Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر طاهری در نشست برنامه ریزی کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز عشایر سراسر کشور گفت: در سال‌های اخیر اهتمام به مسائل شهدا به واسطه کم توجهی دولت قبل آنگونه که شایسته بوده است انجام نشده است و فعالیت‌ها عمدتاً به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است، اما دولت فعلی، دولتی انقلابی و باورمند است که شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به بیانات حضرت امام (ره) که عشایر را ذخائر انقلاب نامید اشاره و گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت عشایر را به درستی شناخته و حقوق تضییع شده عشایر در رژیم منحوس پهلوی را به آنان بازگردانده است.

طاهری گفت: به عشایر زائدگی خود افتخار می‌کنم، عزیزان خادم‌الشهدا‌ای که تلاش دارند در قالب یادواره‌ها نام و خاطره شهدای عشایر را زنده نگه دارد داشته و شأن والای آنان را از گذارند ما وظیفه داریم با همه توان و ظرفیت خود را در به کار گیریم تا شاهد یادمان‌ای در خور شأن شهدای گرانقدر عشایر و معرفی هرچه بهتر آنان باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار گفت: نگاه دولت، نگاهی فرهنگی است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی وظیفه داریم در شرایط فعلی و با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، در مباحث برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا، تمام‌قد حمایت کرده و در زمینه پاسداشت شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.

او گفت: اینگونه یادواره‌ها باید محفلی برای تبیین راه و سیره شهدا قرار گیرد تا نسل حاضر بتوانند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

به گفته این مقام مسئول، دلاوری، حق‌طلبی، شجاعت مثال زدنی، ظلم ستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز عشایر به عنوان ذخائر انقلاب به شمار می‌رود.

طاهری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهیده زن انقلاب بانو باختر بیگلری، از عشایر شهرستان لار، گفت: همه ما در آگاهی بخشی و معرفی درخور شأن شهدا قصور داشته‌ایم و از صدا وسیمای مرکز فارس، شهرداری شیراز و تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان انتظار می‌رود در زمینه آگاهی‌بخشی، اطلاع رسانی و تبلیغ این کنگره بزرگ ملی، از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره گیرند چرا که بنا بر تاکیدات دکتر ایمانیه، استاندار محترم فارس، عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری این رویداد ملی ارزیابی خواهند شد.

سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس نیز گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی، با خون شهدا آبیاری شده است و بی شک برگزاری یادواره‌های شهدا، خون تازه‌ای در کالبد جامعه خواهد دمید.

شکوهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و شهید صیاد شیرازی عنوان و افتخارات شهدای عشایر گفت: جامعه بزرگ عشایر کشور ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این میان ۲۰۰۰ شهید متعلق به استان فارس است که ۳۴۰ شهید دانش‌آموز و ۷۰ شهید فرهنگی در این میان جلوه گری می‌کنند.

فرمانده سپاه عشایر فارس با یادآوری فرموده حضرت آقا که عشایر، حافظان هویت ملی این کشور هستند، گفت: دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز که چهره‌های برجسته ای، چون دکتر ملک حسینی، از دانش آموختگان آن هستند، افتخاری برای استان و کشور به شمار می‌روند که ۸۵۰ رزمنده، ۹۲ شهید، ۷۵ جانباز و ۲۲ آزاده نخبه دانش آموز را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و جای تاسف دارد که همچنان حتی در خود شهر شیراز هم ناشناخته مانده است.

روح الله رشیدی کوچی دبیر مردمی یادواره شهدای عشایر به تشریح وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان پرداخت.

گفتنی است کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر سراسر کشور، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس، در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ علیه السلام برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت مردمی احیای ارزش های انقلاب معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شیراز دستگاه های اجرایی انقلاب اسلامی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سید رضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: بهره‌گیری از زندگینامه شهدای بین‌المللی استان مانند شهید سیدرضی موسوی چاشمی نیز ضرورت دارد تا برای کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان مدنظر باشد.

وی افزود: در بحث برگزاری این کنگره، تولید آثار و محتوا، سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدا باید از ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌ها با یک دید وسیع استانی استفاده کرد.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی شهید محمود اخلاقی، شناسنامه جنگ استان سمنان نیز از دیگر موارد ارزشمندی است که جزو آثار و تولیدات کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان خواهد بود.

مطیعی با اشاره به اینکه جریان تیم فوتبال آزادی سمنان در کشور بی‌نظیر است، تصریح کرد: بیش از نیمی از اعضای تیم فوتبال آزادی به شهادت رسیدند، زندگی هرکدام از این شهدا جایگاه وسیعی دارد و در این سریال به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 748452

دیگر خبرها

  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • یادواره شهدای مدافع حرم و امنیت بزرگترین رویداد فرهنگی مردمی است
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران