Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:07:13 GMT

قرص کرونا فایزر مجوز لازم را دریافت کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۷۷۸

قرص کرونا فایزر مجوز لازم را دریافت کرد

قرص کرونافایزر که برای بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری کووید-۱۹ توصیه می‌شود، مجوز لازم را از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دریافت کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که قرص ضدویروس کرونا پکسلووید (Paxlovid) فایزر برای بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری کووید -۱۹ که همچنان در معرض خطر بالای بستری شدن در بیمارستان هستند، به شدت توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این داروی ضدویروسی خوراکی برای بیماران واکسینه نشده، مسن یا مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی مناسب است؛ زیرا این افراد در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و بستری شدن در بیمارستان قرار دارند.

گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری داروی کرونا فایزر بر بیماران مبتلا به نوع خفیف بیماری کووید -۱۹ که در معرض بستری شدن در بیمارستان قرار دارند، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، داده‌های پزشکی مربوط به سه هزار و ۷۸ بیمار را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر بستری شدن در بیمارستان پس از دریافت داروی پکسلووید ۸۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) داروی پکسلووید را به جای رمدسیویر، مولنوپیراویر مرک و آنتی‌بادی‌های مونوکلونال توصیه کرده است. بیماران باید مصرف قرص پکسلووید را در عرض پنج روز پس از شروع علائم بیماری کووید -۱۹ آغاز کنند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه خود در مورد داروی ضدویروسی دیگر به نام رمدسیویر را به‌روزرسانی کرده است و اکنون استفاده از این دارو را در میان بیماران مبتلا به کرونا خفیف یا متوسط که در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان هستند، پیشنهاد می‌کند.

کد خبر 571229

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا کووید ۱۹ شیوع بیماری کووید۱۹ واکسن کووید ۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ تشخیص کووید ۱۹ شرکت فایزر مصرف دارو کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بستری شدن در بیمارستان سازمان جهانی بهداشت بیماران مبتلا بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش اقلام دارویی جدید بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در سال جاری، ۲۲۹۰ دارو تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و تعداد داروهای تحت پوشش بیمه‌پایه برمبنای مصوبه شورای عالی بیمه افزایش یافته است.

وی گفت: داروهایی که تحت پوشش بیمه‌ای قرارگرفته‌اند برای بیماری‌های دیابت، فشارخون و بیماری‌های روانی به خصوص اسکیزوفرنی کاربرد دارند. 

وی با بیان اینکه ۵۹ دارو براساس مصوبه شورای عالی بیمه تحت پوشش قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: داروهایی که به سبد پوشش بیمه‌ای اضافه شده‌اند شاید به شکلی دیگر یا در دوز دیگری تحت پوشش بوده‌اند. بنابراین تمام مراکز خصوصی و دولتی عرضه‌کننده دارو، ۷۰ درصد از هزینه‌ها را پوشش می‌دهند.

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: افراد مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج علاوه بر پوشش ۷۰ درصدی بیمه، مشمول پوشش مازاد به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌شوند. گاهی اوقات، پوشش مازاد بیماران مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس