Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شماری از درمانگران اعتیاد کشور در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو و آنچه « توزیع و عرضه داروهای مخدر و تحت کنترل در داروخانه ها و مداخله غیرعلمی و بدون رعایت اصول تحقیق و مصالح مملکت» عنوان شده در مقابل ستاد مبارزه با مواد مخدر تجمع کردند.

به گزارش کانون سراسری انجمن‌های صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد؛ شماری از درمانگران اعتیاد کشور امروز سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو در مقابل ستاد مبارزه با مواد مخدر تجمع کردند و ابلاغیه اخیر این سازمان را مخالف مصوبات و ابلاغیه های نهادهای بالادستی مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه داروهای آگونیست در داروخانه ها دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تجمع، معترضان یادآور شدند: نتایج مداخله غیرعلمی و بدون رعایت اصول تحقیق و مصالح مملکت در امر درمان اعتیاد توسط افراد فاقد تجربه در این حوزه، در صورت خروج بیماران از چرخه درمان، می تواند عواقب جبران ناپذیری در حق ملت و سلامت فرزندان این مرز و بوم در پی داشته باشد.

در این تجمع اعتراضی، بیانیه ای خطاب به وزیر بهداشت قرائت شد که در بخشی از آن آمده است:

« اگر بیش از یک میلیون و ششصد هزار معتاد در کشور تحت پوشش مراکز درمان اعتیاد هستند، اگر سونامی اعتیاد تزریقی و ایدز و هپاتیت و آسیب های اجتماعی در کشور کنترل شد، اگر از آمار جرم و جنایت و طلاق و خانواده های بد سرپرست و زنان سرپرست خانوار و فروش جنین و نوزاد و بچه و بسیاری مشکلات دیگر ناشی از اعتیاد در کشور و زندان ها کاسته شد، بدون شک یکی از اصلی ترین دلایلش حضور و تلاش های خستگی ناپذیر استاد آذرخش مکری به‌عنوان آموزگار و استاد بی بدیل حوزه تحقیقات پیشگیری و درمان اعتیاد بوده است.

به هوش باشید با به تعطیلی کشاندن مراکز درمان اعتیاد، عواقب غیر قابل جبرانی خواهد داشت و هرکسی در این اقدام با شما همراهی کند، چه با تایید دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر باشد و چه با امضای مسئولین دیگر، در افزایش آسیب های اجتماعی و ناامنی احتمالی که با خروج از درمان مددجویان تحت پوشش مراکز درمان اعتیاد اتفاق می افتد در کنار شما شریک خواهد بود.»

بنا به این گزارش، در ادامه مسؤولان کانون درمانگران اعتیاد به معترضان اعلام کردند مسیر کانون، حل مسائل با گفت و گوست و از جمعیت حاضر خواستند محل را ترک کنند.

منبع: عصرایران

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو تجمع اعتراضی درمانگر اعتیاد گرانی دارو ترک اعتیاد درمان اعتیاد مراکز درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۷۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • توزیع کننده غیر مجاز دارو در فلاورجان دستگیر شد