Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:48:41 GMT

تبلیغ دین مهمترین رسالت روحانیون است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۱۴۰۳

تبلیغ دین مهمترین رسالت روحانیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در یادواره شهدای روحانی استان کردستان در سنندج، با طرح این سوال که روحانیون در جامعه چه نقشی دارند؟ به پنج نقش جامعه روحانیت گریزی زد و اظهار کرد: علما و روحانیون باید علم دین را ارتقا دهند.

وی تصریح کرد: روحانیون مشوقین دینداری هستند و دین و برنامه‌های دینی را به مردم معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان کردستان مهم‌ترین نقش جامعه روحانیت را تبلیغ دانست و افزود: روحانیون مبلغ هستند و تمام توان و تلاش خود را برای تبلیغ دین بکار می‌گیرند و شهدای زیادی هم در این مسیر تقدیم کرده‌اند.

وی مشوق و مبشر بودن روحانیون را دلیلی برای مظلومیت و خدمتگذار بودن آنها دانست و گفت: روحانیون دینداری را در جامعه ترویج می‌دهند و این یک ظرفیت مهم است که افراد بی‌دین از آن بی‌خبر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان مبلغ بودن را از وظایف دیگر روحانیون در جامعه خواند و افزود: شهدای روحانی از جمله ماموستا برهان عالی در استان کردستان، به واسطه مبلغ بودن به شهادت رسید، لذا روحانیون نباید تبلیغ را با هیچ چیز دیگری معاوضه کنند.

وی خاطرنشان کرد: روحانیان و ماموستایان استان در نهایت ساده زیستی زندگی می‌کنند، چرا که می‌خواهند مبلغ باشند و شغل پیامبر اسلام را ادامه دهند.

حجت‌الاسلام پورذهبی، معلم بودن را از دیگر خصلت‌های روحانیون عنوان کرد و گفت: دینداری و درس دین دادن، مولف و نویسنده بودن در حوزه روحانیت در جامعه بسیار ارزشمند است.

به گفته وی، روحانیون شاهد هستند و در روز قیامت شهادت می‌دهند، لذا باید در جامعه شناخته و پذیرفته شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، شهادت را سرنوشت نهایی روحانیون بیان کرد و افزود: روحانیون باید کاری کنند که در جامعه دوست داشته شوند مسئله‌ای که برای دشمنان غیرقابل تحمل است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کردستان شهدای روحانی روحانیون مبلغین تبلیغ دین وظیفه روحانیت حجت الاسلام پورذهبی استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۱۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علما و روحانیون اهل سنت با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم تکلیف است از مردم گنبد کاووس خواستند در مرحله دوم انتخابات حضوری پر شور دشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • ببینید | اعتراض شدید روحانیون به علیرضا پناهیان با شعار «حیدر حیدر»
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • رسالت معلمی دفاع از حق است
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود