Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که آژانس هنوز در تلاش در روشن ساختن پاسخ‌های تهران درباره ابهامات باقی‌مانده در زمینه غنی سازی است و تهران نیز سانتریفیوژهای خود را به مکان امن‌تر انتقال می‌دهد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی که به «کی‌یف»، پایتخت اوکراین سفر کرده در زمینه تاسیسات غنی سازی در ایران گفت، آژانس هنوز در تلاش برای روشن ساختن پاسخ‌های تهران درباره موضوعات برطرف نشده مربوط به آثار اورانیوم با منشا انسانی در سه سایت این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروسی همچنین به توانایی ایران برای غنی‌سازی اورانیوم و استفاده تهران از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر اذعان کرد.

وی گفت: «آنها سانتریفیوژها را به مکانی که احساس می‌کنند امن‌تر است، منتقل می‌کنند.»

«بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی چندی قبل در گفت‌وگویی با ذکر این نکته که برنامه کلی برای توسعه تولید ماشین‌های سانتریفیوژ و تامین و امنیت آن توأمان برای ما مهم است، گفت: «متاسفانه به دلیل عملیات تروریستی صورت گرفته در (مجتمع) تسای کرج مجبور شدیم یک مقدار تدابیر امنیتی را تشدید کنیم. یعنی بخش مهمی از ماشین‌ها را جابه‌جا کنیم، باقیمانده‌ای هم داشت که این باقیمانده را به نطنز و قبل از آن هم به اصفهان منتقل کردیم.»

وی یادآور شد: «به عبارت دیگر ماشین‌های تولید قطعات سانتریفیوژ به دلیل اهمیتی که دارد به جای امن‌تر جابه‌جا شدند و الان هم در حال کار هستند.»

کمالوندی خاطرنشان کرد:‌ »آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دو مرحله گزارش داده بود یکی در مرحله انتقال این ماشین‌ها و دیگر هم در مرحله نصب دوربین‌ها و شروع به کار آنها که با توجه به این‌که برخی ابهام‌ها هم مطرح شده بود توضیحاتی در این رابطه دادیم از جمله این‌که کاری که انجام می‌شود در چارچوب توافقاتی است که داریم و نظارت‌ها هم وجود دارد، بدون این‌که اطلاعات در اختیار آژانس قرار داده شود.»

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: «همچون سابق دوربین‌ها اطلاعات را ذخیره می‌کند و نهایتا اگر توافقی صورت بگیرد آژانس به اطلاعات دوربین‌ها دسترسی دارد و اگر هم توافقی حاصل نشود، اطلاعات نزد ما خواهد ماند و احتمالا حذف خواهد شد.»

311311

کد خبر 1625983

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: رافائل ماریانو گروسی آژانس بین المللی انرژی اتمی انرژی اتمی ماشین ها امن تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)

بلدیه تهران از مردم خواست بهداشت را در مسیر آب‌های شرب رعایت کنند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، در سال ۱۳۱۳ بلدیه تهران با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بهداشت آب‌های جاری و قنات و چشمه‌ها در تهران که یکی از مهم‌ترین منابع تامین آب شرب شهروندان بود، هشدار داد.

اطلاعیه را به نقل از روزنامه اطلاعات ۳ اردی‌بهشت بخوانید و عکس‌هایی از یک نهر جاری و یک چشمه در تهران تماشا کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • خط راه‌آهن تهران ـ اهواز منتقل می‌شود
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • عکس| دو تصویر ناب از «ماشین دودی»؛ نخستین لوکوموتیو ایران
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • (تصویر) پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران قدیم
  • تهران قدیم/ پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران (عکس)
  • تهران قدیم| پلیس زن راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های تهران/ عکس