Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@18:44:00 GMT

بومی‌سازی تولید سوزن‌های لقاح مصنوعی در ایران

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۵۹۲

بومی‌سازی تولید سوزن‌های لقاح مصنوعی در ایران

آفتاب‌‌نیوز :

میثم هرآئینی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در معرفی محصولات جدید این شرکت، گفت: امروز با تلاش متخصصان ایرانی، تمامی فرایند‌های تولید سوزن‌های لقاح مصنوعی در داخل کشور توسط متخصصین این حوزه بومی‌سازی شده و با بهترین و به‌روزترین دستگاه‌ها و تجهیزات در داخل تولید می‌شوند. تولید این محصولات، پاسخی برای دغدغه متخصصین این حوزه بوده و همچنین هزینه‌های بیماران را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرآئینی ضمن اشاره به سابقه سی ساله ایران در حوزه درمان‌های ناباروی IVF، یادآور شد: ایران در حوزه درمان ناباروری جزو کشور‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود. با این وجود، تا مدت‌ها محصولات شرکت‌های خارجی وارد و در ایران به فروش می‌رسید. خوشبختانه فعالیت شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در بازار به نتیجه خوبی دست یافته و توانسته در حدود ۳۰ درصد از سهم بازار را به دست آورد.

وی با بیان اینکه با عرضه سوزن‌های لقاح مصنوعی تولید داخل، بیش از یک میلیون دلار به صورت سالانه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود، درباره محصولات دیگر تولید داخل در حوزه ناباروری از جمله کیت تشخیصی اصلی در حوزه درمان‌های ناباروری، گفت: این محصولات علاوه بر کاهش وابستگی به دیگر کشورها، کاهش هزینه‌های درمان را هم در پی دارد.

وی گفت: هزینه کیت‌های مشابه خارجی برای ۱۰ تست در حدود ۴۸۰ یورو است و شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانسته است این رقم را برای ۵۰ تست به ۱۰۰ یورو برساند. سایر محصولات مصرفی شرکت نیز با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی به بازار ایران عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌‎بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران درباره صادرات محصولات این شرکت در حوزه درمان ناباروری نیز اظهار داشت: حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی در هر کشور و هر منطقه‌ای، دارای قوانین و استاندارد‌های مخصوص خود است. با پیگیری‌های انجام‌شده توانستیم برای برخی از محصولات شرکت از جمله نی فریز جنین (کرایوتب)، کاتتر IUI و همچنین کیت ارزیابی شکست DNA اسپرم (SDFA) به دو کشور اروپایی، یک کشور آمریکایی و یک کشور جنوب آسیا صادرات داشته باشیم.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لقاح مصنوعی حوزه درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران از تولید چادرهای اسکان اضطراری متناسب با شرایط اقلیمی و فصلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرالدین روح‌نواز در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات نساجی هلال احمر با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در مورد فعالیت این شرکت ارائه کرد و گفت: امروز شرکت نساجی هلال ایران با سه کارخانه تولیدی در سه نقطه از کشور و بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از شرکت‌های پیشگام و به جرات اولین شرکت تولید اقلام امدادی نظیر پتو، چادر، لباس امدادی و ... در سطح خاورمیانه است که توانسته با استفاده از دانش‌ روز با کیفیت‌ترین اقلام امدادی را تولید کند.

وی با بیان اینکه شرکت نساجی هلال ایران نیاز جمعیت هلال احمر به تولید چادر، پتو و دیگر اقلام امدادی را به‌طور کامل رفع کرده است، گفت:‌ امروز به جرات می‌توانم بگویم که چادرهای تولیدی جمعیت هلال احمر یکی از با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی امدادی در سطح جهان است. ما همچنین محصولاتمان را متناسب با اقلیم هر منطقه و فصل تولید می‌کنیم.

روح‌نواز با بیان اینکه شرکت نساجی هلال آمادگی صادرات محصولات خود به خارج از کشور را هم دارد، گفت: در حال حاضر نیز ملزومات تولید شده در این شرکت به کشورهایی نظیر پاکستان، تاجیکستان، چین، ترکیه و... صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع نساجی هلال ایران درباره جنس این چادرهای امدادی نیز گفت:‌ هنگام وقوع زلزله بم مواردی را داشتیم که در آن چادرها دچار آتش‌سوزی شده بودند، ما با استفاده از دانش روز شرایطی را در تولید این چادرها رعایت کردیم که امکان آتش‌گرفتن آنها بسیار دشوار است و اصطلاحا از جنس کندسوز هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۴۰۰ نفر در کارخانجات نساجی هلال مشغول به کار هستند، گفـت: یک سوم از این افراد را زنان شامل می‌شوند که اکثر این زنان سرپرستان خانوار هستند. ما آمادگی داریم که با استفاده از نیروی کار حرفه‌ای که داریم، اقلام استراتژیک موردنیاز را تولید کنیم. همچنین آمادگی تولید محصولات دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها نیز وجود دارد.

روح‌نواز با بیان اینکه ۱۰۰ درصد مواد اولیه تولید پتو، چادر و ملزومات امدادی در داخل کشور تولید می‌شود، گفت:‌ همچنین در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی، کارگاه‌هایی را در زندان‌ها ایجاد کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش میکرواینجکشن در لقاح مصنوعی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»