Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک و بانک مرکزی ممنوعیت ویرایش ثبت سفارش بعد از ترخیص کامامل کالا را اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات طی نامه‌های به خانی معاون ارزی بانک مرکزی و عسگری معاون فنی گمرک ممنوعیت ویرایش ثبت سفارش بعد از ترخیص کامل کالا را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نامه آمده است: 

جناب آقای خانی معاون محترم ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای عسگری معاون فنی محترم گمرک جمهوری اسلامی ایران 

موضوع: ابلاغیه ممنوعیت ویرایش ثبت سفارش بعد از ترخیص کامل کالا

با سلام و احترام 

با عنایت به مواد 3 و 8 قانون مقررات صادرات و واردات و نظر به اینکه ورود کالا به صورت تجاری منوط به اخذ ثبت سفارش بوده و بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران مؤظفند مطابق ثبت سفارش صادره از سوی این وزارتخانه اقدام به صدور کد ساتا و اظهار کالا نمایند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت قبل از صدور کد ساتا و اظهار متقاضی را نسبت به اصلاح ثبت سفارش ملزم نمایند لذا هر گونه ویرایش بعد از ترخیص کامل کالا به دلایل مغایرت اطلاعاتی ثبت سفارش با منشأ ارز و اظهار از سوی این دفتر قابل پذیرش و اقدام نبوده و تمامی مسئولیت ناشی از این امر با بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. لذا خواهشمند است دستور فرمایید ضمن ابلاغ مراتب به بانک‌های عامل و گمرکات اجرایی، از انجام هر گونه مکاتبه مشابه و ارجاع متقاضیان به این دفتر ممانعت به عمل آورند.

سعید عباسپور

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: ثبت سفارش ، ویرایش ثبت سفارش ، ممنوعیت ویرایش ثبت سفارش

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ثبت سفارش ویرایش ثبت سفارش جمهوری اسلامی ایران بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان

تین نیوز

میز خدمت گمرک جمهوری اسلامی ایران رویدادی را برای شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صادرات و واردات برگزار می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با همکاری گمرگ جمهوری اسلامی ایران رویداد میز خدمت گمرک ویژه شرکت های دانش بنیان صادراتی را برگزار می کند.

این رویداد برای شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه صادرات و واردات در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت جاری برگزار خواهد شد.

این خدمت در راستای تسهیل امور تجاری بین المللی شرکت های دانش بنیان و رفع مشکلات احتمالی ایشان و نیز پاسخگویی به درخواست های این شرکت ها توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ارائه می شود. در این رویداد چهره به چهره شرکت های دانش بنیان با توجه به موضوع خدمت مورد نیاز و در طبقه بندی های مختلف به صورت اختصاصی از بالاترین مقام مسئول گمرک، معاونین ایشان و مدیران ستادی راهکارهای عملیاتی دریافت خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟