Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:19:11 GMT

پوشش بیمه‌ای و رفاه جامعه کارگری اولویت وزارت مردم است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۳۹۸

پوشش بیمه‌ای و رفاه جامعه کارگری اولویت وزارت مردم است

به گزارش گروه رفاه و آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس، «حجت‌الله عبدالملکی» در آئین اختتامیه سی و سومین جشنواره تقدیر از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در راهبرد کلان جهش تولید و اعتلای اقتصاد کشور،  کارگران نقش بسیار پررنگی دارند.

وی با اشاره به ارزش بالای کار در اسلام، افزود: پویایی جامعه کارگری به عنوان سرمایه‌های نظام اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه کارگری با تقدیم بیش از ۱۴ هزار شهید علاوه بر حمایت از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، مسیر بقاء و تداوم آن را پیش گرفتند.

عبدالملکی با تأکید بر اینکه ستون فقرات اقتصاد کشور، کارگران هستند، اظهار داشت: در سال‌هایی که دشمن ضربه به اقتصاد و تولید کشور را نشانه رفته است، این قشر ارزشمند با همه سختی‌ها به تداوم مسیر تعالی ایران اسلامی کمک کردند.

وی با اشاره به جمعیت ۱۵ میلیون نفری بیمه شده کارگران کشور، گفت: رفاه و تأمین اجتماعی کارگران یکی از مهمترین موضوعات در دست اقدام وزارت مردم است و با همراهی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در تلاش برای رفع چالش‌های این حوزه هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افرود: در راستای تحقق سیاست‌های کلان تأمین اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم جمعیت کارگران بیمه نشده را تحت پوشش قرار دهیم.

عبدالملکی با بیان این که برای تقویت حوزه فرهنگی و ورزشی کارگران نیز برنامه‌های مدونی در دستور کار است، گفت: پویایی و نشاط در میان کارگران به رونق تولید کمک می‌کند.

وی افزود: با همراهی مجلس شورای اسلامی و در صورت اصلاح برخی مواد قانونی می‌توانیم همه کارگران ساختمانی را تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و رفاهی خود قرار دهیم.

وزیر کار با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی تعدیل نیرو در ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: رویکردهای جهادی و راهبری مدبرانه دولت مردمی، برای اقشار مختلف مردم امیدبخش بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پوشش بیمه ای رفاه جامعه کارگری جامعه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و تجلیل از منتخبان اظهار کرد: نگاه اسلام به کارگر، نگاه قدرشناسانه است ولی نگاه نظام‌های سرمایه‌داری به کارگران نگاه بهره‌گیرانه و استثمارگرانه می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد، افزود: این احترام باید تنها مختص یک روز در سال نباشد بلکه در طول سال این تکریم باید صورت پذیرد. کار و کارگر باید به یک ارزش جاری تبدیل شود و همه خود را به معنای واقعی مدیون کارگر بدانند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ارزشمندی کارگر در مرحله اول ناشی از کار است، خاطرنشان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم که توسط مقام معظم رهبری به‌عنوان شعار سال جدید نامگذاری شده است بدون تلاش کارگران امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: دولت و مجلس برای بهبود کسب و کار توان مضاعف را به‌کار گیرند و برای تحقق این امر شعار کافی نیست و کارگران انتظار دارند اقدام عملی رخ دهد. تأمین امنیت شغلی جز مسائل مهم جامعه کارگری است و حقوق و مزایای کارگر متناسب با شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

آیت‌الله آل‌هاشم با بیان اینکه معیشت یکی از دغدغه‌های جامعه کارگری است، تصریح کرد: باید به تأمین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد. کارگر و کارفرما ۲ بال پرواز هستند که دولت و مجلس باید با سیاست‌گذاری درست رابطه منصفانه بین این ۲ بال را ایجاد کند.

کد خبر 6097648

دیگر خبرها

  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد