Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@08:59:17 GMT

بیماری جدید در راه؛ این بیماری در کمین کودکان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۳۷۸۸

بیماری جدید در راه؛ این بیماری در کمین کودکان

آفتاب‌‌نیوز :

از اکتبر گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده از پزشکان خواست هر موردی از این بیماری نامعلوم در کودکان زیر ۱۰ سال را گزارش کنند. این هشدار و درخواست در نتیجه مجموعه‌ای از موارد غیرعادی صادر شد که در آلاباما شناسایی شده است.

تاکنون ۹ مورد از این بیماری در آلاباما و ۲ مورد در کارولینای شمالی گزارش شده است؛ در حالی که ده‌ها مورد هپاتیت حاد در کشور‌های اروپایی مانند دانمارک، اسپانیا، هلند و بریتانیا نیز شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هپاتیت التهاب کبد است که می‌تواند توسط هر تعداد ویروس و در هر شرایطی ایجاد شود. علائم شایع هپاتیت شامل حالت تهوع، درد معده، استفراغ و اسهال است. با این حال برخی از کودکان در آلاباما دچار زردی شده‌اند و نشانه‌هایی از افزایش آنزیم‌های کبدی را نشان دادند. در این مدت در حالی که هیچ مرگ‌ومیری گزارش نشده، اما چندین کودک دچار نارسایی کبدی شدند و نیاز به پیوند کبد داشتند.

اگرچه علت دقیق شیوع هپاتیت هنوز نامشخص است، اما کارشناسان بر این باورند که یک عامل احتمالی را شناسایی کرده‌اند.

طبق بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها با موفقیت برخی از علل شایع هپاتیت ویروسی مانند هپاتیت A، B، یا C را رد کرده است و به طور خاص متخصصان بر این باورند که آدنوویروس ۴۱ ممکن است علت شیوع باشد که این موضوعی غیرطبیعی است، زیرا پاتوژن معمولا فقط افراد دارای نقص ایمنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ولی همه کودکانی که به هپاتیت مبتلا شده‌اند قبل از عفونت سالم بودند.

دکتر اشلشا کاوشیک، سخنگوی آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، در این خصوص گفت: این مورد معمولی نیست و کاملا تعجب‌آور است، اما در حال حاضر فقط یک نظریه است. ارتباط بین آدنوویروس ۴۱ و هپاتیت در کودکان سالم در حال حاضر ثابت نشده و به تحقیقات بیشتری نیاز دارد تا مشخص شود آیا ارتباط مستقیمی بین این ۲ وجود دارد یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کودکان ایالات متحده اروپا بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید

دریافت 5 MB

گروه دیپلماتیک - همشهری آنلاین: شبکه خبری قدس با انتشار ویدئویی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته: این تنها وسیله‌ای است که این روزها در شمال غزه برای سرگرمی کودکان وجود دارد، گاری است.

آژانس آنروا با اشاره به اینکه آمار کودکان شهیدشده در نوار غزه ظرف ۶ ماه اخیر هولناک است، اعلام کرده که بیش از 13هزار کودک در میان قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده اند.

کد خبر 847816 برچسب‌ها کودکان نسل‌کشی رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • دردسر بزرگ برای اسرائیل؛ کمین های جدید و پشیرفته حماس | ویدئو
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • گاری سواری، تنها سرگرمی کودکان غزه | ببینید
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری