Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ایام نوروز، بهترین های قرن منتخب کارشناسان بزرگ فوتبال ایران را معرفی کردیم، مردانی چون ناصر حجازی، پرویز قلیچ خانی، محمد پنجعلی، مجتبی محرمی، مهدی مهدوی کیا، کریم باقری، ناصر محمدخانی، علی پروین، علی کریمی، علی دایی و حسن روشن به عنوان بهترین های قرن برگزیده شدند...

برای هشتمین قسمت "پروژه بهترین های قرن روی میز مصاحبه" سراغ علی پروین رفته ایم و نظر او را درباره علی کریمی جویا شدیم چرا که مهم ترین مربی علی کریمی در پرسپولیس، علی پروین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، علی کریمی در پروژه برترین های قرن رسانه طرفداری، به عنوان بهترین هافبک نفوذی فوتبال ایران انتخاب شد و برای صحبت درباره او، ویژگی ها و عملکردش سراغ علی پروین رفته ایم که اولین مردی در فوتبال ایران بود که رسما اعلام کرد علی کریمی یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران خواهد شد.

علی پروین در سومین دیدارش بعد از برگشتن به پرسپولیس در مهر ماه سال 1377 اعلام کرد علی کریمی جوان بازیکنی حتی بزرگتر از کریم باقری خواهد شد.

مصاحبه با علی پروین درباره علی کریمی را بدون کم و کاست می خوانید:

در پست هافبک تهاجمی در پروژه برترین های قرن رسانه طرفداری علی کریمی شده است. البته این انتخاب کارشناسان بوده است، نظر شما چیست؟

علی کریمی فوتبالیست بسیار بزرگی بوده و من همان ابتدایی درخشش به پرسپولیس برگشتم و از همان بازیهای اول گفتم این بچه یکی از بهترین های تاریخ فوتبال ایران خواهد شد.

پست او را هم همین جا یعنی برای هافبک تهاجمی انتخاب می کنید؟

من ترجیح می دادم علی کریمی را به خط حمله ببرم و از او در خط حمله استفاده کنم.

علی کریمی چه ویژگی های منحصر به فردی داشت که شما را در ابتدای برگشتن به پرسپولیس در سال 77 مجذوب خودش کرد؟

علی کریمی ذاتا پر استعداد بود و تکنیکش عالی بود و توان این را داشت که خواسته اش را در زمین فوتبال عملی کند. خودش را باور داشت و به نظر من برای یک تیم تهاجمی او یک مهره استثنایی بود.

پس اگر شما او را به خط حمله ببرید برای هافبک پشت مهاجم چه کسی را انتخاب می کنید؟

سیروس قایقران خیلی خوب بود. من به او اعتماد زیادی داشتم و در تیم ملی همیشه رویش حساب می کردم اما نشد در پرسپولیس بازی کند. ما آن زمان هم سرمربی تیم ملی بودیم، هم سرمربی پرسپولیس و هیچوقت سعی نکردیم بازیکنان تیم ملی را پرسپولیسی کنیم.

حتی اگر خودشان می خواستند؟

اگر مثل حمید استیلی و محمد خاکپور قرار دادشان تمام شده بود و خودشان عشق آمدن به پرسپولیس را داشتند مساله فرق می کرد اما ما آن زمان می توانستیم دایی و قایقران را به پرسپولیس بیاوریم اما برای این که این مساله باعث اعتراض نشود از حق خودمان هم گذشتیم.

به سراغ بحث اصلی مان یعنی علی کریمی برویم.

به نظرم علی کریمی باید زودتر به فوتبال اروپا می رفت اما چند سالی را در امارات هدر داد.

اگر علی کریمی زمان شما بازی می کرد رابطه فنی شما و او چطور می شد؟

سبک ما فرق می کرد. علی کریمی می توانست همکاری خوبی با من داشته باشد اما او را می شود بیشتر با ناصر محمدخانی مقایسه کرد. البته علی کریمی تکنیکش بیشتر بود اما ناصر ماشاالله سرعت بهتری داشت و ضربات کاشته بهتری هم می زد.

شما در پرسپولیس ترجیح می دادید از بازیکنی مثل محسن عاشوری در پست هافبک تهاجمی استفاده کنید درست است؟

بله، عاشوری هم واقعا خوب بود و پاس ها و بازی سازی هایش معرکه بود اما در تیم ملی بیشتر در آن منطقه نظرم روی بازیکنانی مثل سروس قایقران، حمید درخشان و حتی امیر قلعه نویی بود با این حال محسن عاشوری حقش بود بازیهای ملی بیشتری داشته باشد.

شما تا سن 41 سالگی بازی کردید. فکر می کنید علی کریمی هم می توانست سالهای بیشتری فوتبال بازی کند؟

بله می توانست. نوع بازی او با فکر و مغزش بود و می توانست تا 40 سالگی هم فوتبال بازی کند. بازیکنانی مثل حمید درخشان و محسن عاشوری هم این توان را داشت و بین مدافعان محمد پنجعلی هم به نظرم می توانست تا سنین بالاتری فوتبال بازی کند.

دست آخر درباره علی کریمی یک توصیف که نشان دهنده واقعیتش باشد هم بگویید.

او اعجوبه ای بود که فوتبالش هم شکل سنتی و تکنیکی دوران ما را داشت و هم در دورانی بود که علم تغذیه و تمرین هم آمده بود و او را کامل تر می کرد.

اخبار داغ 

رکنا برگشت با برگزیدگان تاریخ فوتبال ایران؛ قسمت هفتم / ناصر محمدخانی: افتخار می کنم نامم کنار قلیچ خانی، پروین و حجازی است اولین شکست پورتو رقم خورد؛ حضور 90 دقیقه ای مهدی طارمی آنچلوتی: سیگار را ترک کردم و به همین دلیل آدامس می جوم؛ نمی توان به مودریچ پاس دادن را یاد داد لیورپول و کسب 5 جام معتبر با وجود 70 میلیون پوند هزینه کمتر نسبت به اورتون

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تاریخ فوتبال ایران علی پروین علی کریمی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # علی پروین ، فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • فیلم| قایدی بهترین گلزن تاریخ ایران در لیگ امارات
  • خلاصه بازی آلومینیوم و پرسپولیس؛ بدون شک بهترین بازی سال‌های اخیر ایران + ویدئو
  • یک‌هشتم نهایی جام حذفی/ اعلام ترکیب پرسپولیس و آلومینیوم
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا