Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@17:28:15 GMT

با پول رهن امسال‌تان، سال ۹۶ صاحب‌خانه بودید!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۰۷۵۷

با پول رهن امسال‌تان، سال ۹۶ صاحب‌خانه بودید!

به گزارش «تابناک» به نقل از اقتصاد آنلاین، همه این‌ها جملاتی است که قطعا در ۴، ۵ سال اخیر به وفور از افراد زیادی شنیده‌اید؛ اما احتمالا با همه این اوصاف، اعداد و ارقامی که در ادامه می‌آید شما را متعجب کند؛ چون شاید روزگاری که خانه در تهران ۲۰۰ میلیون تومان بود، برایتان دور برسد؛ اما اشتباه نکنید؛ آنقدرها هم دور نیست؛

بیایید نگاهی به آگهی‌های مسکن در سال ۹۶ بیندازیم؛ تا همین ۵سال پیش می‌شد با ۲۰۰میلیون تومان در میدان انقلاب تهران یک خانه ۵۰متری خرید؛ اما حالا ۲۰۰میلیون تومان پول را بردارید و در همین محله و منطقه دنبال یک خانه برای رهن کامل بگردید؛ احتمالا با نه قاطع بنگاهداران مواجه شوید و بگویند با این عدد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر باور ندارید، نگاهی به آگهی‌های صفحات آنلاین خرید و فروش مسکن بیندازید؛ یک خانه ۴۰متری و ۱۰ساله در انقلاب، ۳۴۰میلیون تومان رهن کامل.

و یا شرق تهران، قطعا همه شما تهرانپارس را به عنوان یکی از معروف‌ترین محله‌های شرق تهران می‌شناسید؛ اگر بخواهید در این محله یک خانه ۹۰متری بخرید، به نظرتان چقدر پول نیاز است؟

حتی در صورتی که ارزان‌ترین واحدهای این محله را هم در نظر داشته باشید، حداقل به ۲میلیارد تومان نیاز دارید؛ سال ۹۶، یک خانه ۹۰متری و ۲ساله در این محله، ۴۵۰میلیون تومان قیمت داشت؛ اما حالا، یک خانه ۱۰۰متری در همین محله با ۷۰۰ میلیون تومان رهن داده می‌شود!

تصور کنید با ۴۴۵ میلیون تومان یک خانه دو خوابه در مرکز تهران بخرید؛ شاید برایتان خیلی دور از انتظار باشد؛ اما حتی این مورد هم در سال۹۶ ممکن بود؛ یک خانه ۷۳ متری در میدان سلماس یوسف‌آباد تهران، سال۹۶، ۴۴۵میلیون تومان قیمت گذاشته شده بود؛ اما حالا قیمت رهن کامل یک خانه ۸۸ متری در همین محله ۸۳۰ میلیون تومان است.

احتمالا اگر همین الان با ۱۲۰ میلیون تومان بخواهید یک خانه رهن کنید، محدودیت‌های بسیار زیادی خواهید داشت و مجبور خواهید بود مبلغی را نیز اجاره دهید؛ آن هم در جنوب شهر.

اما سال ۹۶، ۱۲۰ میلیون تومان قیمت خرید یک خانه ۴۰ متری در پیروزی بود. اما حالا رهن کامل یک خانه ۵۰متری در پیروزی ۳۰۰ میلیون تومان است.

قطعا اگر بخواهیم این نوشته را ادامه دهیم، می‌توان هزاران کلمه موارد این چنینی نوشت؛ خلاصه کلام اینکه تنها ۵ سال گذشته، اما قیمت‌ها طوری عوض شده که گویی یک قرن گذشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله فطریه روز قدس وام فرزندآوری دعای روز بیست و چهارم رمضان بازار مسکن قیمت مسکن مقایسه قیمت خرید خانه رهن خانه ماه رمضان میانکاله فطریه روز قدس وام فرزندآوری دعای روز بیست و چهارم رمضان میلیون تومان رهن کامل اما حالا یک خانه سال ۹۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید راستی گفت: ماموران پایگاه یکم سازمان اطلاعات پلیس تهران طی ۳ روز گذشته خبری را در خصوص درگیری اراذل و اوباش در منطقه فرحزاد تهران دریافت کرده و با حضور در محل و انجام تحقیقات اولیه متوجه شدند که یکی از اشرار سابقه‌دار این محدوده با سلاح گرم اقدام به تیراندازی کرده است؛ اقدامی که سبب رعب و وحشت ساکنان این محل شده بود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده به صورت ویژه در دستور کار ماموران سازمان اطلاعات پلیس تهران قرار گرفت، گفت: تحقیقات کارآگاهان نشان داد که درگیری میان چند نفر اراذل و اوباش رخ داده است و در این میان متهم برای قدرت‌نمایی اقدام به تیراندازی کرده و از محل متواری شده است.

راستی با بیان اینکه مخفیگاه متهم از سوی ماموران مورد شناسایی قرار گرفت، اظهار کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم، هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و پس از هماهنگی با مقام قضائی این فرد در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهم تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد، گفـت: متهم پس از تکمیل تحقیقات اولیه و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کد خبر 847518 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم تیراندازی اراذل و اوباش حوادث ایران

دیگر خبرها

  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • تهران صاحب بلندترین سکو بانجی‌ جامپینگ دنیا
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • چگونه خنجر شمر به قصر محمدیه رسید؟