Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:59:46 GMT

دامداری تا چه اندازه در تخریب محیط زیست دخیل است؟

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۱۵۹

دامداری تا چه اندازه در تخریب محیط زیست دخیل است؟

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که صنعت دام مسئول ۱۴.۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان است و سالانه ۶.۷ میلیون هکتار از اراضی جنگلی برای این صنعت تخریب می‌شوند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ زمانی که صحبت از انتشار سوخت‌های فسیلی می‌شود, معمولاً سوزانده شدن برای تولید برق یا موضوع حمل و نقل مطرح می‌شود اما این موضوع, منابع انتشار دیگری از گازهای گلخانه‌ای مخرب مانند دامپروری را نیز شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامداری و دامپروری نه‌تنها باعث افزایش گازهای گلخانه‌ای می‌شود، بلکه تخریب زیستگاه حیات وحش، رقابت با حیوانات وحشی و ظلم به حیوانات اهلی را نیز در پی دارد و یکی از عوامل تأثیرگذار در  تغییرات آب و هوایی است.

یک مطالعه جدید که  توسط " Compassion in World Farming" انجام و نتایج آن در earth.com منتشر شده است, نشان می‌دهد رسیدن به هدف معاهده پاریس رسیدن به جلوگیری از افزایش دمای جهانی است, بدون کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای در دامپروری و دامداری غیرممکن است چرا که صنعت دام مسئول 75 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشاورزی است و مجموعاً 14.5 درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان را بر عهده دارد.

این مقاله می‌افزاید, دامداری به جنگل‌زدایی کمک می‌کند و سالانه 6.7 میلیون هکتار از اراضی جنگلی برای حیواناتی که برای غذا پرورش یافته‌اند, تخریب می‌شود. تخریب زیستگاه علاوه بر از بین بردن زیبایی جنگل‌ها و نابودی پناهگاه گونه‌های مختلف حیات وحش، ذخایر کربن را نیز آزاد می‌کند و به تشدید تغییرات آب و هوایی کمک می‌کند.

خاک و آب با فضولات حیوانی اضافی مستقیماً از دام و همچنین آفت‌کش‌ها، علف‌کش‌ها و کودهای خوراکی برای حیوانات آلوده می‌شوند و انتشار گازهای گاخانه‌ای را افزایش می‌دهد. یک از مصادیق تهدید حیات وحش برای پرورش دام, انجمن‌های گاوداران در ایالات متحده هستند که تمایل زیادی به ترویج کشتن گرگ‌ها و سایر حیوانات شکارچی و همچنین تعرض به  زیستگاه گونه‌های در معرض خطر انضراض برای محافظت و همچنین تغذیه دام‌های خود دارند.

دامپروری چگونه باعث تولید گاز گلخانه‌ای می‌شود؟

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتشار گازهای گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، آقای خبیر ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می کند و به محیط زیستشان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد آنها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.
این دوستدار محیط زیست می‌گوید: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.
آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آنها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست