Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@13:09:32 GMT

اوباما به بایدن حسودی می‌کرد!

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۸۱۴۱

اوباما به بایدن حسودی می‌کرد!

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از وبسایت روزنامه دیلی میل نوشت: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از دموکرات‌های محبوب این کشور بود، به جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی کمک کرد تا در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا پیروز شود. اما این حمایت با تکیه بر دوستی صمیمانه این دو در زمان ریاست جمهوری اوباما و معاونت بایدن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنطور که پیداست، این دوستی، لاقل در آن برهه از زمان، چیزی بیشتر از یک «نمایش سیاسی» نبوده است.

بر اساس کتاب در دست چاپ «جاناتان مارتین» و «الکس برنز» روزنامه‌نگاران نیویورک تایمز با نام «این نمی‌گذرد: ترامپ، بایدن و نبرد برای آینده آمریکا» اوباما در واقعیت «احساسات پیچیده و مبهمی» نسبت به کارزار انتخاباتی بایدن داشت.

پس از پیروزی بایدن، این دو گاه به گاه در کاخ سفید با یکدیگر دیدار می‌کردند، اما نقطه امن اوباما در واشنگتن نه بایدن، بلکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بود.

در بریده‌ای از این کتاب که به دست فاکس نیوز رسیده، آمده است: «پلوسی که به صورت منظم با اوباما صحبت می‌کرد، از این گفت‌وگوها در آن برهه زمانی به نتیجه‌ای قطعی رسید. او به یکی از دوستانش گفت: اوباما به بایدن حسودی می‌کند.»

این کتاب مدعی شده است که گفت‌وگوهای نه‌چندان پرتکرار بایدن و اوباما به داستان سیاسی «برادری نزدیکی» که این دو به مردم آمریکا قالب کرده بودند، شباهت چندانی نداشت.

به گفته یکی از مشاوران بایدن، او هم نظر خودش را داشت: «من مطمئن هستم که باراک (اوباما) از اینکه (رسانه‌ها) این دولت را تحول‌آفرین‌تر از دولت او توصیف می‌کنند، خوشحال نیست.»

در آن زمان، دولت تازه‌کار بایدن به‌دلیل تشکیل متنوع‌ترین کابینه دولت در تاریخ آمریکا مورد تحسین قرار داشت.

اما اظهارات «دونا برازیل»، رئیس کمیته ملی دموکرات آمریکا در این کتاب حاکی از آن است که در مقابل، برخی از مقامات ملی آمریکا از عملکرد اوباما در این زمینه، به عنوان نخستین رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست این کشور، رضایت نداشتند.

نویسنده این کتاب می‌گوید، دموکرات‌ها «به خوبی به یاد خواهند آورد که دولت نخستین رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست آمریکا، در سیطره مردان سفیدپوست بود.»

برازیل گفت: در مسئله تنوع، اوباما به هیچ وجه استانداردی طلایی برای سیاه‌پوستان نبود.

همچنین گفته می‌شود، بایدن مدعی شده بود که اوباما دست روی دست گذاشته و در پیروزی در انتخابات مقدماتی در سال۲۰۲۰ در ایالت کارولینای جنوبی به او کمک نکرده است.

همچنین اوباما و کارکنان دولتش تلاش کردند تا در سال ۲۰۱۶ بایدن را از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری منصرف کنند. آن‌ها هیلاری کلینتون را ترجیح می‌دادند، که البته در مقابل دونالد ترامپ شکست خورد.

اوباما در اوایل ماه میلادی جاری در دوازدهمین سالگرد تصویب «لایحه مراقبت مقرون به صرفه» برای نخستین بار به کاخ سفید پا گذاشت و زمانی که پشت میکروفن ایستاد، بایدن را به شوخی به عنوان معاون اول خود معرفی کرد.

کد خبر 672586 برچسب‌ها باراک اوباما جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: باراک اوباما جوزف بایدن رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفتگو کرد. در این تماس تلفنی دو طرف درباره آخرین تحولات غزه و اراضی اشغالی فلسطین و تلاش‌های دو کشور برای برقراری توافق آتش بس فوری و دائمی در غزه با یکدیگر رایزنی کردند.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر همچنین در این گفت وگوی تلفنی روابط راهبردی دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

پیش از این نیز وزیران خارجه آمریکا و قطر در ریاض با هم دیدار و درباره آخرین تحولات غزه و منطقه با یکدیگر گفتگو کرده بودند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم