Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@04:53:13 GMT

میانگین امسال قیمت نفت ۱۰۰ دلار است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۵۵۲۵

بانک جهانی در جدیدترین گزارش دورنمای بازارهای کالا اعلام کرد انتظار می رود بزرگترین شوک انرژی از سال ۱۹۷۰ قیمتهای انرژی را سالها بالا نگه دارد زیرا حمله روسیه به اوکراین، جریان تجارت، مصرف و تولید انرژی را تغییر داده است.

به گزارش ایسنا، بانک جهانی اعلام کرد قیمت کالاهای غذایی هم افزایش یافته و به همراه قیمتهای بالای انرژی و شوکهای وارد شده به تجارت نفت بین المللی، قیمتهای بالای کالا باعث تشدید فشار تورمی در سطح جهانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک جهانی میانگین قیمت نفت برنت در سال میلادی جاری را ۱۰۰ دلار در هر بشکه پیش بینی کرد که ۴۲ درصد افزایش در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان می دهد و بالاترین سطح سالانه از سال ۲۰۱۳ است. این وام دهنده جهانی اعلام کرد قیمتهای غیرانرژی هم حدود ۲۰ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا می کنند که بزرگترین افزایش قیمتهای کالاهایی خواهد بود که روسیه یا اوکراین صادرکنندگان بزرگ آنها به شمار می‌روند.

طبق گزارش بانک جهانی، قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۳ به ۹۲ دلار در هر بشکه می رسد که پایین‌تر از میانگین سال ۲۰۲۲ است اما بالاتر از میانگین پنج ساله ۶۰ دلار در هر بشکه است. پیش بینی می شود قیمتهای گاز طبیعی اروپا در سال ۲۰۲۲ دو برابر قیمت سال ۲۰۲۱ شوند و قیمتهای زغال سنگ ۸۰ درصد بالاتر باشند و قیمت گاز طبیعی و زغال سنگ در بالاترین رکورد همه زمانها خواهد بود.

این جنگ همچنین باعث تغییر پرهزینه الگوهای تجاری شده که ممکن است به تورم پایدار بلندمدت منتهی شود. انتظار می رود این روند باعث تغییر عمده تجارت انرژی شود.

یک مقام بانک جهانی گفت: قیمتهای بالای کالا، فشارهای تورمی بالا در سراسر جهان را تشدید می‌کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، بانک جهانی انتظار دارد قیمتهای بالای کالا، فرآیند عبور به سوی منابع انرژی پاک را در کوتاه مدت مختل کرده یا به تاخیر بیاندازد. چندین کشور برنامه‌هایی را برای افزایش تولید سوختهای فسیلی اعلام کرده‌اند. قیمتهای بالای فلزات هم قیمت انرژی تجدیدپذیر که نیاز بالایی به فلزاتی مانند آلومینیوم و نیکل دارد را بالا برده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله فطریه روز قدس وام فرزندآوری دعای روز بیست و پنجم رمضان بانک جهانی میانگین قیمت نفت میانگین قیمت ماه رمضان میانکاله فطریه روز قدس وام فرزندآوری دعای روز بیست و پنجم رمضان قیمتهای بالای بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۹ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تنش‌های خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده، اما بالا رفتن ارزش دلار و نرخ تورم در آمریکا احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با 49 سنت معادل 0.55 درصد افزایش به 89 دلار و 50 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 28 سنت معادل 0.34 درصد افزایش، 83 دلار و 85 سنت معامله می‌شود.
نگرانی در مورد عرضه نفت در ادامه تنش‌های خاورمیانه از قیمت آن حمایت می‌کند.
بنجامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت هرگونه حکمی از سوی دیوان کیفری بین المللی که در حال تحقیق در مورد حمله هفتم اکتبر حماس به رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به غزه است، هیچ تاثیری بر اقدامات این رژیم ندارد اما می‌تواند عواقب خطرناکی داشته باشد.

ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستانجهش واردات نفت چین از روسیه

رژیم صهیونیستی حمله به رفح را در روز پنج شنبه و علی رغم هشدار متحدانش در مورد تلفات بالا در این منطقه آغاز کرد.
تحلیلگران عقیده دارند این عوامل ژئوپلیتیکی تاثیر تورم بالا را خنثی کرده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.
اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در 12 ماه منتهی به ماه مارس، 2.7 درصد افزایش داشته که بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور است.
انتظار می‌رود  فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس خود در هفته آینده ثابت نگه دارد.
این اطلاعات اقتصادی نشان می‌دهد نباید به این زودی‌ها منتظر پایین آمدن نرخ بهره بود.
در این بین، ارزش دلار به بالاترین رقم در برابر ین طی 34 سال گذشته رسیده که یکی از دلایل آن بالا رفتن نرخ تورم بوده است.
از طرف دیگر، هیثم القیس، دبیرکل اوپک گفت پایان نفت به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد. سرعت تقاضا برای انرژی تا حدی است که انرژی‌های جایگزین نمی‌توانند جای نفت را بگیرند. بنابراین تمرکز باید بر کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای باشد نه استفاده از نفت.
انتهای پیام/51

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ |برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • قیمت جهانی نفت؛ برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۹ دلار و ۳۲ سنت شد
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷