Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@06:43:18 GMT

وقوع انفجار انتحاری در شمال بغداد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۷۸۵۹۶

وقوع انفجار انتحاری در شمال بغداد

رسانه‌های عراقی خبر دادند در پی یورش نیروهای نظامی این کشور به لانه تروریست‌ها در شمال بغداد، یک تروریست که کمربند انتحاری بر تن داشته، خود را منفجر کرده است.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عراقی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، از وقوع انفجاری انتحاری در منطقه «الطارمیه» واقع در شمال بغداد خبر دادند.

پایگاه خبری «العهد» به نقل از منابع امنیتی عراقی در این خصوص گزارش داد که در پی انفجار چند کمربند انتحاری در الطارمیه، تعدادی از نیروهای عراقی شهید و مجروح شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: شبه نظامیان داعش، افغان‌ها را بی‌رویه می کشند

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه‌ای این انفجار را تأیید و اعلام کرد که دو تروریست که یکی از آن‌ها کمربند انتحاری بر تن داشته در الطارمیه کشته شدند.

طبق این اعلام، پس از یورش نیروهای عراقی به لانه تروریست‌ها در منطقه یادشده یک سرباز شهید و یک افسر دیگر مجروح شده است. با این حال، برخی از رسانه‌های عراقی شمار شهدا را دو نفر گزارش کرده‌اند.

همزمان کانال تلگرامی «صابرین نیوز» گزارش داد که تیپ ۱۲ سازمان الحشدالشعبی عراق پس از یورش نیروهای ارتش در الطارمیه مستقر شده است.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت دولت عراق بغداد داعش خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • انفجار گاز پیک‌ نیک با یک مصدوم در قزوین
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد