Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-06@01:48:34 GMT

دریافت وجه اضافه از بیمار تخلف است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۵۲۱

دریافت وجه اضافه از بیمار تخلف است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید معنوی ، درباره انتشار برخی جداول و گمانه‌زنی‌ها از جزئیات تعرفه‌های تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، گفت: هر ساله تعرفه‌های خدمات بهداشتی و درمانی براساس روال مندرج در بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، توسط شورای عالی بیمه سلامت پیشنهاد و با تایید سازمان برنامه و بودجه توسط هیات محترم وزیران تصویب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

زمان اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مشخص شد

وی افزود: هر یک از این اعضای ۹ گانه شورای عالی بیمه سلامت کشور شامل وزارت بهداشت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان نظام پزشکی، سازمان بیمه سلامت، سازمان بیمه تامین اجتماعی، سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) باید پیشنهادات خود را برای تعرفه‌های خدمات درمانی صرفاً به دبیرخانه شورا ارائه دهند تا پس از بررسی و برگزاری جلسات کارشناسی و جمع‌بندی نظرات، پیشنهاد مصوب شورا به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود. بنابراین هیچ یک از اعضا نمی‌تواند به صورت جداگانه نسبت به انتشار ارقام پیشنهادی خود اقدام کند.

معنوی با اشاره به انتشار برخی جداول و گانه‌زنی‌ها درباره جزئیات تعرفه‌گذاری خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، گفت: متاسفانه، در سال جاری برخی از اعضا بدون هماهنگی با دبیرخانه شورا، اقدام به انتشار ارقامی تحت عنوان بهای تمام شده خدمات تشخیصی و درمانی کرده‌اند که مستندات این محاسبات تاکنون به این دبیرخانه واصل نشده و در شورای عالی بیمه سلامت کشور نیز بررسی نشده است.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، جداولی از جزییات تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۱ در فضای مجازی در حال انتشار است که بیشتر گمانه‌زنی بوده و هیچ کدام مورد تایید این دبیرخانه نیست و  باید توجه کرد که اعمال آن و دریافت وجه از مردم براساس این جداول غیرقانونی است.

معاون دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در صورتی که مراکز تشخیصی و درمانی نسبت به اعمال و اجرای هر یک از ارقام مذکور و دریافت وجه از بیماران اقدام کنند، تخلف کرده و این تخلف، به عنوان دریافت وجه غیرقانونی از مردم از سوی مراجع ذی ربط قابل پیگیری است.

معنوی گفت: در حال حاضر و تا زمان ابلاغ تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۱، تنها تعرفه‌ای که توسط مراکز قابل دریافت است، تعرفه‌های مصوب هیات وزیران برای سال ۱۴۰۰ است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1138382 برچسب‌ها بیمه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیمه شورای عالی بیمه سلامت تشخیصی و درمانی دریافت وجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند

حکمت الله هاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یک هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تامین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود.
هاشمی تاکید کرد: تا ۱۵ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان کمک‌های اولیه توسط مربیان هلال احمر از دیگر خدمات در حال انجام هلال احمر است.

ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ اردبیهشت ماه ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • دو مشکل آزمایشگاه های پزشکی با بیمه و تعرفه
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند 
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند