Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:55:59 GMT

۴۳ زندانی در استان اردبیل آزاد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۰۹۶۲

۴۳ زندانی در استان اردبیل آزاد می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف خدادادی روز پنجشنبه در دومین مرحله جشن گلریزان در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل گفت: مبلغ مورد نیاز برای آزادسازی این زندانیان ۱۲۰ میلیارد ریال است که ۶۰ میلیارد ریال آن از محل گذشت شاکیان تامین می‌شود.

وی افزود: همچنین مبلغ ۶ میلیارد ریال بواسطه نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل کمک بلاعوض برای آزادی آنها تامین و ۱۴ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات بانکی در نظر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل یادآور شد: سال گذشته نیز ۴۶۰ نفر از محکومان مالی با مجموع مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال از زندان‌های این استان آزاد شدند و به کانون گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال از مبلغ مورد نظر از محل گذشت شاکیان، ۳۰۰ میلیارد ریال اعسار، ۱۵۰ میلیارد ریال آورده خانواده‌ها، ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه تامین شده بود.

خدادادی با اشاره به برگزاری مرحله نخست جشن گلریزان همزمان با میلاد امام حسن (ع) در زندان مرکزی اردبیل، تشریح کرد: ستاد دیه یک نهاد مردمی، غیرانتفاعی و خیریه است که اعضای آن به صورت افتخاری به آزادی محکومان جرایم غیرعمد و مالی کمک می‌کنند.

وی افزود: این محکومان در واقع افرادی هستند که به علت‌های گوناگون مانند بیکاری، بیماری و یا حوادث درگیر بدهی و دیه می‌شوند و در نتیجه نداشتن توانایی مالی کافی برای ادای قرض به زندان می‌افتند.

نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل بیان کرد: این ستاد از میان زندانیان، افراد آبرومند نیازمند درگیر جرم غیرعمد، بدون سابقه کیفری و بزهکاری را شناسایی می‌نماید و پس از تحقیق لازم و اطمینان از احراز شرایط نسبت به اختصاص مبالغ برای آزادی آنها اقدام می‌کند.

وی با اشاره به آثار سوء حضور افراد در زندان و قرار گرفتن آنها در معرض آسیب‌های اجتماعی در نتیجه هم‌نشینی با بزهکاران، ادامه داد: کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جزو اعمال صالحی است که فرد و خانواده‌اش را از آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی نجات می‌دهد.

خدادادی اظهار کرد: خیرین در این میان مسئولیت مهمی بر عهده می‌گیرند و علاوه بر آزادی یک زندانی، موجب ادای حق شاکی خصوصی می‌شوند و در واقع در عملی ذوالجهادی به عنوان ذخیره آخرت مشارکت می‌کنند.

وی گفت: تلاش در راستای فرهنگ‌سازی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از سال ۹۵ در استان اردبیل به جد آغاز شد و جشن گلریزان که پیش‌تر تنها به ماه مبارک رمضان محدود بود، به تدریج به مناسبت‌ها و اوقات دیگر سال نیز تسری پیدا کرد و بین مردم شناخته‌تر شد.

نایب رئیس هیات امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل افزود: شرایط به جایی رسیده که خیرین امروز از سنین مختلف هستند و خانواده‌ها هزینه‌های نذری، ختم اموات و افطاری را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و ارزش فرهنگ انفاق، گذشت و ایثار بیان کرد: برخی نیز در این میان با وجود تمکن مالی از کمک و کار خیر طفره می‌روند که وسوسه شیطانی است؛ چرا که خداوند در برابر چنین اقدام‌هایی به انسان وعده فضل و رزق می‌دهد.

خدادادی ضمن قدردانی از خیرین و مردم اردبیل برای کمک به ستاد دیه در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی ابراز امیدواری کرد که با کمک افراد خیراندیش فردی در آینده به دلیل محکومیت مالی در زندان نباشد.

فرماندار اردبیل نیز در این جشن یادآور شد: ستاد دیه سال ۱۳۶۹ به پیشنهاد لاجوردی تشکیل شد و به طور رسمی از سال ۱۳۷۶ به عنوان موسسه مردم نهاد غیرانتفاعی کار خود را آغاز کرد.

سید محمد اعتماد اعجازی افزود: نمایندگی ستاد دیه در اردبیل از سال ۱۳۸۱ فعال شد و در حدود ۲۰ سال گذشته خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد؛ به طوری که تنها در شهرستان اردبیل سال ۱۴۰۰ حدود ۶۵ نفر از بند رها شدند.

وی با اشاره به تامین ۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض و  ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای آزادی آنها، اظهار کرد: امسال تلاش می‌شود خدمات به زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آنها نسبت به سال‌های گذشته پربارتر باشد.

چند نفر از خیرینی که پیش‌ از این به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در استان اردبیل کمک کرده بودند، در ادامه این جشن با اهدای لوحی تجلیل شدند.

 بر اساس آمارهای دادگستری استان اردبیل، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر به دلیل جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های این استان به سر می‌برند.

برچسب‌ها ستاد دیه کشور آزادی زندانیان استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد دیه کشور آزادی زندانیان استان اردبیل ستاد دیه کشور آزادی زندانیان استان اردبیل نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل زندانیان جرایم غیرعمد جرایم غیرعمد و مالی آزادی زندانیان میلیارد ریال برای آزادی خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

علی یوسف‌زاده گفت: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.

او با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.

یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.

او هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه