Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:11:49 GMT

پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران ایلام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۱۰۰

پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران ایلام آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه رستمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ملاک پذیرش، سوابق تحصیلی داوطلب و مصاحبه ورودی به منظور سنجش صلاحیت‌های عمومی، توانایی ذهنی و علایق داوطلبان خواهد بود، اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام یا به صورت اینترنتی به آدرس paziresh.whc.ir اقدام کنند یا با حضور در حوزه‌های علمیه خواهران در شهرستان‌های ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان و سرابله فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سنجش در تمامی مقاطع تحصیلی ۳۱ شهریورماه خواهد بود، گفت: حافظین قرآن و دارندگان معدل بالای ۱۸ از انجام آزمون کتبی معاف هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران ایلام با اشاره به اینکه پذیرش در حوزه مستلزم انجام آزمون کتبی و مصاحبه علمی است، تصریح کرد: از اهداف حاکم بر نظام تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه تعلیم و تربیت بانوان عالم و متدین و وظیفه شناس در ایفای نقش مادری و همسری و پاسداری از تحکیم بنیان خانواده، تربیت بانوان متخصص و کارآمد و کارآمد در راستای تحقق رسالت و ماموریت‌های حوزه‌های علمیه در عرصه‌های تبلیغ، تعلیم و تربیت در حوزه‌های علمیه و سایر جوامع علمی، تحقیق و پژوهش، راهنمایی و مشاوره در عرصه‌های فردی و اجتماعی است.

وی با دعوت از تمامی بانوان علاقه‌مند دارای شرایط پذیرش، برای تحصیل در مدارس حوزه علمیه خواهران گفت: پذیرش به صورت مجازی و حضوری در مقطع عمومی به صورت تمام وقت، سطح تخصصی به شکل نیمه حضوری در ۱۴ رشته و در سطح چهار به صورت تمام وقت حضوری در ۵ رشته انجام خواهد شد.

رستمی افزود: حوزه علمیه خواهران در استان ایلام دارای ۵ مدرسه است و پذیرش در حوزه علمیه در ۱۷ کد رشته در مقطع عمومی، تخصصی و سطح چهار تا پایان شهریور انجام می‌شود.

کد خبر 5476722

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه خواهران ایلام طلاب ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا راهپیمایی روز قدس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شب احیا ماه مبارك رمضان بارش باران خراسان رضوی شهادت حضرت علی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حوزه های علمیه علمیه خواهران حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس

احمد وحیدی وزیر کشور با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: در مرحله اول انتخابات دوازدهمین دوره مجلس، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و تعیین تکلیف ۴۵ کرسی به دور دوم کشید.   وی افزود: انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد؛ همچنین انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد. در این حوزه‌ها علاوه بر اینکه احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آراء هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.   وزیر کشور همچنین با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به مبلغ ۳ میلیارد دلار به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند، البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح است.   وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است. این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.   وحیدی هم در پاسخ به سوال که تکلیف حوزه انتخابیه تهران، ری و شمیرانات با تصویب لایحه دولت برای تشکیل استان تهران شرقی و غربی چه می‌شود، گفت: بحث طرح استان تهران شرقی و تهران غربی مورد بررسی است، هرچند باید مراحل بررسی و قانونی شدن این لایحه انجام شود، در صورت به نتیجه رسیدن هم ری و شمیرانات همچنان در حوزه تهران باقی خواهند ماند.     باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • آینده شغلی طلبه تداوم کار انبیاء است
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی