Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۰ درصد از بیمه شدگان جامعه کارگری را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت : در قانون کار موادی در حمایت از زنان کارگر وجود دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، «علی حسین رعیتی فر» روز پنجشنبه در آیین تجلیل از بانوان کارگر، اظهار داشت: در قانون کار موادی از جمله ۶، ۳۸، ۷۵، ۷۶، ۷۷  قانون در حمایت از زنان و جامعه کارگری تاکید دارد تا کرامت زن و عدالت برای زنان در حین کار رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز روز جهانی «ایمنی و بهداشت حرفه ای» در حوزه کار نامگذاری شده است که این عنوان برای صیانت از نیروی کار بخصوص بانوان اهمیت ویژه ای دارد و امسال شعار آن «گفت و گوی اجتماعی و ارتقای ایمنی و بهره وری در حوزه کار» است که همه باید نسبت به آن توجه داشته باشند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تاکید وزارت کار بر همین اساس است که بانوان در عرصه های مختلف از ظرفیت های قانون کار بهره ببرند، نکات عدالت مزدی بین کارگران زن و مرد در جایی که کار یکسانی انجام می دهند، رعایت شود.

وی با بیان اینکه دغدغه های کارگران زن در حمایت از دوران بارداری، پس از بارداری و نگهداری فرزندان در قانون کار مطرح شده است، گفت: برای اشتغال زنان و مردان موارد قانونی یکسان از جمله در پرداخت مزد نیز وجود دارد.

رعیتی فر افزود: زنان کارگر بعد از زمان بارداری و بازگشت به کار باید کار قبلی خود را انجام دهند و کارفرمایان نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند. همچنین در قانون جمعیت اصلاحی انجام شده است و مدت زمان مرخصی زایمان زنان از چهار ماه به ۹ ماه افزایش پیدا کرده و برای کسانی که فرزند دوقلو دارند نیز لحاظ شده است که نشان از حمایت کلیه ارکان نظام از فعالیت زنان و خانواده در حوزه کار است.

وی تاکید کرد: همچنین بعد از زایمان پیش بینی مرخصی تشویقی شده است که زنان کارگر می توانند از آن استفاده کنند که اگر در جایی این موضوع رعایت نشد بازرسان کار می توانند، موضوع را رسیدگی کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تاکید وزیر کار در بازرسی از مراکز تولیدی و صنعتی و شرایط کار برای زنان اشاره کرد و گفت: وزیر در ابتدای دولت بخشنامه ای برای کلیه دستگاه های تابعه و واحد های تولیدی سراسر کشور ابلاغ کرد تا بر اساس آن، ماده ۲۷ کار، آیین نامه انضباط کار، ماده ۴۹ کار، طبقه بندی مشاغل، ماده ۱۳۱ قانون کار، تشکل یابی، ماده ۹۶ قانون کار و فنی و ایمنی در حوزه زنان و مردان کارگر مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: بازرسان موظف هستند، مواد قانونی که مرتبط با حوزه تخصصی بانوان است را  در نظر بگیرند تا در مراکز تولیدی صنعتی احجاف به زنان کارگر نشود.

رعیتی فر خاطر نشان کرد: در مراکز تولیدی بسیاری از زنان مشغول به کار هستند که در شیفت های شب نیز فعال هستند در همین زمینه باید کارفرمایان به کرامت زنان در استحکام بنیان های خانواده توجه کنند و بازرسان در سراسر کشور آماده هستند که اگر در کارگاهی،  قانون کار رعایت نمی شود مردم از طریق سامانه های این وزارتخانه اطلاع دهند.

۱۳۵۲

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کارگر ، دولت ، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کارگر دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون زنان کارگر قانون کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  در گرامیداشت روز کاروکارگر، نمایندگان جامعه کارگری وکارفرمایی با نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان دیدار کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


در این دیدار ایت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان با اشاره به اهمیت حمایت از کار وتولید برای دستیابی به شکوفایی اقتصادی گفت: لازم است تا درخواست‌های اصلی این جامعه از مسئولان اولویت بندی وپیگیری شود.

همچنین در مراسم تجلیل از کارکران نمونه که در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی برگزار شد حسینی معاون وزیر تعاون کار و‌رفاه اجتماعی گفت: نرخ بیکاری ۱۲ درصدی استان در سال جاری به ۱۱ درصد خواهد رسید و فنی حرفه‌ ای موظف به تربیت تکنسین‌های لازم در تمامی زمینه‌ها است.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی هم گفت در مجموع با احتساب خانواده‌های کارگران بک سوم جمعیت استان کارگر است.

سلامی همچنین گفت صیانت از نیروی کار وظیفه اصلی ما است و هم کارگر و هم‌خانواده شان مورد حمایت قرار می‌گیرند

مدیر کل تعاون کار و رفاه احتماعی همچنین با اشاره به تشکیل قرارگاه مسکن کارگری در وزارتخانه مطبوعش گفت: این قرارگاه پیگیر مشکل مسکن کارگری با تسهیلات دولتی و‌کارفرمایان است تا مشکل مسکن کارکران حل شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • افزایش ۳۵ هزار نفر به لیست بیمه شدگان اجباری مرکزی
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان مرکزی قشر کارگر هستند
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند