Web Analytics Made Easy - Statcounter


 به گفته محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز،  تجربه چهار سال گذشته سازمان آتش نشانی شیراز می‌گوید که اولین قدم پیشگیری «دانستن» است.

او گفت: تشکیل تیم کارگروه تحقیق و پژوهش سازمان آتش نشانی شیراز با رویکرد افزایش آگاهی شهروندان در خصوص مسائل ایمنی و آغاز اولین دوره جشنواره بزرگ شهر ایمن در سال ۱۳۹۷ تا برگزاری موفق سومین مرحله آن در سال ۱۴۰۰ علاوه بر کاهش چشمگیر آمار حوادث، نشان داد شهروندان شیرازی با اطلاع از عوامل خطر آفرین و آموزش ایمنی، حوادث را به حداقل خواهند رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانع گفت: سومین دوره جشنواره شهر ایمن در سال ۱۴۰۰ در شش محور با همت و تلاش کارشناسان و نیرو‌های داوطلب سازمان آتش‌نشانی شیراز با آموزش چهره به چهره به شهروندان، جذب نیرو‌های داوطلب و بازدید‌های پیشگیرانه از ۷ مهر ۱۴۰۰ ماه آغاز به کار کرد.

رییس سازمان آتش نشانی در بیان جزییات جشنواره گفت: یکی از بخش‌های مهم جشنواره شهر ایمن سه به مراکز آموزشی اختصاص یافت و طی آن از تمامی مدارس شهر شیراز بازدید ایمنی به عمل آمد و آموزش‌های تئوری و حضوری جهت دانش آموزان ارائه شد.

او گفت: در بخش دیگر این جشنواره به آموزش و بازدید ایمنی ۲۲ محله پر خطر پرداخته شد و پس از آن آموزش گروه‌های بسیج و رانندگان اتوبوسران و تاکسی با هدف پرورش یک فرد آگاه در هر خانواده به انجام رسید.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در مسیر برگزاری این جشنواره به آموزش‌های شهروندی، شناسایی نقاط ناایمن و رفع ناایمنی‌ها پرداخته شد و در ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ با آموزش ۷۷۷۴۰ شهروند و بازدید ایمنی از ۹۸۰ منطقه به پایان رسید.

قانع با تاکید بر اینکه در مسیر رسیدن به شهر ایمن متوقف نمی‌شویم ادامه داد: ایمنی یک فرهنگ است؛ فرهنگی که ریشه در باور مردم دارد، اما ایمن‌سازی یک فرآیند است و بر اساس این اصل و برنامه ریزی‌های انجام شده طی چهار سال گذشته چهارمین دوره از جشنواره شهر ایمن را با شعار «داوطلبین نجات؛ واکنش اضطراری محلات» آغاز خواهیم کرد.

او با تاکید بر اینکه چهارمین دوره این جشنواره نهایی و تکمیل کننده تلاش‌های چهار ساله آتش نشانان شیراز در این زمینه است گفت: ما در سه دوره گذشته علاوه بر دنبال کردن هدفمان در رسیدن به شهر ایمن تعداد زیادی از شهروندان را به عنوان آتش نشان داوطلب جذب و آموزش دادیم که در نقاط مختلف شهر شیراز سکونت دارند.

او گفت: با شروع چهارمین جشنواره شهر ایمن قصد داریم از ۱۵۲ محله شهر شیراز به صورت پایلوت ۵۰ محله را در مشخص و داوطلبین را در محله خودشان دسته بندی و به عنوان یک تیم امداد و نجات که با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی نیز در ارتباط است، نام گذاری کنیم، که علاوه بر آموزش‌های حرفه ای، تجهیزات و ابزار مناسب در جهت پیشگیری و اقدام اولیه در برابر حوادث در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

قانع محوریت جشنواره شهر ایمن چهار را تشکیل گروه‌های داوطلب و تقویت آن‌ها جهت امدادرسانی در حوادث تعیین و گفت: براساس هدف دنبال شده در این جشنواره آموزش و تمرین‌های حرفه‌ای تئوری و عملی، سازماندهی گروه‌های داوطلب جهت هماهنگی فعالیت‌ها، حفظ آمادگی آن‌ها در درازمدت و تجهیز گروه‌ها و محلات با ابزار‌ها و تجهیزات مناسب در دستور کار قرار گرفت.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز، نیرو‌های آتش نشان و امکانات این مجموعه را در مسیر رسیدن به شهر ایمن و پرورش یک فرد آگاه به مسائل ایمنی در هر خانواده آماده باش اعلام کرد.

او گفت: برنامه‌ریزی کلان در این طرح به صورتی است که ظرف مدت یک دوره در کلیه مناطق شهر شیراز گروه‌های داوطلب آموزش دیده نجات محلات در شرایط اضطراری، تشکیل و شهروندان شیرازی در راستای حفظ ایمنی خود و فرزنداشان در مسائل مختلف شهری مشارکت داشته و پیشگام باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۰۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی

با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور و جمعی از دانشگاهیان سراسر کشور در تالار فجر دانشگاه شیراز ترتیب یافت، از سه کتاب «سرو سیمین: منتخب اشعار دومین جشنواره سراسری شهید آوینی»؛ «سرو زرین: آثار منتخب رشته‌های هنری دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» و «سرو سرخ: منتخب داستان‌های کوتاه دومین جشنواره سراسری شهید آوینی» رونمایی شد.

دکتر حامد تقوایی، دبیرکل دومین جشنواره شهید آوینی درخصوص انتشار این سه اثر توضیح داد: کتاب‌های سرو سیمین، سرو زرین و سرو سرخ، به‌همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز با همکاری اداره‌کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان آماده شده و دربردارنده‌ی آثار برگزیده و منتخب آثار دومین جشنواره سراسری قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی در زمینه‌های شعر، داستان و هنر‌های تجسمی اعم از نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، طراحی پوستر و تصویرسازی است. همچنین معرفی دبیران و داوران بخش‌های مختلف جشنواره در کتاب آورده شده است.

گفتنی است، فاطمه فرهادی، مدیر هنری این مجموعه، فرج‌الله زارعیان جهرمی، ویراستار، محسن گل‌آرایش، طراح جلد و آزاده حق‌شناس گرافیست و صفحه‌آرای این سه‌جلد بوده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌