Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@08:15:13 GMT

مشارکت مردمی هدف اصلی تشکیل شوراها

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۸۹۶۸۵

مشارکت مردمی هدف اصلی تشکیل شوراها

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: به شوراهای اسلامی به عنوان بازوهای اصلی دولت قدرت بیشتری داده شود.

موسی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شوراها با رأی مستقیم مردم انتخاب و خود را خدمت‌گزار آنها می‌دانند.

وی افزود: یکی از شروط اصلی خدمتگزاری صادقانه به مردم، پرهیز از تمایلات جناحی و حزبی است، توجه به نیازها و دغدغه‌های جاری شهروندان از مقدمات یک تحول بزرگ شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل تصریح کرد: قطعاً دخالت جناح‌بندی‌ها و انگیزه‌های حزبی، گروهی، شخصی و طایفه‌ای در این وظیفه مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می‌اندازد و آن را کم سود و گاه زیان‌بخش می‌کند.

وی اضافه کرد: استفاده از خرد جمعی و هم‌فکری در جهت پیشبرد سریع برنامه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و بهداشتی و جلب مشارکت‌های مردمی از جمله اهداف اصلی تشکیل شوراها است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: ماده یک قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراها، رسالت اصلی شوراها را تلاش در زمینه پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و بهداشتی و دیگر امور رفاهی شهر از طریق جلب مشارکت‌های مردمی با توجه به مقتضیات محلی می‌داند.

وی با بیان اینکه سلامت همه جانبه مدیریت شهری باید یکی از برنامه‌های مهم شورای اسلامی شهر باشد، افزود: همان طور که تأمین سلامت جسم و روان وظیفه وزارت بهداشت است، ایجاد محیط زیست سالم، معابر سالم و شهری بدون خشونت و توأم با آرامش نیز بر عهده مدیریت شهری است. باید با نگاه سلامت مدیریت شهری چالش‌های شهری را رفع و برای نیازهای شهروندان برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل اضافه کرد: شوراهای شهر و روستا به عنوان چشم و گوش مردم باید بر عملکرد مدیریت، برنامه و بودجه نظارت داشته باشند، به طور طبیعی بحث شفافیت مالی و گزارش آن به مردم جزو اولویت‌های شوراها خواهد بود.

طهماسبی اظهار کرد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید در شوراهای شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نهادینه و جاری شود تا شورای اسلامی شهر بتواند از تصمیمات خلق‌الساعه و هزینه تراشی و رفتارهای غیرقانونی در این زمینه مراقبت کند.

وی ادامه داد: انتظاری که شوراها از مسئولان دارند این است که به شوراهای اسلامی به عنوان بازوهای اصلی دولت، قدرت بیشتری داده شود تا بتوانند قابلیت‌های خود را در جهت پیشبرد اهداف و توسعه پایدار در شهرها و روستاها نشان دهند و جامعه شورایی تنها مکاتبه‌گر بین مردم و مسئولان نباشد.

کد خبر 570831

منبع: ایمنا

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری پارلمان شهری شوراي شهر دولت چالش هاي شهرنشيني روز شوراها شورای اسلامی شهر اردل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند