Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (٤٣,٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٦.١ درصد) است.

به گزارش ایران اکونومیست، بر اساس قانون ، مرکز آمار ایران، به عنوان مرجع اعلام نرخ تورم و همه آمارهای کشور است.

شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان – فروردین ١٤٠١ از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد که بر این اساس،‌ بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (٤٣,٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٦.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

١ درصد) است.

کل خانوارها

در فرودین ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٤١٥,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٣ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌ بوشهر با ٥.٥ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ زنجان  ٢.١ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٣٥,٦ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران (٤٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان  (٢٦.١ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٩,٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٧.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­های سیستان و بلوچستان و همدان (٣٤.٧ درصد) است.

خانوارهای شهری

در فروردین ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٤٠٩,٤ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٢ درصد افزایش نشان می­‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان بوشهر با ٥.٢ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌ زنجان با ٢.٠ درصد است.

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٣٥,٢ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران (٤٢.٥ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٦.٤ درصد) است.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٣٨,٧درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد (٤٥.٧ درصد) و  کمترین آن  مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٣٤.٥درصد) است.

خانوارهای روستایی

در فروردین ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به  ٤٤٦,٥رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٠ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ کهگیلویه و بویراحمد با ٧.٧ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­های تهران و زنجان با ٢.٢ درصد می­‌باشد.


نرخ تورم ماهانه

 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٣٧,٢ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ کهگیلویه و بویراحمد (٤٧.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٢٥.٥درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ٤١,٦ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد (٥٠.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ همدان (٣٣.٢ درصد) است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی از اینجا +  نرخ تورم نقطه‌ای استانها  + مراجعه کنید.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: نرخ تورم ، مرکز آمار ایران ، خانوار روستایی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نرخ تورم مرکز آمار ایران خانوار روستایی بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مربوط به استان مازندران نرخ تورم دوازده ماهه کهگیلویه و بویراحمد خانوارهای روستایی فروردین ماه ١٤٠١ نرخ تورم ماهانه مرکز آمار ایران خانوارهای شهری برای خانوارهای خانوارهای کشور نسبت به ماه شاخص کل ٢ درصد ٧ درصد ١ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالناصر همتی در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:

بانک مرکزی:
‏«تورم نقطه ‌به ‌نقطه در ماه فروردین سال ۱۴۰۳، نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲، به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰درصد رسیده است».

از اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ممنون. البته مناسب بود که تورم سالانه در پایان سال ۱۴۰۲
‏و فروردین ۱۴۰۳ را هم اعلام می‌کردند.

این اعلام، به معنای این است که تورم فروردین ۱۴۰۲ ،
به میزان «۶۳ درصد» بوده است!

این تورم اعلام نشده، نتیجه رکورد رشد ۴۳ درصدی چاپ پول در سال ۱۴۰۱ و دلیل عمده فشار به نرخ ارز در ۱۴۰۲ بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902713

دیگر خبرها

  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • تدوام روند نزولی نرخ تورم
  • عکس | بیشترین تا کمترین نرخ جریمه‌ های رانندگی
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!