Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران، گفت: سال گذشته تعداد ۴۴ هزار و ۶۰۷ مورد جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شد. خبرگزاری میزان -  گام‌های مهم و اساسی برای ایجاد تحول در زندان‌ها در طول چند سال گذشته برداشته شده و مفاهیم زندان و زندانبانی تغییر کرده است و زندان را به پنجره‌ای برای باز اجتماعی شدن متهمان تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   باز اجتماعی شدن زندانیان نیازمند انجام اقدامات تحولی است که اما آن چیزی که بیش از پیش فرآیند باز اجتماعی شدن زندانیان را سرعت می بخشد، نگاه اسلام به زندانی است که مسئولان در این بخش بر آن تاکید دارند.   همچنین احکام قضایی همزمان با اصلاح و تربیت مجرمان و فراهم ساختن بستر و زمینه لازم برای بازگشت سالم و شرافتمندانه آنان به آغوش خانواده از جمله اهداف مهم و بنیادی سازمان زندان‌ها بوده که در پرداختن به این مهم اقداماتی از جمله «طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان» ، «دادرسی الکترونیک» و سایر موارد انجام شده است.   پانزدهم فروردین ماه سال جاری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان نشست شورای عالی قوه قضاییه بر بهره‌گیری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی برای اصلاح و بازاجتماعی شدن زندانیان و ارتقاء وضعیت زندان‌ها تاکید کرد.   حشمت‌الله حیات الغیب، مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران در گفت‌و‌گو با میزان، درباره اقداماتی که در زمینه پیشبرد «طبقه‌بندی و تفکیک زندانیان» از سوی زندان‌های استان تهران صورت گرفته، گفت: علی‌رغم محدودیت فضا‌ موجود در زندان‌های استان تهران و با توجه به اولویت‌های رئیس سازمان زندان‌ها، متهمان از محکومان جداسازی شده‌اند.   وی تاکید کرد: همچنین بازداشتگاه اوین صرفأ به نگهداری متهمان شهر تهران اختصاص داده شده است. ضمنأ زندان‌های استان تهران بر اساس نوع جرم، سن و سابقه طبقه‌بندی شده‌اند.   مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران در ادامه و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دادرسی الکترونیک تاکنون به چه میزان عملیاتی شده و پیشبرد این موضوع را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: یکی از اهداف کلان دستگاه قضا، جلوگیری از اطاله دادرسی، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های جاری، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و ایجاد فضای آرام در جلسات دادرسی برای طرفین دعوی است،.   حیات الغیب  با بیان اینکه دست یابی به بهبود کیفیت دادرسی در امور کیفری نیازمند اتخاذ تدابیری به روز و کارآمد از جمله استفاده حداکثری از دادرسی الکترونیکی است، تصریح کرد: دادرسی الکترونیکی موجب «صرفه‌جویی در هزینه‌ها»، «کاهش میزان اعزام و بدرقه زندانیان»، «کاهش تهدیدات امنیتی و بهداشتی» به ویژه در روز‌های شیوع بیماری کرونا می‌شود که توجه به این موضوع حائز اهیمت است.   مدیر کل سازمان زندان‌های استان تهران در ادامه با اشاره به آمارها اخذ شده در زمینه اجرای دادرسی الکترونیک در سال گذشته ، اظهارکرد: در سال گذشته تعداد ۴۴ هزار و ۶۰۷ مورد جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار شد. همچنین با بررسی سال ۹۹ که ۱۴ هزارو ۴۸۷ مورد بوده، شاهد رشد ۹/۲۰۷ درصدی در این بخش هستیم. همچنین ۲۴ هزارو ۷۲۱ مورد اعزام فیزیکی انجام شده که نسبت به سال ۹۹ شاهد کاهش ۷/۵۵ درصدی بوده‌ایم.   انتهای پیام/   برچسب ها: مدیر کل زندان های استان تهران حیات الغیب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدیر کل زندان های استان تهران حیات الغیب مدیر کل سازمان زندان های استان تهران دادرسی الکترونیکی دادرسی الکترونیک سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • رشد ۷۰ درصدی کشور در تجارت الکترونیک طی سال گذشته
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳