Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:57:12 GMT

آرمان فلسطین و لزوم توجه فزاینده به مبارزه فرهنگی

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۰۹۱۱

آرمان فلسطین و لزوم توجه فزاینده به مبارزه فرهنگی

آرمان فلسطین با وجدان انسانی پیوند ناگسستنی دارد و به‌عنوان محوری‌ترین مسأله عالم اسلام و نیز پیشاپیش آرمان‌های عدالت‌خواهی تاریخ معاصر جهان به شمار می‌آید.

روزنامه ایران: استیفا و تحقق عدالت، هدفى است الهی، انسانی و حقوقی تا ظلم و ستمی که بر مردم مظلوم فلسطین روا داشته شده، پایان یابد. رژیم صهیونیستى نه فقط اشغالگر و استعمارگر و غاصب سرزمین فلسطین به شمار می‌آید، بلکه موجودیتی استعمارى است که می‌خواهد همه هستى صاحبان اصلى سرزمین و فرهنگ آنان را چپاول کرده و به یغما برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه شاهد اوج عداوت و کینه‌ورزی صهیونیست‌ها نسبت به میراث فلسطین و حتی لباس‌ها و پوشش‌های سنتی فلسطینی ازجمله چفیه فلسطینیان، هستیم.

خواسته‌ها و ادعاهای باطل صهیونیست‌ها درباره مسجدالاقصی و تاراج میراث اسلامی و پیشینه اماکن تاریخی و مذهبی در این سرزمین مقدس، یکی از پلیدترین سیاست‌های سلطه‌طلبانه و نژادپرستانه این رژیم اشغالگر است. غاصبان علاوه‌بر چشمداشت به املاک و داشته‌های فلسطینیان، تلاش دارند واقعیت‌ها را مخدوش و وارونه جلوه دهند؛ لذا با اقدامات زورگویانه و چپاولگرانه خود درصدد دگرگونى و استحاله ماهیت، نشانه‌ها، نام‌ها و سنت‌های دینی، تاریخی، اجتماعی و حقوقی فلسطینیان هستند. بی‌تردید جنگ و یورش همه‌جانبه فرهنگی صهیونیست‌ها، یکی از صحنه‌های خانمانسوز آنان، علیه مردم فلسطین است. مردم و جوانان رزمنده فلسطینی با دفاع و مبارزه برای حفظ و پاسداشت هویت، تاریخ و دین خود با تمام وجودشان، ایثارگری کرده و جان خود را فدای این ارزش‌ها می‌کنند. به اعتقاد آنان، مقاومت و مبارزه بدون هویت، پوچ و بی‌معنی است.

طرح و نقشه‌های پلید استعمارگران نه فقط سرزمین‌های اسلامی و عربی را مورد هدف قرار داده، بلکه تمدن و فرهنگ مردم و سایر کشورهای منطقه را که نقش زیادی در پیدایش تمدن بشری جهان داشته است در صدر اهداف شوم خود قرار داده است. برای اثبات چنین ادعایی، همگی شاهد نابودی و تخریب اماکن باستانی، تاریخی و تمدنی این منطقه با شعله‌ور ساختن جنگ‌ها و برانگیختن فتنه‌های بی‌شمار بوده و هستیم. غیرمنتظره نبود که دشمنان با تخریب و نابودی اماکن باستانی و تمدنی در سوریه و عراق و دیگر کشورهاى منطقه و غارت موزه‌های تاریخی، تلاش کردند بقایای آثار تمدن و فرهنگ این کشورها را از بین ببرند؛ در حالی‌که ساختمان وزارتخانه‌ها و مؤسسه‌های بانکی و مالی این کشورها از یورش حملات نظامی مصون باقی ماند.

آنچه پس از تحولات سال‌هاى اخیر در عراق و سوریه رخ داد و منجر به نابودی کامل شهرهای باستانی در سوریه (تدمر، ادلب و...) و نابودی ۶۰ درصد دیگر شهرهای مورد هدف واقع شد، در راستاى استراتژى مخرب رژیم صهیونسیتی در طول 70سال اشغالگری و یهودی کردن قدس شریف و سرزمین‌های اشغالی در این حوزه‌ها است. یهودی‌سازی قدس شریف و دیگر سرزمین‌هاى اشغالى پیامد طبیعی فرهنگ سازش و عادی‌سازی روابط با دشمن است که به رژیم غاصب و اشغالگر این اطمینان را می‌دهد تا سرزمین‌های بیشتری را اشغال و اهالی آن مناطق را پس از قرن‌ها حضور و سکونت آواره کرده و صهیونیست‌هاى مهاجر را ساکن فلسطین و خانه‌هاى فلسطینیان کنند! و پس از آن به دروغ ادعا کنند این سرزمین یهودی و اسرائیلی است! و اسناد، نقشه‌ها و کتب تاریخی را که نشان از هویت و مالکیت اصلی این سرزمین به فلسطینیان است، نابود و منهدم کنند. اعلام روز جهانی قدس از سوی امام راحل در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گامی به سوی فرهنگ‌سازی در جامعه اسلامی و ایجاد وحدت در ابعاد فکری و سیاسی در جوامع اسلامى و عربى به شمار می‌رود. همبستگی قاطبه مسلمانان و دفاع آنان از آرمان فلسطین و جبهه مقاومت رهاورد این اقدام بزرگ فرهنگی است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ نماینده ولیّ‌فقیه در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته اراک، گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال، جلب مشارکت و امنیت خاطر برای مردم در سرمایه‌گذاری‌های بخش اقتصادی است که باید در دستور کار بخش دولتی قرار بگیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های تولیدی ارزشمندی برخوردار است که با همت‌ بلند و توکل برخدا می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد. بنا بر این آحاد جامعه باید در فرآیند تولید در همه بخش‌های اقتصادی، کشاورزی و خدماتی سهیم باشند و به صورت شبانه روزی در راستای آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

خطیب جمعه اراک با اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی گفت: اتفاقات هشت ماه گذشته در غزه و عملیات وعده صادق، جامعه جهانی را نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در غزه و فلسطین مظلوم بیدار کرد.

او افزود: اکنون دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های مختلف جهان به خصوص در آمریکا به حمایت غزه و فلسطین به پا خواستند و در روز‌های گذشته بیش از دو هزار دانشجو و استاد دانشگاه در آمریکا زندانی شده‌اند.

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • سومین حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در فلسطین اشغالی
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به اهدافی در عمق فلسطین اشغالی
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند