Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع عراقی به تحرکات بالگردهای آمریکایی اشاره کردند که بر فراز مناطقی در عراق در پروازند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عدی عبدالهادی» از رهبران ائتلاف فتح عراق اعلام کرد: بالگردهای شینوک آمریکا بر فراز عراق در پرواز هستند و میان سوریه و عراق در حرکتند؛ آنهم بدون اینکه کوچکترین نظارت بر آنها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحرکات این بالگردها، علامت‌های سئوال بزرگی را ایجاد می‌کند به ویژه که در مسیرهایی هستند که هسته‌های داعشی حضور دارند.

عبدالهادی گفت: بعید نیست که این بالگردها رابطه مستقیمی با موارد نقض امنیتی در دیالی و دیگر استان‌ها داشته باشند به ویژه تحرکات مشکوک آنها در مناطق زیادی رصد شده است.

وی افزود: حرکت بالگردهای آمریکایی در آسمان عراق باید مشخص شود و از هرگونه نقش مشکوک آنها که منجر به حملات داعش می شود، به طور جدی جلوگیری به عمل آید.

عبدالهادی گفت: خروج نیروهای آمریکایی از عراق اولویت ملی است که باید تسریع شود زیرا به نتایج مثبتی در عرصه امنیتی عراق منجر خواهد شد.

پیش از این هم «جبار المعموری» از رهبران ائتلاف فتح عراق، خواستار افشای راز افزایش شمار پروازهای بالگردهای شینوک آمریکا از سوریه به مقصد عراق شد.

وی تصریح کرده بود: هر اقدام نظامی آمریکا در خاک عراق شبهه ایجاد می‌کند، زیرا تجربه ثابت کرده است که با سازمان‌های افراطی سروکار دارد و از آن‌ها حمایت می کند و شواهد فراوانی برای اثبات این امر وجود دارد. پایگاه به سمت سوریه و بالعکس هشدار دهنده است. آمریکا دولتی غیرقابل اعتماد است و تجارب گذشته ثابت می‌کند که این کشور به دنبال ثبات و استقرار عراق است و به دنبال عدم غلبه بر تروریسم است. این امر مستلزم توجه و رصد اقدامات نیروهای آن است که در آستانه عقب‌نشینی از پایگاه‌های نظامی خود در عراق قرار گرفته‌اند.

المعموری تصریح کرد: افزایش تعداد پروازهای شینوک از پایگاه عین الاسد به سمت سوریه و بالعکس نگران‌کننده است. این افزایش به موضوع امنیتی عراق مربوط می‌شود، به‌ویژه که در حال حرکت به مناطق نزدیک به اردوگاه «الهول»سوریه است که بزرگترین مخزن انسانی داعش را در خود جای داده است. لذا این امر نیازند تحقیق از سوی مقامات امنیتی عراق است.

اردوگاه «الهول» خطری واقعی برای عراق

« قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با یک مقام آمریکایی از اردوگاه الهول به عنوان منبع خطر واقعی نام برد.

مشاور امنیت ملی عراق بر اهمیت ادامه فشار به داعش و و مقابله با آن تاکید کرد زیرا همچنان خطری واقعی برای منطقه و دنیاست. پرونده اردوگاه الهول عامل نگرانی واقعی برای عراق است.

الاعرجی درباره تاثیر جنگ اوکراین بر عراق هم گفت: عراق امیدوار به حل بحران اوکراین و روسیه است و اینکه تبعات این بحران بر عراق و خاورمیانه تاثیر نگذارد.

اردوگاه الهول، در 15 کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد.

در درگیری‌های نیروهای کرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

دستگیری سرکرده داعشی در دیالی

منابع عراقی از دستگیری یک سرکرده داعشی موسوم به «ابوحاتم» در دیالی خبر دادند.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که بنابر داده‌های اطلاعاتی دقیق و پیگیری چند روزه نیروهای امنیتی، یکی از تروریست‌های برجسته معروف به «ابوحاتم» که مسئول یک گروه نظامی و پناهگاه های داعش در دیالی بود، دستگیر شد.

بیانیه مذکور افزود که در تحقیقات اولیه وی به قصد اعضای گروه تروریستی مذکور برای حمله به نیروهای امنیتی عراق در یکی از مناطق دیالی اعتراف کرد.

دفع حمله تک تیرانداز تکفیری به شمال شرق دیالی

یک منبع امنیتی عراقی از دفع حمله تروریستی به روستای «البوموسی» در شمال شرق دیالی خبر داد و اعلام کرد: داعش با استفاده از تک تیراندازان خود یک دوربین حرارتی را در اطراف بوستانهای روستای البوموسی در نزدیکی المقدادیه هدف قرار داد.

این منبع عراقی با اشاره به دفع این حمله داعش از عملیات جستجوی گسترده برای یافتن تکفیری ها خبر داد.

پاکسازی مساحت زیادی از لوث هسته های داعش

«صادق الحسینی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از پاکسازی مساحت زیادی از لوث هسته‌های داعشی در جریان عملیات هفته جاری حشد شعبی در محورهای شمال و شمال شرق دیالی خبر داد.

وی افزود: این عملیات در راستای تامین امنیت شهرها، روستاها و قصبات آزادشده از لوث تکفیری‌ها و دفع هرگونه خطری علیه غیرنظامیان است. این عملیات سبب تقویت امنیت خواهد شد.

الحسینی از طرح امنیتی ویژه عیدفطر هم خبر داد و گفت: حشد شعبی اقدامات پیشدستانه‌ای در زمینه امنیت مناطق در عیدفطر در مناطق آزادشده از لوث داعش به عمل آورده است.

طرح ویژه عیدفطر در بغداد

«عدنان حمود سلمان» جانشین رئیس پلیس بغداد به الصباح گفت: نیروهای امنیتی در بازارها و مناطق حساس در راستای طرح امنیتی عید فطر مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد: نهادهای امنیتی با تمام توان حامی مردم هستند. طرح امنیتی تا ایام عیدفطر ادامه دار خواهد بود و مناطق گردشگری و تفریحی و شهربازی ها را هم پوشش خواهد داد.

کشته شدن 43 داعشی در عملیات های نیروهای عراقی

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که طی عملیات‌های نیروهای عراقی برای پاکسازی بقایای داعش در مناطق مختلف این کشور، 43 عنصر داعشی کشته شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طی عملیات‌های اخیر نیروهای عراقی در یک ماه اخیر برای ریشه کن کردن بقایای داعش در مناطق مختلف کشور، تاکنون 43 عنصر داعش کشته شده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق افزود ارتش این کشور پایان خلافت خودخوانده داعش در جنوب موصل را اعلام کرده و پاکسازی داعش در نقاط مختلف نیز ادامه دارد و تاکنون ده‌ها مخفیگاه داعش منهدم و مقادیر بسیاری سلاح و مهمات این گروه کشف و نابود شده است.

ارتش عراق از «ضربه مهلک» به عناصر داعش در موصل خبر دادهشدارها در خصوص سازماندهی و بازگشت دوباره داعش به عراقدفع حمله تکفیری‌ها به «جرف النصر»/ انهدام اهداف داعش در حدفاصل دیالی و صلاح‌الدینیحیی رسول تاکید کرد که عملیات نیروهای عراقی در دیالی، صلاح الدین و کرکوک به صورت هماهنگ برای پاکسازی تروریست ها ادامه می‌یابد.

یادآور می‌شود که فعالیت و حملات تروریستی عناصر باقیمانده داعش به نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی در استان های شمالی عراق از جمله دیالی، صلاح الدین و کرکوک طی ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق نیروهای امنیتی نیروهای عراقی امنیتی عراق تکفیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۲۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • فیلم/ سرکوب تحصن دانشجویان توسط نیروهای امنیتی آمریکا
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا»به سایر کشورها/سرکوب ادامه دارد
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها