Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:03:33 GMT

علائم ابتلا به امیکرون در کودکان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۱۶۱۵

علائم ابتلا به امیکرون در کودکان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از هندوستان‌تایمز، با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان در روزهای اخیر، کارشناسان می‌گویند، لازم است پروتکل بهداشتی کووید-۱۹ بیش از پیش رعایت شود.

با افزایش موارد ابتلا به کووید در کودکان در دهلی و نویدا در بحبوحه ظهور نوع XE، زیرمجموعه جدید امیکرون، والدین خواستار توقف کلاس‌های مدارس و بازگشت به حالت یادگیری از راه دور برای کودکان کوچک خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین گزارش‌ها، بیش از ۳۰ درصد از ۱۰۷ مورد جدید کووید-۱۹ در گوتام بود ناگار اوتار پرادش در میان کودکان گزارش شده است. طی روزهای گذشته، چندین مدرسه نویدا کلاس‌های حضوری را برای چند روز به دلیل ابتلا به کووید در میان بچه‌ها متوقف کرده‌اند. با این حال، کارشناسان می‌گویند که نیازی به وحشت نیست زیرا علائم در کودکان اغلب خفیف است و کودکان با درمان به موقع بهبود م‌ یابند. فرد باید مراقب علائم آنفولانزا یا دستگاه گوارش مانند اسهال، استفراغ یا درد معده باشد.

گفته می‌شود که نوع XE نسبت به سویه‌های قبلی کووید-۱۹ مسری‌تر است و جمعیت واکسینه نشده که عمدتاً از کودکان تشکیل شده‌اند باید تمام اقدامات لازم را برای محافظت در برابر عفونت انجام دهند.

آوی کومار، مشاور ارشد، پزشکی در دهلی نو می‌گوید: «علائم در کودکان عموماً خفیف است و شامل علائم دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، درد گلو، بدن درد و سرفه خشک است».

وی به والدین توصیه می‌کند، ایمنی کودکان خود را تقویت و آنها را واکسینه کنند. متخصصان می‌گویند پیروی از یک سبک زندگی سالم، خوب خوردن و خوابیدن، پیروی از اقدامات بهداشتی می‌تواند به جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند. کودکانی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند باید در اسرع وقت واکسینه شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ویروس امیکرون واکسیناسیون تب کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • کودکان هم در اصفهان فهمیدند شهر در خطر فرونشست است/ مسوولان هنوز نفهمیدند یا نمی‌توانند جلوی برداشت‌های بی‌رویه آب را بگیرند (فیلم)
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند