Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت : ارائه خدمات در دفاتر الکترنیک قضایی به ایرانیان خارج کشور افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد کاظمی فرد، در بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و همچنین دیدار با مراجعه کنندگان به یکی از این دفاتر در تهران افزود:در آیین نامه جدید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ارائه خدمات به ایرانیان خارج از کشور، بیماران خاص و مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه تمام تلاشمان را به کار گرفتیم که اصلاح آیین‌نامه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی با سرعت انجام شود، تاکید کرد: به جرأت می‌توان گفت که زمان زیادی را برای اصلاح این آیین‌نامه صرف کرده‌ایم، زیرا معتقدیم استفاده از ظرفیت‌های دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یک فرصت است که با خدمات مطلوب به مراجعه‌کنندگان، رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.
محمدکاظمی‌فرد با اشاره به اینکه، ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یکی از خدمات نوینی است که در قوه قضاییه انجام شده و این امکان را فراهم کرده است تا بخش خصوصی قسمتی از کار‌های قوه قضاییه را انجام دهد، افزود: باید با استفاده از ظرفیت 6 هزار کارمند در این دفاتر در جهت ارائه خدمات بیشتر به مردم گام برداریم.
وی در ادامه با بیان اینکه در پنجره واحد قوه قضاییه تمام خدماتی که در اختیار همه افراد قرار می‌گیرد از جمله ابلاغ الکترونیک قضایی، نوبت‌دهی قضایی، استعلام سوابق محکومیت‌های مالی، استعلام مدارک قضایی، گواهی عدم سوءپیشینه، استعلام وضعیت وکیل و ثبت شکواییه سرقت را می‌توان انجام داد، گفت:همچنین در این پنجره واحد فرد می‌تواند جلسات رسیدگی که به صورت الکترونیکی قرار است برگزار شود را ببیند. در عین حال می‌تواند به نظرسنجی که از سوی قوه قضاییه برای او ارسال می‌شود پاسخ دهد. دادخواست بدوی و تجدیدنظرخواهی دیوان عدالت اداری و «ثبت من» را نیز در این پنجره واحد قرار داده‌ایم.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در فضایی صمیمی با مراجعان به گفتگو نشست و برای تسریع در امورشان راهکار‌هایی ارائه داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خدمات قضایی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۱۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان

آرمان وطن‌دوست در جلسه بررسی وضعیت تور‌های غیر مجاز در استان اظهار کرد: ممانعت از اجرای تور‌های غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهاد‌های مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است.

معاون گردشگری کردستان گفت: تور‌های غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آنها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آنها برخورد کند.

 وی بیان کرد: متولیان تور‌های غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورت وقوع خطرات در سفر، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

وطن‌دوست تاکید کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تور‌های گردشگری مستلزم اخذ مجوز‌های لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است. 

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه که با تور‌های غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند.

همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تور‌های خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • «نقض حکم اعدام» بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • نقض حکم اعدام بابک زنجانی اعلام رسمی شد / مجازات جایگزین او چیست؟
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه