Web Analytics Made Easy - Statcounter

رأی یک پرونده اصراری کیفری از همدان در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور با اکثریت آرا صادر شد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی دیوان عالی کشور، جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور در پرونده اصراری کیفری، در خصوص اختلاف بین شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور و دادگاه‌های کیفری یک همدان امروز ششم اردیبهشت ماه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قضات دیوان عالی کشور در این جلسه به اکثریت آراء، اقدام متهم در تیراندازی مستقیم به سوی شاکی با استفاده از سلاح سبک جنگی خودکار (اسلحه کلاشینکف) را که به صورت رگباری بوده و تمام گلوله‌ها به پایین تنه (هردو پا) اصابت کرده است را شروع به قتل تشخیص دادند و رأی دادگاه‌های کیفری یک همدان را تأیید کردند.

شایان ذکر است، مشروح مذاکرات هیئت عمومی دیوان عالی کشور سالانه به صورت مکتوب منتشر می‌شود، همچنین آراء وحدت رویه هیئت عمومی در سایت دیوان عالی کشور به آدرس www.divanealee.eadl.ir نیز قابل دسترسی است.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دیوان عالی کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دیوان عالی کشور عمومی دیوان عالی کشور هیئت عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایالات متحده با مخالفت با تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) در مورد اسرائیل، ریاکاری می‌کند، اما از حکم دادگاه برای دستگیری ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حمایت کرد.

 دیوان کیفری بین‌المللی که می‌تواند افراد را به جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی متهم کند، در حال بررسی جنگ غزه است که اکنون در هفتمین ماه خود قرار دارد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید دیروز دوشنبه گفت که ایالات متحده از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره اسرائیل حمایت نمی‌کند و معتقد است که دادگاه صلاحیت ندارد.

این در حالی است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سال گذشته گفت که تصمیم دیوان بین المللی کیفری برای صدور حکم بازداشت پوتین موجه است. ایالات متحده جزئیات جنایات جنگی ادعایی روسیه در اوکراین را با دیوان کیفری بین المللی در میان گذاشته است.

روسیه می‌گوید صدور حکم علیه پوتین، تلاش بی‌معنی غرب برای لکه‌دار کردن اعتبار روسیه است و جنایات جنگی در اوکراین را رد می‌کند. 

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در پستی در تلگرام گفت: واشنگتن به طور کامل از صدور حکم دادگاه بین‌المللی کیفری علیه رهبری روسیه حمایت می‌کند. اما «نظام سیاسی آمریکا مشروعیت این ساختار را در رابطه با خود و ماهواره‌هایش به رسمیت نمی‌شناسد» و افزود که چنین موضعی از نظر فکری «پوچ» و ریاست.

کرملین صدور حکم قضایی علیه پوتین را ظالمانه و از نظر قانونی باطل خوانده است، زیرا روسیه معاهده‌ای را که دیوان کیفری بین المللی را ایجاد کرده است، امضا نکرده است.

اسرائیل عضو دیوان بین المللی کیفری نیست، در حالی که سرزمین‌های فلسطینی در سال ۲۰۱۵ به عنوان یک کشور عضو پذیرفته شدند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه گفت که هر گونه تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری بر اقدامات اسرائیل تأثیری نخواهد گذاشت، اما سابقه خطرناکی را رقم خواهد زد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده اند که مقامات اسرائیلی نگران هستند که دادگاه حکم بازداشت نتانیاهو و دیگر مقامات ارشد را به اتهام نقض قوانین بین المللی بشردوستانه در غزه صادر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد