Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@15:17:49 GMT

شرایط وخیم آب شرب در تابستان مشهد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۰۷۷۵

شرایط وخیم آب شرب در تابستان مشهد

اسماعیلیان گفت: همه آمار‌ها نشان می‌دهد به رغم این که کل کشور و استان ما در وضعیت هشدار قرار دارد، مشهد در وضعیت ناخوشایندتری است. متاسفانه بیش از ۹۸ درصد حوزه شهرستان مشهد و ۹۵ درصد استان درگیر خشکسالی است از این رو تقریبا می‌توان گفت کل محدوده مشهد در وضعیت خشکسالی قرار گرفته است.

او گفت: مهم‌ترین چالش کلان شهر مشهد وابستگی ۵۰ درصدی آب به منابع آب سطحی و سدهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارندگی‌های سال تاکنون بر اساس آمار سازمان هواشناسی حدود ۱۳۵ میلی متر در مشهد و در استان حدود ۱۲۰ میلی متر است که نسبت به سال‌های گذشته، شرایط اندکی بهتر بوده است.

اسماعیلیان گفت: اما متاسفانه نسبت به دوره بلند مدت در مشهد ما ۳۱ درصد و در استان ۵/۲۸ درصد کاهش بارندگی داشتیم و از نظر میزان بارندگی نسبت به متوسط کشوری شرایط نامناسب تری داریم. متناسب با این قضیه که روی مصرف آب بسیار تاثیر گذار است، ما نسبت به دوره آماری حدود ۱/۱ درجه سانتی گراد هم افزایش حرارت در مشهد داشته ایم. متوسط افزایش دما در مشهد نسبت به متوسط افزایش دما در استان حدود ۷/۰ درجه سانتی گراد بوده است.

بیشتر بخوانید

بحران آب در پشت سد‌های مشهد

او گفت: در ایام خاصی تعداد زائران بر تعداد مجاورن پیشی می‌گیرد، متناسب با آن نیاز به تامین خدمات آب و جمع آوری فاضلاب به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا می‌کند. مهم‌ترین چالش کلان شهر مشهد وابستگی ۵۰ درصدی آب به منابع آب سطحی و سدهاست.

کاهش مصرف؛ بهترین راهکار مدیریت تامین آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: جیره بندی بدترین سناریو برای مدیریت آب است و نباید اجازه بدهیم به این مبحث ورود کنیم از این رو با کاهش مصرف می‌توان این موضوع را مدیریت کرد. مقدار مصرف آب در مشهد برای مشترک خانگی به طور متوسط ۵/۱۱ متر مکعب در ماه است که در شبانه روز ۱۲۰ تا ۱۳۰ لیتر می‌شود. استاندارد آب کشور تایید کرده که می‌توان با رعایت سطح بهداشت و بدون هیچ گونه آسیب به سطح بهداشت تا ۷۰ لیتر کاهش مصرف داشت.

تایید صحت گزارش‌های منتشر شده روزنامه خراسان و خراسان آنلاین

اسماعیلیان گفت: امکان شروع کار تصفیه خانه فاضلاب به اتکای اعتبارات بودجه به آن صورت وجود ندارد. گزارش‌های متفاوتی که روزنامه خراسان و خراسان آنلاین در بحث فاضلاب حاشیه شهر مشهد منتشر کرده بودند، کاملا درست و چالشی است که مردم دارند و ما نگران هستیم. بیشتر به ما می‌گویند وقتی اعتبارات کم دارید چرا شبکه فاضلاب اجرا می‌کنید؟ اما وقتی می‌بینیم مردم چقدر در این خصوص مشکل دارند بین گزینه بد و بدتر باید گزینه بدتر را انتخاب کنیم که حداقل فاضلاب را از دست و پای مردم جمع کنیم.

اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب و فاضلاب مشهد

اسماعیلیان گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور با حضور مقام عالی وزارت نیرو، پروژه نبی اکرم به عنوان یکی از پهنه‌های آب مشهد (بزرگ‌ترین پهنه آبی مشهد) و خطوط جمع آوری چاه‌ها به بهره برداری رسید. ما برنامه ریزی کردیم از طریق این پروژه حدود ۹۰۰ لیتر بر ثانیه تا تابستان ۱۴۰۱ ظرفیت تامین آب صورت گیرد.

او گفت: قبل از سال مقداری افزایش کدورت آب را در سمت شرق مشهد در شهرک شهید باهنر و شهرک شهید رجایی داشتیم که به دلیل تست و وارد مدار کردن این پروژه بود. مصوبات خوبی هم در بخش آب و فاضلاب مشهد به تایید رسیده و منتظر ابلاغ این مصوبات هستیم. بیش از پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب وفاضلاب کلان شهر مشهد در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: احداث یک تصفیه خانه با ظرفیت حدود ۷۰ هزار مترمکعب در محدوده طبرسی شمالی سال گذشته اخذ قراردادش با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شد که در ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ قراردادش به دوره قطعیت یعنی اجراوارد شد.

جمع آوری تابلو‌های تصویر برداری ممنوع در منطقه کشف رود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ما به عنوان آب و فاضلاب این که تابلویی بزنیم که تصویربرداری ممنوع، نداریم. اگر چنین چیزی باشد، باید جمع شود.

او گفت: این موضوع در اسماعیل آباد در اولویت است، اما طبرسی شمالی و شهرک رجایی و شهید باهنر اولویت بیشتری دارد. معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب سازمان آب و فاضلاب مشهد در این باره نیز گفت: برای اسماعیل آباد هنوز طرح مصوبش در خصوص خط انتقال به تصفیه خانه نیامده و از طرفی مشکل کمبود تصفیه خانه‌ها وجود دارد. با شروع طرح پرکندآباد ۲ و ۳ آن جا را در اولویت اجرا قرار خواهیم داد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشکسالی آب شرب کاهش بارندگی آب و فاضلاب مشهد تصفیه خانه شهر مشهد او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!

عربستانی‌ها پس از پاسخ منفی ستاره مصری لیورپول در تابستان گذشته به پیشنهاد الاتحاد، برای اقدام دوباره جهت جذب او شرط تعیین کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، گمانه‌زنی‌ها درباره حضور محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول در لیگ عربستان دوباره بالا گرفته است.

الاتحاد عربستان تابستان پارسال آماده پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیون پوند برای مهاجم لیورپول بود اما این بازیکن به این پیشنهاد جواب منفی داد.

در شرایطی دوباره بحث صلاح در عربستان مطرح شده است که باشگاه‌های عربستانی تنها در صورتی برای جذب محمد صلاح در تابستان امسال اقدام خواهند کرد که او خودش اعلام کند که قصد بازی در لیگ سعودی را دارد.

صلاح ژوئن امسال ۳۲ ساله خواهد شد و قرارداد او تابستان ۲۰۲۵ با لیورپول به پایان خواهد رسید و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که او می‌خواهد قبل از پایان قراردادش لیورپول را ترک کند. البته به نظر می‌رسد خلاف ۲ سال اخیر، عربستانی‌ها در فصل نقل‌وانتقالاتی تابستان امسال رویکرد متفاوتی را در پول‌پاشی برای ستاره‌های مطرح فوتبال جهان در پیش بگیرند.

باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان، تابستان پارسال نزدیک به ۸۰۰ میلیون پوند برای جذب بازیکن هزینه کردند اما انتظار می‌رود آنها تابستان امسال رویکرد آرام‌تری اتخاذ کنند.

باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای عربستان (SPL) تابستان امسال روی جذب بازیکنان جوان‌تر تمرکز خواهند کرد و چهره‌های با نفوذ فوتبال این کشور معتقدند که باشگاه‌ها نباید صرفا به خاطر اسم یک بازیکن پول‌های کلان خرج کنند و به باشگاه‌ها توصیه می‌شود تا رویکردی بابرنامه و پایدارتر در بازار نقل‌و‍‌انتقالات داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حضور ستاره مصری لیورپول در لیگ عربستان قطعی است تابستان داغ و جذاب در انتظار لیگ عربستان!

دیگر خبرها

  • عربستانی‌ها برای محمد صلاح شرط گذاشتند!
  • اوسمار این دو بازیکن پرسپولیس را نمی‌خواهد | انتقال قطعی در تابستان
  • خشم هواداران الاتحاد از بنزما و گایاردو
  • شرط جدید عربستانی ها برای جذب محمد صلاح: اعلام تمایل خودِ صلاح!
  • کیائر تابستان از میلان جدا می‌شود
  • صلاح حرف آخرش را به لیورپول زد
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین