Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:34:36 GMT

بارانی که ماه‌ها چشم انتظارش بودیم/ عیدی مردم از راه رسید

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۷۴۵۴

بارانی که ماه‌ها چشم انتظارش بودیم/ عیدی مردم از راه رسید

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام،  امروز ۷ اردیبهشت ماه، یک روز بهاری در ایلام خود نمایی کرد و بارش باران چهره خاکی شهر را شست. 

بارش باران از روز گذشته بعد ماه‌ها همچون دایه‌ای مهربان استان ایلام را مورد لطف خود قرار داد و مردمان این دیار را مهمان خوان گسترده خود کرد. 

باران رحمت الهی در این شهرستان باریدن گرفت و مردم ایلام به ویژه کشاورزان و دامداران با بارش باران حال و هوایی دوباره گرفتند و دست  نیایش و شکر گزاری به درگاه خداوند بلند کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم روزه دار استان ایلام در ماه ضیافت الهی، از برکات آسمانی بهره بردند؛ باران دست نوازش بر سر گل‌ها و درختان کشید و خاک را از چهره شان پاک کرد. 

رحمت الهی دوباره بوی بهار را در ایلام پاشید و معنای واقعی اردیبهشت را زمزمه کرد. 

اگرچه رحمت الهی شادی را برای همه به ارمغان آورده اما کاهش دما و بار‌ تگرگ خساراتی را نیز به بار آورده است. 

 

لزوم بازسازی و لایروبی مسیل مرکزی شهر ایلام 

لطفی رئیس آتش نشانی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در خصوص رودخانه‌های فصلی که دبی آب در آن‌ها بالاتر است اگر حریم آن رعایت نشود آسیب‌های جدی به دامداران و افراد پایین دست رودخانه وارد می‌شود. 

وی افزود: مسیل مرکزی شهر ایلام نیاز به لایروبی و بازسازی داشته و بایستی دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به بازسازی آن اقدام کنند. 

رئیس آتش نشانی ایلام ادامه داد: طغیان آب ناشی از باران در جاده خاکی منجل موجب تصادف شد و نیروهای امدادی با عملیات به موقع خود سبب نجات خودرو سواری پیکان و چهار سرنشین آن شدند. 

طغیان سه رودخانه در مهران

مرادپور روابط عمومی فرمانداری مهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: حداقل هشتاد درصد زمین‌های مهران به علت بارش تگرگ قابلیت درو را از دست داده‌اند.

وی افزود: در پی بارش تگرگ رودخانه شماور، گاوی و سه رودخانه دیگر طغیان داشته‌اند. 

روابط عمومی فرمانداری مهران بیان کرد: در طی جلساتی با مدیریت بحران جهاد کشاورزی برای تعیین خسارت به مزارع گندم مهران مامور شده‌ تا میزان برآورد خسارت‌ها را اعلام کنند.

با وجود خسارت‌های به بار آمده مردم استان ایلام باز هم شکر گذار درگاه خداوند بودند و همین که زمین‌ها سیراب و آب در رودخانه‌ها و نهرها جاری شد نماز شکر به جای آوردند. 

چه بهتر بود که با اتخاذ تدابیر ویژه در چنین مواقعی همه از بارش رحمت الهی احساس رضایت می‌کردند و فرهنگ سازی برای توجه به هشدار‌های هواشناسی، بیمه محصولات کشاورزی و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان از راهکارهایی است که اگر اجرا شود لذت بهره مندی از نعمات الهی را همگان خواهند چشید.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش باران عیدی بهار استان ایلام رحمت الهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۷۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • بارش رگباری باران در شهر ایلام
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • لرستان بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان