Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: تحقیق و مصاحبه درباره سرگذشت شهدا، مادران و همسران آنها و همچنین زنان مجاهد از جمله فعالیت‌های دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان پس از بازگشایی حضوری مدارس است.

وحید عظیمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه ایران اکونومیست درباره فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهارکرد: همزمانی آغاز آموزش حضوری با ماه مبارک رمضان کار دانش‌آموزان را تا حدودی سخت کرده است، چرا که دانش‌آموزان علاوه بر روزه‌ داری، مدیریت انجمن اسلامی در مدارس و زبده بودن از نظر علمی و درسی را هم برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان، افزود: دانش‌آموزان اتحادیه از جزخوانی در مدرسه تا احیا و برپایی نمازهای جماعت در مدارس را احیا کردند.

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: همچنین برگزاری مسابقه کشوری به نام «قرآن، پیام مقاومت» در فضای پیام رسان شاد از دیگر اقدامات دانش‌آموزان اتحادیه پس از آغاز آموزش حضوری است.

عظیمی با بیان اینکه دانش‌آموزان اتحادیه انجمن‌های اسلامی در سه جشنواره مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: دختران در مدارس طرح لشگر فرشتگان را و پسران در مدارس طرح همکلاسی آسمانی را فعال کردند.

وی افزود: لشگر فرشتگان طرح سرگذشت پژوهی مادران و همسران شهدا و زنان مجاهد کشور است که توسط دانش‌آموزان دختر صورت می‌گیرد و همچنین طرح همکلاسی آسمانی هم به گونه‌ای است که پسران به منازل شهدا می‌روند و با خانواده و  دوستان و شهدا مصاحبه می کنند تا یادواره‌ای برای شهید در مدرسه ‌شود.

معاون فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: همچنین درتمام مدارس متوسطه اول و دوم جشنواره رسانش (تولیدات رسانه‌ای نوجوانان) فعال است که دانش‌آموزان آثار تولیدی خود در موضوعات اعلام شده را سایت این جشنواره بارگذاری و ارسال می‌کنند.

عظیمی عنوان کرد: دانش‌آموزان پس از بازگشایی مدارس، انگیزه خاص و بیشتری برای ادامه فعالیت پیدا کردند و بیش از پیش می‌توانند در مدارس هنرنمایی کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت فرهنگی و پرورشی دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان هم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان درحال حاضر مشغول سازماندهی برای راهپیمایی روز قدس هستند.


به گزارش ایران اکونومیست، روز جهانی قدس یک رویداد سالانه است که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود که به منظور ابراز حمایت از فلسطینیان و مخالفت با صهیونیسم و دولت اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شده است.

عظیمی روز پنجم اردیبهشت ماه درباره فعالیت دانش‌آموزان در روز قدس به خبرنگاران اعلام کرده بود: ۳۶۰ مرکز  فعال اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در روز قدس غرفه‌هایی را دایر کرده و در این غرفه‌ها پلاکارد برای حضار در راهپیمایی مطلب نوشته و تریبون آزاد و مناظرات دانش‌آموزی را برپا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم روز قدس اهمیت بسیاری دارد، در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تمام روزهای سال باید روز قدس باشد و مبارزه با رژیم صهیونیستی انجام شود تا رژیم منحوس را از منطقه خارج کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین اقداماتی هم قرار است در حوزه رسانه، دانش، بینش و بحث معرفتی در خصوص بیان اهمیت روز قدس و دفاع از فلسطین انجام می شود که در این زمینه قرار است جلساتی تعاملی در فضای مجازی برگزار می شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مدارس ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، دانش‌آموزان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانش آموزان اتحادیه دانش آموزان روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۷۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای روشنگران منطقه ۴ تهران از نزدیک از نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بازدید کرد.

محمود زاده با اشاره به اهمیت بالای مهارت آموزی و فراگیری تخصص در دوران تحصیل گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی شاید تا اندازه‌ای مورد غفلت قرار گرفته بوده که خوشبختانه در دولت سیزدهم عزم و اراده جدی بر تقویت آن وجود دارد و اقداماتی نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران نیز فرمودند که مدارس با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند و این نشان از اهتمام ویژه به این حوزه را نشان می‌دهد چرا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان را نیز رقم بزنند.

محمودزاده با تاکید بر این سخن مهم که ما باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم، اظهار کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری حتی یک مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری را ایفا کنند، با این رویکرد دانش آموزان با تخصص و مهارت افزایی به امنیت شغلی و درآمدزایی نیز نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرش به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای امروز بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون اولیا و دانش آموزان انگیزه و علاقه جدی تری به رشته‌های مهارتی دارند و استعدادهای مهارتی بسیار زیادی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فنی و آثار مهارتی دانش آموزان بهترین تبلیغ برای رشته‌های فنی و حرفه است، گفت: البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مهارت آموزی مورد تاکید قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و تجهیز رشته‌های هنرستانی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی های مستمر و پیگیری‌های عملیاتی، امیدواریم که در آینده بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را تحت پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و آموزش‌های پایه را حتی در مقاطع تحصیلی دبستان در مدارس آغاز نمائیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نیز توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد تاکید است، گفت: هم در زمینه تأسیس هنرستان‌های ضمیمه اقدامات خوبی در حال انجام است و از موسسین علاقه مند به تأسیس هنرستان غیر دولتی در قالب وام‌های خوداشتغالی از محل تبصره ۱۸ حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت بالای هنرستان‌های با رشته‌های هنری، گفت: شما دانش آموزان هنرمند که بهترین مبلغ هنر اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید باید با خلق آثار ارزشمند خود در فضای رسانه‌ای نیز مؤثر باشید و با کنشگری‌های مؤثر پیرامون موضوعات مختلف جامعه نقشی جدی ایفا کنید.

کد خبر 6090359 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • تاریخی: مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان است
  • دشمن به دنبال ایجاد یاس و ترس در دل ماست/ مدرسه جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش آموزان