هنری تأمین مناسب مالی است چرا که هنرهای تجسمی از زیر شاخه‌های بسیاری برخوردار است و توجه و ایجاد بستر مناسب برای همه رشته‌های تجسمی مستلزم تأمین منابع مالی است که متأسفانه اکنون بسیار کم است و جوابگوی همه رشته‌های تجسمی نیست.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار مکتوب هنرهای تجسمی چون کتاب نقاشی و کتاب خوشنویسی اعلام کرد: در این حوزه دو کتاب عکاسی و تصویر سازی از هنرمندان استان آماده چاپ داریم ولی به دلیل هزینه‌های بالا تولید این آثار چاپ آن‌ها به تعویق افتاده است.

دمیا با بیان اینکه امیداوارم مسئولان ارشد استان به اهمیت هنر و آثار هنری بیشتر پی ببرند و توجه ویژه‌تری به موضوع اقتصاد هنر داشته باشند، افزود: چهارمحال و بختیاری با وجود هنرمندان برجسته در رشته هنرهای تجسمی پس از سال‌ها فاقد یک گالری تخصصی برای ارائه آثار هنرمندان استان است و به واقع تمامی هنرمندان این رشته هنوز منتظر افتتاح یک گالری تخصصی هنرهای تجسمی و موضوع هنرهای تجسمی در استان هستند.

هم اکنون فراخوان مسابقه عکاسی «قاب بهشت» از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری منتشر شده و عکاسان استان می‌توانند آثار خود را با موضوعات (سفرهای ساده افطاری، کمک‌های مومنانه، شب‌های قدر، جز خوانی قرآن کریم، رؤیت هلال ماه رمضان و شوال، راهپیمایی روز قدس، نماز عید سعید فطر و تمامی مراسم‌های بومی و محلی ماه مبارک رمضان) تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ به حوزه هنری استان ارائه دهند.

کد خبر 5475972

منبع: مهر

کلیدواژه: عید سعید فطر شب های قدر هنرمند تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی خراسان رضوی بارش باران چهارمحال و بختیاری هنرهای تجسمی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

سرهنگ ذوالفقاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در محور‌های پایگاه اطلاع رسانی و خبر، شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، نرم افزار‌های کاربردی، کلیپ، موش گرافیک و پویا نمایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درخشش در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت

وی افزود: علاقمندان فرصت دارند آثار خود را در دو بخش دانش آموزی و عمومی تا ۳۱ اردیبهشت به پیام رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۹۳۳۸۸۲۰۷۵ ارسال کنند.

ذوالفقاری اضافه کرد: اختتامیه جشنواره خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس