Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:08:48 GMT

طراحی و نمایش قرآن موضوعی و نموداری در نمایشگاه قرآن کریم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۷۹۸۳

طراحی و نمایش قرآن موضوعی و نموداری در نمایشگاه قرآن کریم

محمد تهرانی مسئول نمایش قرآن نموداری و موضوعی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: برای اولین‌بار در جهان اسلام قرآنی نموداری و موضوعی را طراحی کردیم که تا به حال سابقه نداشته است.

این فعال قرآنی گفت: هدف از این کار، دسترسی راحت به آیات قرآن کریم است. به‌عنوان مثال می‌خواهیم ببینیم در چه آیاتی در خصوص حجاب صحبت شده که در این قرآن این آیات به صورت موضوعی تجمیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سازمان‌ها و نهادهای هدف این طرح، افزود: آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، مدارس، مساجد و حتی عموم مردم از این قرآن نموداری و موضوعی می‌توانند استفاده کنند.

تهرانی همچنین بیان کرد: این روش کمک می‌کند کسی که می‌خواهد به آیه مدنظرش دسترسی پیدا کند، این کار به‌راحتی با یک کلیک در گوشی همراه انجام می‌شود. علاوه بر آن تمام آیاتی که در قرآن کریم با آن مفهوم وجود دارند نیز نمایش داده می‌شود.

این فعال قرآنی با تشریح چگونگی تقسیم‌بندی موضوعی این قرآن، گفت: عقاید، اخلاق، احکام و تاریخ پیامبران موضوعات این قرآن را در بر می‌گیرد که هر کدام به‌صورت مجزا زیرمجموعه‌هایی را شامل می‌شود. در بخش عقاید ریز موضوعاتی همچون خداشناسی، نبوت، امامت و معاد وجود دارد. در بخش معاد آیات به چهار قسمت مرگ، برزخ وعذاب‌های جهنم، بهشت و وقایع قیامت دسته‌بندی می‌شود. موضوع احکام نیز به چهار بخش مستحبات، واجبات، مکروهات و محرمات تقسیم می‌شود.

وی افزود: در بخش تاریخ پیامبران، نام و مشخصات انبیای الهی بر اساس تاریخ وفات، به‌صورت منظم چیده شده‌اند و وقایعی که در خصوص هر پیامبر در قرآن ذکر شده، اینجا تجمیع و به ترتیب وقوع آمده است.

کد خبر 5475581 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم فعالیت های قرآنی ماه رمضان 1401 ماه رمضان 1401 ماه امید ماه مبارك رمضان قرآن قرآن کریم نهج البلاغه امام علی ع نمایشگاه قرآن شب قدر آیت الله خامنه ای مسجد اوقات شرعی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۷۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت همزمان در ۸۵ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نشانی حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد و داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق نشانی اینترنتی https://bpms.telavat.ir دریافت کنند.

برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه، باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به شرح پیوست اعلام شد:

 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی