Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به شهر سرمست با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی بارش ها نسبت به میانگین بلند مدت در استان کرمانشاه گفت: بسیاری از منابع تامین آب استان یا خشک شده یا به شدت دچار کم آبی شدند.

«علیرضا کاکاوند» افزود: عملیات اجرایی انتقال آب از تراب اسلام آباد غرب به شهر سرمست و تعدادی از روستاهای مسیر به طول سه کیلومتر از امروز آغاز شده که قرارداد این پروژه ۶ ماه است اما پیش‌بینی می‌شود تا اواسط تابستان به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اعتبار این پروژه  ۱۰۰ میلیارد ریال است که با تکمیل این طرح تا ۲۰ سال آینده هیچ نگرانی از حیث تامین آب شرب شهر سرمست و روستاهای مسیر خط انتقال نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: با بهره برداری از این پروژه شامل ۹ هزار و ۷۰۰ متر لوله گذاری و احداث یک باب مخزن ۱۵۰ مترمکعبی اهالی شهر سرمست و سه روستای (داربادام، ژاومرگ علیا و سفلی) با جمعیتی بیش از پنج هزار و ۱۲۰ نفر از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می شوند.

وی گفت: عملیات تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر سرمست هم در سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و تکمیل مجتمع آب دهستان ویژنان از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: این پروژه نیز در حال استقرار پیمانکار است و توسط محرومیت زدایی سپاه اجرا خواهد شد.

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ضرورت تامین منابع آبی بخش گواور که در طول ۲۰ سال گذشته همواره با تنش آبی مواجه بوده است، گفت: با تلاش نمایندگان استان و استاندار محترم اعتبارات مناسبی در حوزه آبرسانی برای استان اختصاص یافته که بخش اعظم آن ها در حال اجرا است.

«شهریار حیدری» افزود: در سال مالی ۱۴۰۰ افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش آب و فاضلاب در سطح شهرستان های غرب کرمانشاه هزینه شده است و امسال با تجمیع و خطوط انتقال آب مشکلات بسیاری از مناطق شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای سطح کمیت و کیفیت آموزش و پرورش اظهار داشت: در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با لحاظ مناطق محروم و کم برخوردار در سه شهرستان اعتبارات مناسبی به منظور بازسازی فضاهای آموزشی در نظر گرفته شده و همچنین مشارکت و استفاده از ظرفیت خیرین نیز در این راستا لحاظ شده است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب هم با اشاره به مشکلات و تنش های آبی شهرستان در نتیجه کاهش نزولات آسمانی و همچنین فقر منابع آبی اظهار داشت: تامین آب شرب بلند مدت در نقاط مختلف شهرستان و اصلاح خطوط اصلی و مجتمع های آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.

«حشمت رضایی» افزود: در این راستا ۵۷ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع مختلف در نظر گرفته شده که پروژه های مختلفی در این راستا تعریف شده و مجتمع های آبرسانی در دهستان ها با احداث شبکه های جدید و حفاری ۶حلقه چاه در دستور کار و اجرا قرار گرفته است که امیدواریم با اجرای به موقع این پروژه ها و تخصیص به موقع اعتبارات شاهد مشکلات کم آبی در سطح شهرستان نباشیم.

آغاز عملیات اجرایی احداث چهار مدرسه در بخش گواور

همچنین امروز عملیات اجرایی احداث چهار مدرسه در بخش گواور همزمان با ۱۴ مدرسه در شهرستان های غربی استان با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال همزمان با عملیات آبرسانی به شهر سرمست و تعدادی از روستاهای دهستان گواور با حضور نماینده شهرستان های قصرشیرین گیلانغرب و سرپل‌ذهاب در مجلس شورای اسلامی مدیران استانی و شهرستانی آغاز شد.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه نیز با اشاره به این که پس از زلزله ۳۶۰ مدرسه در سطح استان کرمانشاه احداث گردیده است، افزود: ۲۳۰میلیارد تومان از هزینه های احداث این مدارس از محل کمک‌های خیرین بوده است.

 «مرزبان نظری» از آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۴ مدرسه با ۶۲ کلاس درس در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از امروز به صورت همزمان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

وی اظهار داشت: این مدارس ظرف مدت یک سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید که تعداد هفت مدرسه در شهرستان گیلانغرب و مابقی در شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین قرار دارند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها گیلانغرب طرح های عمرانی آب و فاضلاب آبرسانی مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب طرح های عمرانی آب و فاضلاب گیلانغرب طرح های عمرانی آب و فاضلاب آبرسانی مدرسه سازی استان کرمانشاه میلیارد تومان عملیات اجرایی شهر سرمست شهر سرمست آب و فاضلاب سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار شهرستان چالدران در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی در این شهرستان گفت: سه طرح بهداشتی و درمانی نیز که مربوط به مصوبات سفر اول استاندار آذربایجان‌غربی بوده آماده بهره‌برداری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان چالدران اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات بهتر به مردم منطقه اجرایی می‌شود.

وی افزود: هر سه پروژه خانه بهداشت روستای مخور، مرکز ویژه جامع سلامت شهر سیه‌چشمه و مرکز فوریت‌های پزشکی سیه‌چشمه از مصوبات سفر دوم استاندار آذربایجان‌غربی هستند.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجموعاً ۲۷۰ میلیارد ریالی قرارداد منعقد شده برای احداث این پروژه‌ها بوده که از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال تخصیص نقدی انجام گرفته است.

عبدالله‌نژاد تصریح کرد: از جمله پروژه‌هایی که در شهرستان چالدران و در حوزه بهداشت و درمان جهت بهره‌برداری آماده شده دو پروژه از مصوبات سفر اول استاندار به چالدران شامل خانه‌های بهداشت روستاهای سازاغل و مادلو است.

وی ادامه داد: پروژه دیگر در این راستا بهره‌برداری از پایگاه فوریت‌های پزشکی قره‌چی بولاقی بوده که در آینده نزدیک با هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیاردریالی مورد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مجتبی علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چالدران نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی طرح‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان گفت: در مجموع تعداد ۶ مرکز جامع سلامت و ۴۰ باب خانه بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین شهرستان چالدران در حال خدمات‌رسانی هستند.

کد خبر 750554

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شود
  • پروژه های آب و فاضلاب جنوب استان اردبیل ساماندهی می شوند
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • آغاز عملیات اجرایی احداث دفترصداوسیما در سقز
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان