Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به محدودیت دولت در کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید گفت: طرح توسعه بیمارستان شهدای آبیک در صورت شروع و اجرای نیمی از آن توسط خیرین، با همکاری دولت قابل اجرا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ جلسه شورای اداری شهرستان آبیک عصر امروز به ریاست بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور لطف‌اله سیاهکلی مرادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عین‌اللهی در این جلسه با اشاره به بازدید از بیمارستان دولتی شهدای آبیک وضعیت بیمارستان را نامناسب دانست و اظهار کرد: با توجه به جمعیت شهرستان آبیک لازم است امکانات این بیمارستان ارتقا و مساحت آن افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع در مالکیت بیمارستان است، افزود: امید است در صورتی که این طرح با کمک خیرین به پیشرفت ۵۰ درصدی برسد با کمک دولت پروژه تکمیل شود و شاهد افتتاح آن باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: از آنجا که سیاست ما تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است، نمی‌توانیم پروژه‌ای را کلنگ‌زنی کنیم و لازم است با ورود خیرین در این حوزه اجرای پروژه یاد شده را آغاز کنیم تا با کمک دولت به اتمام برسد و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

این مسئول با اشاره به بودجه در نظر گرفته شده در سفر ریاست جمهوری به استان قزوین برای بازسازی و نوسازی مراکز درمانی، عنوان کرد: از بودجه و اعتبار در نظر گرفته شده می‌توان برای بازسازی و نوسازی درمانگاه زیاران و خاکعلی نیز استفاده کرد.

عین‌اللهی تصریح کرد: در دوران کرونا شاهد بودیم که چگونه وقتی اعلام نیاز به حضور مردم شد، مردم پای کار آمده و در بحث واکسیناسیون با کمک همین مردم بیش از ۱۴۹ میلیون دز واکسن تزریق شد تا مردم نوروز امسال توانستند با خیال آسوده‌تری به دید و بازدید بروند.

وی به تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و غرب علیه کشور و ملت ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بعد گذشت سالها از پایان هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس امروز همچنان جنگ در جبهه دیگری ادامه دارد و چه بسا جنگ امروز سخت تر از هشت سال دفاع مقدس است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سفرها و دیدارهای چهره به چهره هیئت دولت و ریاست جمهوری را مفید دانست و گفت: امروز بیستمین سفر استانی هیئت دولت و رئیس جمهور طی هفت ماه گذشته انجام شد که در هر سفر شاهد اقدامات مفید و پرباری بودیم.

عین‌اللهی ادامه داد: دولت با تمام توان در حال حرکت است که قطعا مردم نیز مانند همیشه در صحنه و پای کار هستند.

این مقام مسئول اشاره به لزوم توجه به بحث دانش‌بنیان، تأکید کرد: توجه به حوزه دانش بنیان بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد و این موضوع باعث می‌شود جلوی خروج ارز از کشور گرفته شود.

عین‌ اللهی در پایان گفت: پیگیر تمام نکات مطرح شده در جلسه هستیم و برای رفع مشکلات و موضوعات تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی قزوین درمان و آموزش پزشکی وزیر بهداشت عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور

یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA با یک بیستم قیمت نمونه‌های اروپایی شد.

به گزارش ایسنا، امیر شیرعلی‌زاده دزفولی، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: کیت‌های استخراج DNA و RNA ما یک بیستم کیت‌های اروپایی قیمت داشته و یک پنجم نمونه‌های چینی و تایوانی قیمت دارد. در واقع این کیت‌ها در عین حال که کیفیت بسیار بالایی دارند، از تمام نمونه‌های وارداتی ارزان‌تر هستند. این فناوری برای جداسازی انواع اسیدهای نوکلئیک ویروس‌های بیماری‌زا نظیر ایدز و آنفلوآنزا قابل استفاده است.

شیرعلی‌زاده افزود: تا پیش از این فقط کیت‌های استخراج RNA را تولید می‌کردیم، اما به تازگی فناوری استخراج DNA را نیز توسعه داده‌ایم و در نتیجه DNA و RNA را می‌توانیم استخراج کنیم. این کیت‌ها هم برای تشخیص در بیمارستان‌ها و هم آزمایشگاه‌های تشخیصی قابل استفاده هستند. از سوی دیگر در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نیز از این کیت‌ها برای مقاصد تحقیق و توسعه می‌توان استفاده کرد. ما براساس نیاز بازار تولید انجام می‌دهیم و تقریبا  ۵۰۰ واکنش در روز تولید داریم که این رقم در دوره کرونا تا ۵۰۰۰ واکنش نیز می‌رسید.

به نقل از ستاد نانو، وی با بیان اینکه در حال توسعه فناوری جداسازی سلول‌ها با ذرات مغناطیسی هستیم که این فناوری برای تشخیص و درمان سرطان بسیار کاربردی است، ادامه داد: کیت‌های آموزشی نانویی تولیدی ما عرضه شده است. این کیت‌ها هم در محیط‌های آموزشی نظیر مدرسه و هم خانه قابل استفاده هستند. این کیت‌ها برای دو گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همچنین بالای ۱۸ سال تولید می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیزات بانک امانات خانه هلال دشتستان رونمایی شد
  • خریداری سونوگرافی پیشرفته بیمارستان شهدای هندیجان 
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • بیمارستان شهدای نفت گچساران در هفته دولت افتتاح می‌شود
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد