Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@03:21:06 GMT

شناسایی و سرشماری اتباع افغان در دستورکار دولت است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۲۳۰۴

احمد وحیدی با بیان اینکه وزارت کشور شناسایی گسترده و سرشماری اتباع خارجی از جمله افغانستانی های مقیم ایران را در دستور کار دارد گفت:در مهلتی که معلوم و اعلام خواهد شد اتباع خارجی از جمله افغانستانی ها باید مراجعه و فرم های مربوط را پر کنند تا بر اساس آن خدمات دریافت کنند. ناطقان: احمد وحیدی در حاشیه کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در جمع خبرنگاران گفت: باید خودشان به دفاتر خدمات دولت و پلیس +۱۰ مراجعه کنند تا ساماندهی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر کشور افزود: در مهلتی که معلوم و اعلام خواهد شد اتباع خارجی از جمله افغانستانی ها باید مراجعه و فرم های مربوط را پر کنند تا بر اساس آن خدمات دریافت کنند.

وحیدی تاکید کرد: افرادی که چنین مراجعه ای نداشته باشند در لیست مهاجران نخواهند بود و اقدام قانونی لازم صورت می گیرد.

وی افزود: بعد از فجایعی که رژیم آمریکا در افغانستان ایجاد کرد و مشکلاتی که برای مردم افغانستان پیش آمد و حکومت جدیدی در این کشور ایجاد شد، شاهد سرازیر شدن حجم وسیعی از مردم افغانستان به سمت مرزها بودیم چون جمهوری اسلامی را نقطه امنی می دانستند.

وزیر کشور افزود: خواهش ما از عزیزان این بود که به داخل ایران نیایند و در داخل مرزهای افغانستان ساماندهی شوند ولی گروه های زیادی از آنان داخل کشور شدند و ما به لحاظ مسائل انسانی صلاح نبود که برخوردهای تندی بکنیم.


وحیدی با اشاره به برخی فضاسازی های رسانه ای درمورد میزبانی ایران از مهاجرین افغانستانی تصریح کرد: اگر چه رسانه های مغرض تلاش کردند صحنه های ساختگی را درست کنند و به افکار عمومی افغانستان القا کنند که در ایران با برخی از این مهاجرین برخوردهای بدی صورت گرفته، ولی غالب این کلیپ ها غلط بود و آغوش گرم ایران برای پذیرش پناهندگان و مهاجرین باز بود و تلاش شده امنیت و آسایشی به آنان داده شود.

وی با بیان اینکه مسئله بزرگ ما شناسایی این عزیزان مهاجر است است چون جمهوری اسلامی برنامه هایی در حوزه اقتصادی دارد و عدم شناسایی آنان هم برای ما و هم برای آنان درد سر درست می‌کند، تصریح کرد: در برخی استان ها سهمیه آرد داریم که با ظرفیت های شناخته شده آن استان متناسب است و با عدم شناسایی مهاجرین این توزیع سهمیه سوخت و آرد با مشکل مواجه می شود.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما
برچسب ها: وزیر کشور ، شناسایی و سرشماری اتباع افغان ، احمد وحیدی ، دستور کار دولت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر کشور احمد وحیدی دستور کار دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند

علیرضا فخاری، استاندار تهران در نخستین جلسه شورای اداری ۱۴۰۳ که با حضور وزیر کشور برگزار شد گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع حاضر در کشور در استان تهران ساکن هستند و اقدامات لازم به کمک سایر نهادها در حال انجام است که اتباع غیرمجاز را دستگیر و از کشور خارج شوند.

به گفته وی، اتباع مجاز را نیز چه در حوزه اقتصادی چه در حوزه اجرایی و فرهنگی باید سازماندهی کنیم، بخشی از ظرفیت‌های ما اکنون در اختیار اتباع است که باید برون دادهایشان را در این زمینه نمایان کنند.

این درحالیست که روز گذشته وحیدی، وزیر کشور نیز اعلام کرد ما واقعا ظرفیت میزبانی بیش از این برای اتباع را نداریم و کشورمان اشباع شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • اتباع مجاز در کرمانشاه ساماندهی می‌شوند
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • ظرفیت کشور از اتباع اشباع شده است
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم