Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:41:00 GMT

ضرورت شناسايي و کنترل عوامل خطر در محيط کار

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۱۳۹

خبرگزاری آریا-وزیر بهداشت در پیامی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، بر نقش بسیار مهم و کلیدی مشارکت همه جانبه ذینفعان در مقوله تأمین، حفظ و ارتقای سلامت تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ متن پیام دکتر بهرام عین اللهی به این شرح است:
فرا رسیدن روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای مصادف با 28 آوریل 2022 (8 اردیبهشت 1401) را با قدردانی و ارج نهادن به زحمات کلیه تلاش گران، دست اندرکاران، بازرسان، کارشناسان و اعضای هیأت علمی بهداشت حرفه‌ای در عرصه‌های مختلف گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان بین‌المللی کار با اعلام شعار «برای تحقق فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بیایید با همدیگر کار کنیم» نقش بسیار مهم و کلیدی مشارکت همه جانبه ذینفعان در مقوله تأمین، حفظ و ارتقای سلامت شاغلین را یادآور شده است.
از آنجا که حفظ و ارتقای سلامت نیروی کار کشور از طریق تأمین بهداشت کار، پیشگیری از حوادث و بیماری‌های شغلی از اهداف توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، شناسایی و کنترل خطرات شغلی در محل کار اهمیت بسزایی داشته و در این راستا توسعه سیستم‌های ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در محل‌های کاری می‌تواند زیربنای نیل به رشد اقتصادی، توسعه پایدار و ارتقای سطح رفاه جامعه قرار گیرد.
در واقع راهبرد مهم یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، جلب مشارکت همه ذینفعان از جمله کارفرمایان، کارگران و دولت در اجرای روش‌های پیشگیرانه و حفاظتی و حفظ و ارتقای سلامت شاغلین است. یک سیستم موفق در زمینه مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای نه تنها نیازمند تعهد مدیران ارشد در خصوص ترویج و ارتقای فرهنگ پیشگیری است، بلکه مشارکت کارگران در شناسایی و ارزیابی خطرات، اجرای اقدامات پیشگیرانه مؤثر و کاهش خطرات شغلی نیز به همان اندازه حائز اهمیت می‌باشد.
همان طور که تجربه موفق پیشگیری از کرونا در محل‌های کاری کشورمان و تلاش‌های شبانه روزی بازرسان بهداشت حرفه‌ای در این زمینه به ما نشان داد، برای داشتن یک سیستم قوی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، مشارکت هدفمند سازمان‌ها، تشکل‌های کارفرمایی و کارگری و همه ذینفعان مرتبط و فعال در عرصه ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی و در سطح ملی، نقشی حیاتی در ایجاد محل کار سالم، تأمین و حفظ سلامت و ایمنی ایفا می‌کنند.
در راستای نام‌گذاری سال 1401 به نام سال «تولید دانش‌بنیان اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکید ایشان بر هم افزایی و همدلی روزافزون مسؤولان کشور و با توجه به حضور کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و همچنین وجود بحران‌های بهداشتی و خطرات مداوم ایمنی و بهداشت کار، امید است با توسعه و تعامل هر چه بیشتر بین جامعه کارگری، کارفرمایان، دولت و دیگر ذینفعان و حوزه‌های اثرگذار در این زمینه و حرکت به سمت ایجاد یک فرهنگ مثبت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای، بتوانیم با حفظ و ارتقای سلامت شاغلین به عنوان محور اصلی توسعه پایدار در راستای افزایش بهره وری و رشد و شکوفایی اقتصادی و خودکفایی کشور عزیزمان گام برداریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عوامل خطر ایمنی و بهداشت حرفه ای حفظ و ارتقای سلامت بهداشت حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهکیلویه و بویراحمد، علی نیک بخت از جوانان انقلابی، توانا و خلاق استان کهگیلویه بویر احمد با پیشنه‌ی موفق به عنوان دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در لنده هم اکنون به عنوان مجری و نماینده بنیاد علوی در سطح استان کهگیلویه و بویر احمد انتخاب و معرفی شد. مهندس نیک بخت با اشاره به تدوین سند توسعه استان در بخش‌های مختلف و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان در راستای توانمندسازی مناطق محروم استان گفت:در دوره جدید ماموریت‌های بنیاد علوی، پیشرفت اقتصادی مناطق محروم و روستایی مبتنی بر توانمند سازی، اشتغال زایی و درآمد پایداری اقشار ضعیف خواهد بود. نیکبخت افزود؛ توسعه و ارتقای سلامت با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه و گلوگاه‌های حساس، حضور موثر و اهرمی در توسعه نوآوری‌های نوین سلامت اقشار ضعیف در دستور کار مجموعه‌ی بنیاد علوی است. نماینده بنیاد علوی در استان سومین ماموریت بنیاد را ارتقای عدالت آموزشی با تاکید بر جمعیت دانش آموزی و تامین شرایط خاص برای استعداد‌های برتر اقشار ضعیف برشمرد و گفت: تسهیل‌گران و مجریان شهرستان‌های هدف بنیاد علوی در استان تا نیمه دوم اردیبهشت ماه بعد از گذراندن مراحل مختلف آزمون، ارزیابی شایستگی و مصاحبه تخصصی و فنی توسط بنیاد علوی انتخاب و معرفی می‌شوند

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ارتقای ایمنی تردد عابران و موتورسواران در گیلان
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • هدف بنیادعلوی توانمند سازی وایجاد درآمدپایداربرای اقشار ضعیف است
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد