Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-05@16:28:44 GMT

تمرکز بر توسعه صنعت چای در گیلان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۴۵۸۸

تمرکز بر توسعه صنعت چای در گیلان

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از سال گذشته بر توسعه صنعت چای در گیلان متمرکز شده ایم، گفت: بهزراعی و احیای باغات در دستور کار قرار دارد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی برومندی ظهر امروز  در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های عظیم استان گیلان در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: کشاورزی استان گیلان در حوزه اقتصادی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید ۳۸۰ هزار تن کیوی در کشور، گفت: ایران چهارمین کشور تولید کننده کیوی در جهان محسوب می‌شود که از این میزان یک درصد در استان گیلان و مابقی در استان‌های گیلان و مازندران تولید می‌شوند.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۷۶ هزار تن کیوی به کشورهای مقصد صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت چای در استان گیلان به عنوان قطب تولید چای، تصریح کرد: از سال گذشته تمرکز وزارتخانه برای تولید چای بر استان گیلان بوده است.

برومندی با اشاره به اینکه برای نخستین بار به نهال چای یارانه اختصاص یافته است، افزود: امسال یک میلیارد تومان یارانه به نهال چای اختصاص یافته که باید بهره گیری از این ظرفیت در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه به سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان گیلان و مصوبات و اعتبارات خوب پیش بینی شده برای بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: به مصوبات سفر به‌زراعی و احیای باغات چای و به دنبال آن ایجاد اشتغال پایدار که توسعه اقتصادی را به دنبال دارد، از تأکیدات دولت مردمی سیزدهم است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت شهرک‌های گلخانه‌ای گیلان در شهرستان‌های ماسال، رضوانشهر، انزلی، شفت و سیاهکل، ادامه داد: این شهرک‌ها دارای توان تولیدی بالایی بوده و می‌توانند به قطب درآمدی گیلان تبدیل شوند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صنعت چای استان گیلان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان متمرکز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگجزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران استان اظهار داشت: هر یک از دستگاهها در انجام وظایف و مسئولیت های خود کوتاهی کند، قطعاً با آن دستگاه و مدیر مربوطه برخورد خواهد شد. باید امید را در جامعه تقویت کرد چرا که این امید به آینده است که می‌تواند موجب توسعه استان سیستان و بلوچستان شود.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس؛ سخت ترین شرایط را متحمل شدیم و با کار شبانه روزی توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی اذعان کرد: باید اراده خود را تقویت کرده و به دل مشکلات بروید و مشکل را حل کنید و هرگز ناامید نشوید. خداوند از نهان و آشکار ما آگاه است همه چیز در ید قدرت الهی است بنابراین هر آنچه می‌خواهید از خداوند بخواهید چرا که همه چیز در ید قدرت الهی است. شرکت های دانش بنیان را توسعه دهید ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دو هزار و 500 پروژه نیمه تمام از دوره های گذشته در استان وجود دارد که تمرکز اصلی در دولت سیزدهم به اتمام رساندن این پروژه هاست. روستاها از اهمیت فراوانی برخوردارند بنابراین ما نیز با تقویت روستاها سعی داریم تا از مهاجرت بی‌رویه به شهرها جلوگیری کنیم.

کرمی خاطرنشان کرد: بر اساس سه راهبرد بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت امورات را هدایت می‌کنیم راهبرد بلند مدت مربوط به آموزش و پرورش است چرا که باید تربیت را از کودکی آغاز کنیم. باید در استان سیستان و بلوچستان ثروت تولید کنیم چراکه افزایش درآمد مردم موجب پویایی اقتصاد می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فعال سازی حوزه تجارت خاطرنشان کرد: باید با افزایش تولید میزان صادرات را از مرزهای استان بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • آتیلا حجازی: نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی