Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش ازچندین سال متوالی است که ساکنان اهالی فاطمیه از توابع شهرستان سیروان بدلیل مشکلات زیرساختی و کمبود امکانات علیرغم میل باطنی آواره شهرها شده بودند که روز گذشته با تلاش جهادی فرماندار سیروان و با حضور میدانی مدیران بخصوص مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام، استارت شروع آهنگ زندگی مجدد در این روستا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گزارش ایران آنلاین ،جاده قدیم روستای اسلامیه که به سمت امامزاده عباس (ع) حرکت کنید، به‌راهی متروکه می‌رسید که مثل هر راه دیگری لابد به‌جایی ختم می‌شود. گرچه نمی‌شود به این امر، همچون حکمی کلی نگاه کرد چرا که حالا دیگر خیلی از راه‌ها به جایی نمی‌رسند. دیگر نمی‌شود مطمئن بود که راه را ‌بگیرید و به‌ روستایی آباد برسید. گاهی فقط بقایایی از زندگی در هیأت سقف‌های فروریخته و دیوارهای ویران شده، در انتظارتان است. این راه اما هنوز به‌روستایی می‌رسد؛ روستایی که زمانی برای خودش نام و آوازه‌ای داشت. " فاطمیه " را قدیمی‌ها با زمین های حاصلخیز آبی و باغات انبوهش به یاد می‌آورند. با صدای ساز و دهل نوازندگان محلی که جشن‌ها و عروسی‌ها را رونق می‌دادند و صدای‌شان انگارهنوز در حافظه روستا باقی مانده است.

این روستا بین تپه زیبا امامزاده عباس و منطقه بکر باستانی قرار گرفته؛ دنج و دست نیافتنی. روزگاری در گذشته به باغات ، کشت گندم و جو، برنج عنبربو می‌نازید و دیم زارهای حاصلخیزش را روی چشم می‌گذاشت. حالا اما به بیابانی سرد و بی‌روح تبدیل شده که دیگر کسی نامش را به خاطر نمی‌آورد و برای نسل های جوان امروزی نامی ناشناخته است.
گرچه احیا این روستا برای مسئولان قبلی مفهومی نداشت ولی فرماندار کنونی منطقه تلاش می کند تا روستاهایی که بدلیل مشکلات زیرساختی آواره شهرهای کشور شدند با استفاده از کارکارشناسی و استفاده از نخبه گان و ظرفیت بزرگان روستا، راهی پیدا کند تا دوباره اهالی آن روستاها به زادگاه قدیمی خود بازگردند.
فرماندار شهرستان سیروان با اشاره به اینکه با استفاده از کارهای کارشناسی و استفاده از ظرفیت نخبگان و با کمک دهیاری ها مشکلات روستاهای منطقه برطرف می شود،گفت: روستای فاطمیه چندین سال است که فاقد سکنه است که تلاش می شود با همکاری بنیاد مسکن و اجرای طرح هادی و پرداخت تسهیلات  قرض الحسنه ای ، دوباره این روستا احیا شود.
علیرضا رئیسی در گفتگو با خبرنگارایران آنلاین در استان ایلام با اشاره به اینکه برای احیا مجدد این روستا می بایست اهالی منطقه برای بازگشت آمادگی داشته باشند، افزود: دولت برای مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها برنامه دارد و نماینده عالی دولت در استان نیز برای این مهم تاکید ویژه ای دارد و مسئولان شهرستان نیز برای این موضوع آمادگی کامل دارند.
وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر مشکل برق، آب و گاز برای ساکنان این روستا مهیا شده و در صورت بازگشت اهالی به روستای مذکور مابقی زیرساخت ها فراهم می شود، اظهار داشت: بنیاد

طرح هادی 

مسکن انقلاب اسلامی استان نیز آمادگی خود را برای اجرای طرح هادی  اعلام کرده، انتظار می رود که ساکنان برای ساخت و ساز منازل مسکونی خود به دستگاههای ذیربط مراجعه کنند.
فرماندار سیروان با بیان اینکه این شهرستان دارای 63 روستا است و از ابتدای شروع به کار دولت تلاش شده که مشکلات  آنان با استفاده از امکانات موجود منطقه  برطرف شود، تصریح کرد: برخی از روستاهای منطقه فاقد امکانات زیرساختی مناسب هستند که تلاش می شود در اعتبارات سال آینده گنجانده شوند و مشکلات کنونی آنها برطرف گردد.
رئیسی با اشاره به اینکه روستاها منشا تولیدات دامی، کشاورزی و غلات  هستند و برای رفع مشکلات آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد، گفت: رفع مشکل اساسی روستاهای این شهرستان از اولویت کاری مسئولان است وباید دراین راستا قدمهای مثبتی برداشته شود .
فرماندار سیروان با بیان اینکه دغدغه ورفع مشکلات روستاها را همیشه دربرنامه کاری قراردادیم وتا جایی که رضایت مردم درآن حاصل شود کوتاهی نخواهیم کرد، افزود:در بازدید 6 ساعته از 5 روستای مذکوز مشکلات این روستاها بررسی و در دستور کار قرار خواهد گرفت و تلاش می شود در کمترین زمان ممکن برطرف شود.
وی به مشکل مشکل آب و راه ارتباطی روستای قلعه وزیر اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری لازم خواهیم کرد ودرصورت رفع این مشکل برای دسترسی این روستا به راه ارتباطی و آب آشامیدنی روستاچاره اندیشی خواهد شد.
گفتنی است که فرماندارسیروان همراه با مدیرکل بنیادمسکن استان ایلام ودیگرمسئولین ذیربط این شهرستان از 5 روستای این شهرستان شامل فاطمیه ، قلعه وزیر ، کله جو، شهرک سرتنگ ، امام زاده سید عباس بازدید وروزپرکاری را سپری کرد وازنزدیک درجریان رفع مشکلات این روستاها قرارگرفت.
همچنین مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه این بنیاد آماده تهیه نقشه طرح هادی در روستای فاطمیه است که در صورت تصویب، عملیات اجرایی طرح هادی در این روستا آغاز می شود، گفت: بنیاد مسکن استان برای پرداخت تسهیلات وام قرض الحسنه ساخت مسکن روستایی آمادگی کامل دارد و متقاضیان می تواند برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.
حبیب اله محبی افزود: در سال های گذشته برای روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان ،طرح هادی  انجام شده و عملیات اجرایی آنها آغازو روستاهایی که بیش از 10 سال از طرح هادی آنها گذشته مجددا بازنگری خواهند شد.
وی با بیان اینکه در سال جاری افق طرح هادی روستاهایی که 10 ساله آنها به اتمام رسیده، بازنگری می شود، اظهار داشت:علاوه بر این ها، اصلاح معابر روستای قلعه وزیر و احداث پارکینگ محوطه امام زاده عباس(ع) در دستور کار قرار خواهد گرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام تصریح کرد: عملیات اجرایی اساس و آسفالت روستاهای حسن گاوداری، چشمه خزانه، قنات آباد و باغله در دستور کار قرار گرفته و بزودی عملیات اجرایی آسفالت در این روستا آغاز می شود.
گفتنی است پس از بازدید مدیرکل بنیاد مسکن استان ازبرخی روستاهای این شهرستان، بلافاصله در یک اقدام جهادی و انقلابی اکیپ اجرایی ماشین آلات بنیاد مسکن استان در شهرستان سیروان مستقر شدند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن بنیاد مسکن استان عملیات اجرایی استان ایلام رفع مشکل طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد

محمد مطهری  گفت:با تبدیل این روستا به شهر تعداد شهر‌های شهرستان شبستر به تعداد ۱۲ شهر رسید که در سطح کشور یک شهرستان منحصر به فرد از نظر کمیت شهر‌ها می‌باشد.

وی افزود:نظرلو در دهستان میشو جنوبی و بخش صوفیان شهرستان شبستر قرار گرفته و بیش از ۴ هزار نفر جمعیت دارد.

وی عنوان کرد:مردم نظرلو شغل اصلی شان کشاورزی بوده و از مردمان تلاشگر خطه آذربایجان می‌باشند و محصول اصلی این روستا در کشاورزی گوجه فرنگی می‌باشد که همه ساله به سراسر کشور صادر می‌شود.

فرماندار شبستر خاطرنشان کرد:امیدواریم با همکاری مردم و تلاش مسئولین شهری و شهرستانی شاهد توسعه بیش از پیش نظرلو یکی از قطب‌های کشاورزی شهرستان شبستر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • عمران وآبادانی روستاهای استان در قالب طرح هادی
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد