Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جمال رازقی، چهارشنبه در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فارس در شیراز افزود: طی سال های اخیر واردات ماشین آلات تولیدی از پرداخت مالیات معاف بود اما امسال این مصوبه تغییر کرده که از این بخش نیز مالیات اخذ شود.
او اظهار داشت: با توجه به اینکه برای بخش تولید شرایط روز به روز سخت تر می‌شود این گونه تصمیم ها انگیزه برای سرمایه گذاری در بخش تولید کشور را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق بازرگانی فارس، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم حمایت از تولید طی سال های اخیر افزود: در برخی از کشورهای همسایه انواع حمایت ها از سرمایه گذار می شود اما در کشور ما برخی تصمیمات غیرکارشناسی موجب فرار سرمایه گذار می شود.
رازقی گفت: تولید کلید حل مشکل اقتصادی کشور است و در واقع تولید ملی راه اصلی عبور کشور از سختی ها و دشواری هاست و اگر به مساله تولید در کشور توجه شود به دنبال آن شاهد رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سرانه، رفاه عمومی و در نهایت تقویت اعتماد به نفس ملی خواهیم بود.
او ادامه داد: یکی از بخش های مشکل زا در حوزه اقتصاد در کشور نظام بانکی است که به به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اصلاح نظام بانکی، هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.
وی بیان کرد: عمده مشکلات اقتصادی ما ملی هستند و به همت مدیران بخش دولتی و خصوصی استان تلاش شده مشکلات فعالان اقتصادی در سطح استان با بهره گیری از ابزارهای قانونی از جمله ستاد تسهیل، شورای گفت و گو و کارگروه حمایت حقوقی قضایی از فعالیت‌های اقتصادی استان مرتفع شود و از فعالیت اقتصادی استان حمایت قانونی شده است.
رازقی گفت: برای پیگیری و رفع مشکلات ملی نیازمند حمایت های بیشتر نمایندگان استان در مجلس هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی فارس افزود: به رغم روند نزولی فضای کسب و کار در کشور اما به واسطه همین تلاش ها و هم افزایی ها، فارس در زمره سه استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار است که این گواه تلاش بخش دولتی و خصوصی برای تسهیل شرایط اقتصادی در استان است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران اقتصاد مقاومتی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران اقتصاد مقاومتی شیراز اتاق بازرگانی ایران اقتصاد مقاومتی شیراز فارس اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان می باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، دومین نشست ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با حضور شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه، معاون پیشگیری دادگستری، مسئولین و مدیران مربوطه برگزار شد.

شهرام کرمی رئیس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز جهانی کارگر با اشاره به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از تولید در دیدار اخیر با جامعه کارگری کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری شعار امسال را مانند سالهای گذشته، با مضمون حمایت از اقتصاد و تولید، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام نهادند و در دیدار اخیر با جامعه کارگری، این قشر زحمتکش را رکن اصلی جهش تولید دانستند.

کد خبر 749458

دیگر خبرها

  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • آسیای توانمندتر با استفاده از تکنولوژی و اشتراک دانش تحقق می یابد
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود