Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:21:05 GMT

انگلیس خواستار افزایش حمایت‌های غرب از اوکراین شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۰۴۰۷

انگلیس خواستار افزایش حمایت‌های غرب از اوکراین شد

به گزارش ایرنا از "رویترز" در متن سخنرانی تراس که پیش از انتشار رسمی در روز چهارشنبه، بخشی‌هایی از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، وی از کشورهای غربی می‌خواهد ارسال تسلیحات سنگین نظامی از جمله تانک و هواپیما را به اوکراین افزایش دهند. 

تراس ادعا کرد: اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه موفق شود، رنج و عواقب وحشتناک بیشتر در سراسر اروپا و جهان ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد. بنابراین ما باید برای مدت طولانی (این جنگ) آماده باشیم و حمایت خود را از اوکراین دو برابر کنیم.

وی ادامه داد: ما باید سلاح‌های سنگین، تانک‌ و هواپیما به اوکراین بدهیم و موجودی‌های خود را به دقت بررسی کرده و تولید خود را افزایش دهیم. ما باید همه این اقدامات را انجام دهیم. 

به گزارش ایرنا،  بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفت وگوی روز یکشنبه خود با ولودیمیر زلنسکی تایید کرد که کشورش تسلیحات تازه‌ای برای حمایت از دفاع اوکراین در برابر تهاجم روسیه فراهم خواهد کرد. 

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون گفت که لندن کمک‌های نظامی دفاعی بیشتری از جمله وسایل نقلیه تحرک محافظت شده، هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح‌های ضد تانک ارائه می‌کند. 

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی از جمله «ماستیف» را که می‌تواند برای شناسایی یا گشت زنی مورد استفاده قرار بگیرد، در اختیار اوکراین قرار داده است. 

نزدیک به ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود. 

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. 

نخست وزیر انگلیس هفته پیش در اظهار نظری بحث برانگیز به قدرت نظامی برتر روسیه در جنگ اوکراین بیان کرد که پیروزی این کشور یک احتمال واقعی بشمار می‌رود. این درحالیست که گفته می‌شود انگلیس کار آموزش نیروهای اوکراینی در خاک این کشور را آغاز کرده است. 

برچسب‌ها اوکراین انگلیس ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین انگلیس ولودیمیر زلنسکی اوکراین انگلیس ولودیمیر زلنسکی ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی ارتش این کشور بامداد امروز ۶۶ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» در جنوب روسیه و ۲ پهپاد در شبه‌جزیره کریمه رهگیری و منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه گذشته نیز از انهدام شمار دیگری از تسلیحات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نیروهای واحدهای یگان جنوب ارتش روسیه موفق شدند ۷ حمله نیروهای مسلح اوکراین را دفع کنند.

بنا به اعلام وزارت دفاع روسیه، تلفات ارتش اوکراین در این محور در نتیجه درگیری با نیروهای مسلح روسیه به بیش از ۴۷۰ نیروی نظامی رسید.

بنا به این گزارش، واحدهای گروه وستوک ارتش روسیه، ضد حمله جنگنده های ارتش اوکراینی را در منطقه روستای اوراژاینو در دونتسک دفع کردند. در نتیجه درگیری در این منطقه، ارتش اوکراین ۱۱۰ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای این کشور یک کارگاه تولید پهپاد و یک مرکز ذخیره سوخت نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار دادند. سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۲۹۹ پهپاد اوکراینی را سرنگون کردند.

کد خبر 6089516

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم