Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@00:24:26 GMT

علت فرود گربه‌ها روی پاهای‌شان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۰۱۵۴

علت فرود گربه‌ها روی پاهای‌شان

گربه‌ها به سادگی از بلندی‌ها پایین می‌پرند و به آرامی چهار دست و پا فرود می‌‌آیند. ناطقان: اما فرود آمدن با چنین شیوه‌ای متضمن انجام فعالیتی پیچیده در گربه است.

گربه‌ها حس به دقت تنظیم‌شده‌ای از تعادل و چارچوب استخوانی بسیار انعطاف‌پذیر دارند(چرا که تعداد مهره‌های ستون فقرات گربه از انسان  بیشتر است)، و این امر به آنها امکان می‌دهد تا بدنشان بچرخانند تا خودشان را هنگام فرود راست نگهدارند- یک توانایی ذاتی که "بازتاب راست‌کننده" نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هنگامی که یک گربه می‌جهد یا از جای بلندی پایین می‌پرد، از قوه بینایی یا دستگاه دهلیزی‌‌اش (یک سیستم تعادلی که درون گوش داخلی قرار دارد) استفاده می‌کند تا بالا را از پایین تشخیص دهد و سپس قسمت فوقانی بدنش را طوری می چرخاند تا به سمت پایین قرار گیرد. قسمت تحتانی بدن گربه هم این مسیر را دنبال می‌کند.

حتی بچه‌گربه‌ها می‌توانند بدون ترس پایین بپرند، چرا که اغلب آنها تنها در 7 هفتگی در این کار مهارت پیدا می‌کنند.




گربه‌ها همچنین به علت بدن‌های کوچک، ساختار استخوانی سبک و موی ضخیم‌شان که باعث کاهش سرعت نهایی‌شان می‌شود، آرام به زمین برخورد می‌کنند.

برخی از گربه‌ها به شیوه‌ای مانند چتر نجات بدن‌های‌شان را "پهن می‌کنند"، تا مقاومت بیشتری در برابر هوا ایجاد کنند و سقوط آهسته‌تری انجام دهند.

با این حال اگر  گربه دارید، مراقب باز بودن پنجره‌ها باشید، چرا که چیزهایی که مانند یک پرنده ممکن است آنقدر حواس گربه را پرت کند که باعث از دست رفتن تعادلش شود - گربه‌ها می‌توانند هنوز در هنگام سقوط صدمه ببینند، حتی اگر بر روی پاهای‌شان فرود آیند.

افتادن از ارتفاع‌های کم در حد یک تا دو طبقه ممکن است از سقوط ار ارتفاع‌های بلندتر خطرناک‌تر باشد، زیرا گربه وقت کافی برای راست کردن خود ندارد. برچسب ها: فرود ، گربه ها ، پاها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فرود گربه ها پاها گربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر

زی‌سان: کشاورز «تانیاپونگ جایخام» و تیمی از کارگران این نهال‌ها را در نقاط مختلف مزرعه در استان شمالی «چیانگ‌رای» کاشتند تا گربه‌های کارتونی را به تصویر بکشند، به این امید که گردشگران و گربه دوستان را جذب کنند.

به گزارش زی‌سان و به نقل از رویترز، وی گفت: «ما انتظار داریم ده‌ها هزار نفر بیایند و این هنر را در مزارع برنج ببینند». 

کشاورز تایلندی گفت که این فرآیند قرار دادن نهال‌ها دقیقا مانند طرح اولیه هنرمند به مختصات GPS وابسته است. گیاهان در فرآیند رشد رنگ‌شان هم تغییر می‌کند. وی افزود: «قرار دادن دقیق آن‌ها بسیار مهم است و برنج به تدریج سایه‌های خود را در طول زمان تغییر می‌دهد تا اینکه در مرحله نهایی یعنی زمان برداشت پرتره گربه‌ای که در طراحی از آن الگوبرداری شده کاملا خود را نمایان می‌کند.

برجک‌هایی در اطراف مزرعه ساخته می‌شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند از بالا طرح کامل را ببینند. این طراحی بر اساس یک ضرب‌المثل تایلندی است: «ماهی در آب و برنج در مزارع وجود دارد».

تایلند که دومین صادرکننده بزرگ غلات جهان پس از هند است، قصد دارد امسال ۸.۵ میلیون تن را صادر کند. تانیاپونگ گفت، جوانانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعامل هنر و فناوری هستند نیز می‌توانند از این سایت بهره‌مند شوند. وی گفت: پیش از این برنج عمدتاً برای مصرف در نظر گرفته می‌شد، اما این رویکرد به ما امکان می‌دهد گردشگری و کشاورزی را به طور همزمان توسعه دهیم.»

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصاویری حیرت‌انگیز از فرود جنگنده اف ۳۵ بر روی برج العرب + فیلم
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • سگ ها به خاطر گربه یک ماشین را نابود کردند‌ (فیلم)
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • چگونه در گرما از پاها مراقبت کنیم؟
  • فرود جنگنده F ۳۵ بر روی برج العرب دبی (فیلم)
  • (عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر
  • (ویدئو) فرود جنگنده F۳۵ بر روی برج العرب دوبی
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید