Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرزمین فلسطین به دلیل وجود مسجدالاقصی، محل زندگی و بعثت انبیای الهی، نخستین قبله مسلمانان و محل معراج آسمانی پیامبر اعظم از ارزش و اهمیت ویژه ای برخوردار است. این سرزمین مقدس بیش از 6 دهه است که به اشغال بی رحمانه صهیونیستها درآمده و آنها از هیچ جنایتی علیه ساکنان اصلی آن فروگزار نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همواره رژیم صهیونیستی و حامیان بین المللی این رژیم، با افزودن بر ابعاد و عمق جنایت علیه مسلمانان وضعیتی را به وجود آورده بودند که آرمان فلسطین در حال به فراموشی سپرده شدن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیانت و همراهی برخی از سران کشورهای عربی با نظام سلطه و صهیونیسم بین المللی نیز رنج مضاعفی بود که بر امت اسلامی و به ویژه ملت مظلوم فلسطین تحمیل شده بود.

حمایتهای همه جانبه امام خمینی(ره) از آرمان فلسطین و به ویژه تدبیر و دوراندیشی ایشان در زمینه مردمی و اسلامی کردن مبارزه علیه رژیم صهیونیستی و به صورت خاص، تعیین روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، نور امیدی در جوامع اسلامی ایجاد کرد که امروزه با گذشت بیش از سه دهه از حضور ملتها در صحنه نمایش اقتدار علیه رژیم صهیونیستی، با پیدایش بیداری اسلامی زمینه های لازم برای آزادی قدس شریف فراهم شده است.

در حقیقت می توان پیروزیهای پی در پی امت اسلامی علیه نظام سلطه و صهیونیسم جهانی را در عرصه های مختلف به ویژه نتایج حاصل از بیداری اسلامی را در پیوند معنادار با روز جهانی قدس و آثار آن جستجو کرد.

روز جهانی قدس، فریاد حق طلبی مردم فلسطین از جنایتکاران صهیونیستی است

امام جمعه شهر یکه سعود از توابع شهرستان راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: روز جهانی قدس، روز فریاد حق طلبی مردم فلسطین است که سالها به ناحق تحت ستم نیروهای جنایتکار صهیونیستی قرار گرفته اند.

آخوند رحیم صمدی اظهارکرد: در این روز تاریخی که امام خمینی(ره) آن را با نام روز قدس نامگذاری کردند همه ما از نظر مذهبی وظیفه داریم که موضوع قدس را فراموش نکنیم و با حضور در راهپیمایی به مردم مظلوم فلسطین اعلام کنیم که ایران همیشه پشتوانه شما خواهد بود.

وی با اشاره به حمله های وحشیانه اخیر نیروهای صهیونیست به نمازگزاران مسجدالاقصی، تصریح کرد: امروزه اسرائیل به صورت وقیحانه دست به جنایات بزرگی در بیت المقدس  زده و هر روز با کشتن و زخمی کردن تعدادی از  مردم مظلوم به جنایات خود ادامه می دهد .

وی افزود: در روز قدس مردم مسلمان جهان باید برای انزجار از رژیم منحوس اسرائیل و برای حمایت قاطع از مردم مظلوم فلسطین، حضوری باشکوه در راهپیمایی روز جمعه داشته باشند.

آخوند صمدی با بیان اینکه مسلمانان هیچ‌گاه رژیم اشغالگر اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسند، بیان داشت: قدس متعلق به تمام اسلام و مردم فلسطین است و به پایتخت استکبار جهانی تبدیل نخواهد شد، بنابراین مسلمانان در روز قدس پاسخی قاطع به جسارت دشمنان خواهند داد.

 

 

شکست اسرائیل نیازمند اتحاد تمام کشورهای مسلمان است

امام جمعه اهل سنت مسجد خاتم الانبیاء بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار عصراترک، گفت: بی تردید با توجه به شرایط خاص امروز جهان که دشمنان از هیچ اقدامی برای کمک به نیروهای صهیونیستی و اشغال قدس شریف فروگذاری نمی کنند بر هر مسلمانی لازم است که از مردم بی‌دفاع فلسطین دفاع کنند و صدای مظلومیت این مسلمانان را به جهان برساند.

آتا آخوند داوری اظهارکرد: در حقیقت بر همه مسلمانان ضروری است که در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند و جنایات رژیم کودک‌کش و منحوس صهیونیستی را محکوم کنند.

آخوند داوری افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال با توجه به جنایت های اخیر رژیم صهیونیستی و کشتارهای ناجوانمردانه ای که اسرائیل در منطقه به راه انداخته مردم حضور باشکوهی در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری است که همیشه جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کرده است، خاطرنشان کرد: باید کشورهای اسلامی پیرو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، اختلافات را کنار بگذارند و علیه اسراییل غاصب متحد شوند تا تمامی نقشه های شوم این رژیم کودک کش و غارتگر خنثی شود.

 

 

روزقدس، روز دفاع از ارزش های اسلامی است

امام جماعت مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد گفت: روزجهانی قدس، روز دفاع از ارزش های اسلامی در برابر دشمنانی است که  تمامی طرح‌هایشان برای سلطه بر مسلمین است.

آخوند الله یار درخشان اظهارکرد:  قدس متعلق به تمام امت اسلام و مردم فلسطین است و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس نیز وظیفه تمامی مسلمانان جهان است زیراکه براساس آموزه‌های اسلام، مسلمانان نسبت به سرنوشت هم مسوول هستند.

وی افزود: درواقع برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس و اعلام همبستگی با مردم بی‌دفاع فلسطین، اعلام مظلومیت آنان به گوش جهانیان و دفاع از ارزش های اسلامی است که دشمن سعی در بی تفاوت کردن مسلمانان نسبت به آن دارد.

آخوند درخشان با بیان اینکه هرگاه وحدت در کشور حاکم باشد، تمامی توطئه های دشمنان خنثی می شود، گفت: وحدت و یکپارچگی مسلمانان هراس در دل دشمنان ایجاد می‌کند به گونه ای که اگر که این امر در بین مسلمانان وجود داشته باشد دشمن به اهداف شوم خود نخواهد رسید.

وی با اشاره بر اینکه دشمنان با اسلام مشکل دارند نه با شیعه و یا اهل سنت، یادآور شد: دشمنان با اصل دین اسلام و قرآن مشکل دارند و اگر امروز در جهان به مسلمانان ظلم می شود هزاران فلسطینی را آواره می کنند به دلیل اختلافاتی است که بین مسلمانان ایجاد شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راهپیمایی روز رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس مردم فلسطین روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک»(آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده‌‌خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده‌ و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص  و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست