Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حمید عرب ظهر چهارشنبه در جلسه هم‌اندیشی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان به میزبانی جهاد کشاورزی سمنان درباره اولویت‌های سال جاری، تاکید کرد: تأمین نهاده‌های مورد نیاز سهامداران و تولیدکنندگان و فعالان بخش در قالب تأمین مالی زنجیره ارزش و کشاورزی قراردادی از جمله اولویت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری جمع‌آوری و خرید محصول سهامداران و تولیدکنندگان در قالب تأمین مالی زنجیره ارزش و کشاورزی قراردادی، امور زیربنایی مورد نیاز سهامداران، تهیه و تأمین مواد اولیه لازم و ابزار کار مصرفی و سرمایه‌ای و سایر نیازهای اولیه سهامداران، خرید و حمایت از تولید محصولات و خدمات دانش‌بنیان در اولویت خواهد بود.

رئیس هیأت مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان سمنان بیان کرد: پرداخت تسهیلات تکلیفی، کمک‌های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری، یارانه نهاده و محصول با اولویت اجرای الگوی کشت و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین حمایت از سایر سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت و سازمان جهاد کشاورزی از قبیل تنظیم بازار پیگیری می‌شود.

عرب افزود: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه‌گذاری ثابت در قالب عقود قرض‌الحسنه و ضروری و مشارکتی و سایر عقود مورد نیاز از محل منابع داخلی صندوق‌ها و همچنین استقراض و تسهیلات دریافتی صندوق‌ها از بانک‌های طرف قرارداد و شرکت مادر تخصصی برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان پیگیری می‌شود.

کد خبر 5476739

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان حمید عرب زنجیره تامین سمنان ماه رمضان 1401 بوشهر شب قدر کرمانشاه ویروس کرونا راهپیمایی روز قدس آمار کرونا خطبه های نماز جمعه ماه مبارك رمضان شب احیا خراسان رضوی بارش باران شهادت حضرت علی گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه جمعه پس از بازدید از کشتارگاه صنعتی ساوانا گلوگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه روز کارگر این روز را تبریک گفت و این مجموعه بزرگ ساوانا به واسطه ایجاد زنجیره تأمین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: مجموعه ساوانا ۴۰ هزار تن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت‌مردم به ۶۰ هزار تن هدف گذاری شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با جدیت و پیگیری مدیر ارشد و مدیران مجموعه، زنجیره تأمین را کامل ایجاد کرده و تا انتهای زنجیره و پساب برای زنجیره بعدی بهره برداری می‌کنند.

نوری گفت: این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و با توجه به شعار سال با مشارکت مردم این مجموعه مواد اولیه جوجه یک روزه، خوراک دام و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و مردم تأمین می‌کنند.

به گفته استاندار مازندران، موانع قیمت‌های دستوری و صادرات برای مجموعه وجود دارد که باید پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه که استانداردها و کنترل کیفیت جهانی را تأمین کند، را فراهم کنیم.

وی افزود: نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات و همچنین صادرات از نیازهای مهم مجموعه است.

به گفته استاندار مازندران، این مجموعه باید تکثیر شود که البته سخت است و با مشارکت مجموعه‌ها، تلاش شود تا در این صنعت که استان مازندران رتبه اول و تأمین کننده است، نقش ممتازتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود.

وی در ادامه بازدید از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای زنجیره تولید در محصولات مختلف کشاورزی استان در دستورکار قرار گیرد.

یوسف نوری استاندار مازندران با همراهی بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار گلوگاه از مجموعه تولیدی ساوانا در شهرستان گلوگاه بازدید کرد.

کد خبر 6089324

دیگر خبرها

  • زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • گیلان با ۱۰۰ فرصت سرمایه‌ گذاری در نمایشگاه اکسپو تهران حضور دارد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود