Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روند پیگیری‌های انجام‌شده در درون استان نشان می‌دهد که برای مجموعه مدیران استان حل مشکلات این نواحی منفصل شهری و همچنین تعاونی‌های مسکن در اولویت نیست. به همین خاطر صدور دستور پیگیری جدی ریاست جمهوری در این حوزه می‌تواند راهگشا باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، با وجود مطرح شدن چندساله مشکلات نواحی منفصل شهری در استان قزوین و با وجود مطالب جسته و گریخته‌ای که فقط در حد طرح مشکل در رسانه‌های بومی استان مطرح شد، این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است و از شهرک اندیشه و ناصرآباد گرفته تا اسماعیل‌آباد و شهرک عظیمیه همچنان نواحی منفصل شهری گرفتار بازی‌های سیاسی افراد ناتوانی است که با تکیه بر میزهای مدیریتی تنها عمر و انرژی مردم را تلف می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند پیگیری‌های انجام‌شده در درون استان نشان می‌دهد که برای مجموعه مدیران استان حل مشکلات این نواحی منفصل شهری و همچنین تعاونی‌های مسکن در اولویت نیست. به همین خاطر صدور دستور پیگیری جدی ریاست جمهوری در این حوزه می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

ریشه‌دواندن مافیای ملک جلوی حل اساسی مشکلات نواحی منفصل را گرفته است

یک کارشناس ارشد برنامه‌ریزی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در حوزه مشکلات شهری استان قزوین بحث نواحی منفصل شهری همواره محل چالش بوده و ریشه این چالش‌ها هم بر اساس تحقیقات ریشه دواندن یک مافیای ملک و املاک در حوزه‌های تصمیم‌گیری شهری و استانی است که رشد نواحی منفصل را به زیان افزایش قیمت املاک خود در مرکز شهر قزوین می‌بینند.

مسعود سلمانی اضافه کرد: در این میان 2 قشر با توسعه پیرامونی شهر قزوین مشکل دارند و در حالی بر عدم امکان توسعه شهر قزوین از 3 ضلع اصلی آن تأکید می‌کنند که نه تا به حال کاری برای به صحنه آوردن بافت‌های متخلخل شمال شهر به فرآیند توسعه ساخت‌وساز انجام داده‌اند و به نظر می‌رسد از گرانی‌های ناشی از قیمت ارز و اثر آن بر قیمت زمین و مسکن در چند سال اخیر بسیار خوشحال هستند.

وی ادامه داد: جالب اینکه نمایندگان این جریان هم در بدنه شهرداری قزوین نفوذ کرده‌اند و سال‌هاست با بازی دادن و پاسکاری کردن مشکلات نواحی منفصل شهری بین خود جلوی حل مشکلات طبقه محروم شهر قزوین که به دلیل بورس‌بازی ملک توسط همین افراد حاشیه‌نشین شدند را گرفته‌اند.

سلمانی تصریح کرد: به نظر بنده یکی از کارستان‌هایی که دولت شجاع و مردی آقای رئیسی می‌تواند انجام دهد، این است که با اختیارات خود ریشه این مافیای ضدمردمی که با کارهای خود دولت سیزدهم را بدنام می‌کنند، بگیرد.

بدنه تصمیم‌ساز در شهرسازی استان قزوین همان بدنه ناکارآمد گذشته است

یک کارشناس معماری هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به نفوذ برخی افراد مخالف با توسعه نواحی منفصل شهری در بدنه دولت گفت: متاسفانه حضور عوامل بی‌اطلاع از ریشه مشکلات توسعه شهری قزوین در دولت و افرادی که اصولاً از جنس محرومان نیستند، باعث شده که اتفاق ویژه‌ای را در این بخش طی ماه‌های اخیر شاهد نباشیم.

سیدعلی مجیدی افزود: به هر حال با وجود بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از عدم رسیدگی به نواحی منفصل و تعاونی‌های مسکن برخی مدیران همه چیز را در توسعه صنعت می‌بینند؛ در حالی که به توسعه اقتصاد بخش مسکن و مبارزه با تورم در این بخش توجهی ندارند و بیشتر بر طبل التهاب در بازار مسکن می‌کوبند.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده هم ریشه حل مشکلات در نبودن اراده از سوی مدیریت‌های شهری و استانی بوده است. متاسفانه حل مشکلات حوزه نواحی منفصل شهری قزوین هم نیاز به یک دستور جدی از سوی ریاست‌جمهوری و پیگیری‌های از پایتخت دارد؛ چرا که بدنه تصمیم‌ساز در حوزه عمران و شهرسازی استان قزوین همچنان همان بدنه ناکارآمد گذشته است که به جای طرح راهکار فقط موانع اجرا را برای خاموش نگه داشتن مطالبات مردمی لیست می‌کند.

معرفی شورای عالی شهرسازی به عنوان مقصر همیشگی مشکلات تعاونی مسکن باورس

20 سال پیش بود که به خاطر کمک ارتش به زلزله‌زدگان شهرستان آوج استاندار وقت شهیدمسعود امامی 132 هکتار زمین در کنار روستای باورس از توابع شهرستان البرز را برای مسکن‌دار شدن تعاونی کارکنان ارتش اختصاص داد. زمینی که کاربری کشاورزی داشت و با وجود گذشتن 2 دهه از اختصاص این زمین انواع سنگ‌اندازی‌ها به اسم کار کارشناسی مانع از تغییر کاربری این زمین شد.

با این حال مسئولان وقت و فعلی استان قزوین حل مشکل اراضی باورس را منوط به تغییر عقیده شورای عالی معماری و شهرسازی می‌دانند که بنا به گفته مسئولان فعلی با تغییر کاربری این اراضی مخالف است. در عین حال در دولت قبل هم بحث احداث باغ‌ویلا در این اراضی مطرح شد و با وجود اینکه اعضای این تعاونی باورس نسبت به حل مشکل امیدوار بودند، با تغییر معاون عمرانی استاندار پیشنهادی برای اعطای زمین معوض در ناحیه مهرگان مطرح شد.

مشکلات منطقه ناصرآباد قروین زیر ذره بین/ مردم از نبود امکانات لازم برای زندگی رنج می‌برند اهالی شهرک اندیشه قزوین سرگردان اخذ جواز ساخت/تنها امید مالکان دیدار با «رئیسی» است + نقشه شهرک ماجرای الحاق 100 هکتار زمین به شمال شهر قزوین / تغییر کاربری اراضی شمال اتوبان برای تأمین زیرساخت شهرک عظیمیه

پیشنهادی که البته از 2 سال قبل هم در مجموعه اداره‌کل راه و شهرسازی مطرح بود، اما برخی از رسانه‌ها که از ماجرای باورس اطلاع دقیقی نداشتند، تلاش کردند این موضوع را به عنوان یک ابتکار مطرح کنند که البته در نوع خودش می‌تواند راهگشا باشد؛ اما به هر حال به بیان عامیانه می‌توان گفت که از هیچی بهتر است!

به گزارش تسنیم، در شرایطی که اهالی نواحی منفصل شهری قزوین بیش از یک دهه است که برای حل مشکلات خود سردوانده می‌شود، ورود ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی می‌تواند به بسیاری از ناکارآمدی‌ها در این حوزه پایان دهد؛ به شرطی که بدنه متخصص و دلسوز جایگزین نیروهای فرصت‌ظلب در دستگاه‌هایی مانند راه و شهرسازی و شهرداری شوند.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین نواحی منفصل شهری ریاست جمهوری استان قزوین شهری قزوین شهر قزوین حل مشکلات مطرح شد حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد

رئیس‌جمهور گفت: آن‌چه دولت را می تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک اعضای هیئت وزیران به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی با استانداران سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور دقایقی قبل آغاز شد.

رئیس جمهور در این نشست مشترک با استانداران اظهار کرد: حرکت بزرگی که ملت ایران انجام دادند و اقتدار آفرینی و امیدآفرینی و نمایش قدرتی که بود، عنایت حضرت حق و اراده ملتی که می‌خواهند آزاد و مستقل زندگی کنند، بود و فقط می‌خواهند اتکای به خدا داشته باشند.

وی افزود: حقیقتاً این یک نقطه عطف در تاریخ زندگی ملت ایران بود؛ ما را جزو باشگاه قدرت‌های منطقه‌ای و در بالاترین نقطه قرار داد و در باشگاه قدرت‌های جهانی، جزو قدرت‌های مطرح جهانی قرار داد. این افتخار، اقتدار و عزت آفریده و این امید ایجاد شد؛ امروز کار همه صاحبان قلم، بیان و سخن آن است که هر جایی کسی تأثیر دارد و چهره است، امیدآفرینی کند؛ دشمن دنبال ایجاد یأس بود و الان هم هست.

آیت الله رئیسی گفت: ما در دولت وظیفه‌مان این است که با عمل و اجرا در ایجاد امید در دل مردم نقش داشته باشیم؛ با عمل و فعالیت و کار و تلاش شبانه‌روزی باید این احساس در مردم ایجاد شود که دولت دارد کار می‌کند و با مردم صداقت دارد؛ آنجایی که موفق شود به مردم گزارش دهد و احیاناً اگر ناکامی‌هایی وجود دارد، علل آن را به مردم اعلام کند و بگوید در این حوزه‌ها نتوانستیم و علل آن هم این بود؛ مردم از صداقت بسیار خوششان می‌آید.

وی تصریح کرد: آن‌چه دولت را می‌تواند بیشتر در دل مردم جای دهد و اعتماد مردم را افزون کند و سرمایه اجتماعی را افزایش دهد، صداقت با مردم است.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در انتخابات قبل هم مجریان (وزیر کشور و استانداران) هم ناظران (شورای نگهبان) هم عموم‌مردم همت کردند و انتخاب با شکوهی بر اساس ۴ اصل مورد تاکید رهبر انقلاب برگزار شد.

آیت الله رئیسی گفت: ان‌شاءالله در انتخابات میان دوره‌ای پیش رو با همت استانداران ۴ اصل مورد تاکید رهبری همواره در اولویت باشد و شاهد انتخابات میان دوره‌ای با شکوه باشیم و مجلس شورای اسلامی در زمان خود تشکیل شود.

اقتصاد روستا، مانع مهاجرت / موانع تولید برطرف شوند

رئیس‌جمهور گفت: همه ارکان دولت برای توانمندسازی شرکت‌ها، تولیدی‌ها و کارخانجات تلاش کنند. وقتی برای رفع موانع تولید جلسه‌ای برگزار می‌شود، باید نتیجه این جلسات، رفع موانع تولید باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهمی که می‌تواند در جهش تولید نقش ایفا کند، تعاونی‌ها هستند؛ از همین امروز به تعاونی‌ها نقش داده شود. در زمینه فعالیت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها می‌وانند تولید ثروت کنند. اقتصاد کشاورزی مورد توجه قرار بگیرد چون می‌تواند از مهاجرت به شهرها جلوگیری کند.

این خبر تکمیل می‌شود...

کد خبر 750765

دیگر خبرها

  • درخشش مربی قزوینی در مسابقه عکس سال
  • ارزیابی آمادگی ۴۰۰۰ خانوار قزوینی برای مواجهه با مخاطرات
  • همراه با خبر‌های ورزشی هفدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد