Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی ایرانی بعد از ظهر سه‌شنبه در گردهمایی مسئولان در جنوب استان بوشهر اظهار داشت: امیدوارم مجموعه جدید شورای راهبردی همدلی و همراهی بیشتری با مردم استان که میزبان این صنعت عظیم ملی هستند برقرار کنند و مانع تبعیض بیشتر بین نیروهای بومی شوند.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم جامعه محلی احساس تعلق بیشتری نسبت به صنعت داشته باشند؛ توسعه عسلویه یک مجموعه در هم تنیده است و نباید تبعیض کارگری در منطقه شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: جذب ۵۰ درصد نیروی بومی در منطقه عسلویه خواسته جدی مردم ما است و سبب تقویت امنیت و آرامش مردم محور در منطقه می‌شود.

قدر فرصت‌های عسلویه را بدانیم

وی با بیان اینکه فرصت‌های عظیم موجود در عسلویه را باید قدر نهیم خاطرنشان کرد: عملکرد ما در منطقه باید به گونه‌ای باشد که این فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشود.

ایرانی افزود: قطب انرژی کشور و شورای راهبردی می‌تواند محرومیت زدایی را بیش‌تر در برنامه خود قرار دهد و مراکز آموزشی، درمانی و توسعه آب شیرین کن‌ها بویژه استفاده از نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

ایرانی تاکید کرد: صنعت عسلویه باید قدر میزبانان خود را بدانند و تأمین شغل کمترین خواسته جامعه پیرامون است. پیوند صنعت با مردم منطقه بسیار مهم است و مردم انتظار دارند بخشی از درآمدهای پتروشیمی‌ها در زیرساخت‌های منطقه هزینه شود.

وی ادامه داد: پذیرش مسئولیت اجتماعی از سوی پارس جنوبی عملاً باید تحقق یابد. عزیزان گفتند ۱۲ میلیارد دلار سهم صادرات فرآورده‌ای پتروشیمی بوده است آیا حداقل سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار نباید صرف توسعه استان شود؟ آیا این مطالبه زیادی است از سوی مردم و مسئولین استان بوشهر؟

لزوم توجه به نیروهای بومی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: شاهد بکارگیری نیروهای بی‌شماری از افراد غیر بومی هستیم و ظاهراً هیچ بنایی برای تغییر رویه شرکت‌های منطقه جنوب استان نیست.

وی با بیان اینکه آوردن آشپز و آبدارچی و نگهبان و سرایدار از سایر استان‌ها چه معنایی دارد؟ گفت: آیا اینها را نمی‌توانید در استان تأمین کنید؟

ایرانی افزود: ما دانشکده نفت و گاز در دانشگاه بزرگ خلیج فارس داریم که نیروی متخصص و با سواد برای کل کشور تربیت می‌کند. مدیران پارس جنوبی پاسخ دهند چند درصد این فارغ التحصیلان را به کار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: من به شما قول می‌دهم با تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی حرفه‌ای استان داریم هر تخصصی که لازم دارید به مردم ما اعلام کنید کمتر از سه ماه به شما کارگر و تکنسین ماهر تحویل می‌دهیم.

کد خبر 5476056

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر پارس جنوبی استانداری بوشهر محمد تقی ایرانی ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا راهپیمایی روز قدس شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت حضرت علی بارش باران خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند

آیت‌الله محسن اراکی دوشنبه شب در آیین بزرگداشت شهید طالع یوسف‌اُف از شهیدان جبهه مقاومت اسلامی در مسجد مدرسه علمیه معصومیه قم عنوان کرد: این شهید والامقام پرچم برافراشته و از نماد‌های جبهه مقاومت است، جهان باید بداند که امروز، روزگار مقاومت است، و دوران عربده کِشی‌ها و ستم‌گری‌ها و جنایت‌های بی‌پاسخ استکبار جهانی به سر رسیده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ما به استکبار جهانی و آمریکای جنایت‌کار و قدرت‌های اروپایی و جنایتکاران صهیونیست غاصب فلسطین اعلام می‌کنیم، آن دوران که شما می‌کُشتید و با لگد پایمال می‌کردید و با چکمه‌های خونین‌تان سینه مستضعفان را لِه می‌کردید، گذشت.

آیت الله اراکی در ادامه افزود: نهضت مقاومت نه تنها غرب آسیا، بلکه کشور‌های اروپایی و آمریکایی را در نوردیده است؛ حتی احمق‌های آمریکایی نیز می‌گویند، این خیزش دانشجویی آمریکایی با تحریک ایران است.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: امروز روز بیداری ملت‌ها است، نقطه آغازین نهضت مقاومت و خیزش بزرگ الهی پیروزی انقلاب اسلامی بود، ولی در این نقطه نماند، و از مرز‌های ایران عبور کرد.

او ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌دانند این خیزش انسانیت و فطرت‌های پاک بشری است که تاکنون با تحمیق و تجهیز رسانه‌ای و توطئه‌های گوناگون در جهل و غفلت به سر می‌بردند و برای آنان حقایق وارونه جلوه داده شده بود.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: پرده‌ها به نوعی کنار رفته‌اند، وجدان‌ها بیدار شده‌اند، بشریت خیزش نو یافته و دوران جهل و غفلت ملت‌ها سپری شده، امروز دوران بیداری ملت‌ها است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین تصریح کرد: ما به این حکومت‌های اطراف خودمان اعلام می‌کنیم، با ملت‌هایتان آشتی کنید، و با وجدان بشری همراه شوید، کسی با شما جنگ ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان: حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند 

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان تاکید کرد: مقاومت اسلامی با حکومت‌های شما در جنگ نیست، ما کاری با شما نداریم، ما سر و کارمان با استکبار است، دشمن ما آمریکا و صهیونیسم است.

او ادامه داد: به فریب کاری‌های آمریکا گوش ندهید، آمریکا می‌خواهد شما را در برابر این حرکت مقاومت جهانی و اسلامی قرار دهد، بدانید اشتباه می‌کنید اگر این توطئه تحمیقی را باور کنید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: چرا شما خودتان را خرج آمریکا و اسرائیل می‌کنید به نفع شماست که با ملت‌ها همکار و همراه باشید، و به عقل و شرف خودتان برگردید، چون منفعت دنیا و آخرت شما در این است.

عضو شورای مدیریت حوزه همچنین یادآور شد: ما به این کشور‌های گرداگرد خودمان اعلام می‌کنیم، اجازه بدهید ملت به خیابان بیایند، شما نیز از این حرکت مقاومت حمایت کنید تا ملت‌ها شما را دوست داشته باشند و شما را حمایت کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: جریان مقاومت اسلامی امروز، چون سیلی است که بنیان استکبار را از بُن بر خواهد کَند. هیچ قدرتی چه آمریکا و چه اسرائیل و چه کشور‌های اروپایی و چه قدرت نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای شما نمی‌تواند در برابر این سیل ویران‌گر استکبار و ظلم‌وستم موجود در منطقه و جهان ایستادگی کند، حاکمان کشور‌های اسلامی، کسی از شما حمایت نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر این نکته که مقاومت اسلامی اختصاص به امت اسلامی و یا جغرافیای خاصی ندارد بیان کرد: مقاومت اسلامی امروز در قلب آمریکا به جوش آمده و پرچم مقاومت در ۸۰ دانشگاه آمریکا برافراشته شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز جوانان آمریکایی و اروپایی برای اطفال مظلوم فلسطینی گریه می‌کنند و وجدان بشری برای خونی که مظلومانه به وسیله اسرائیل ریخته می‌شود، اشک می‌ریزد و می‌جوشد و این حرکت باز نخواهد ایستاد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • پرواز شهرکرد به عسلویه برقرار شد
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه