Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه ها در هفته ای که گذشت با اخبار متعددی همراه بود که در ادامه می خوانید.

مبلغ وام های ضروری و ویژه دکتری اعلام شد

بر اساس آخرین مصوبات صندوق رفاه دانشجویان، اولویت پرداخت وام به دانشجویان بی بضاعت و کم بضاعت است، سنوات مجاز جهت درخواست وام برای دانشجویان کارشناسی ارشد ناپیوسته ۴ نیمسال تحصیلی و برای دانشجویان کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته ۸ نیمسال تحصیلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت تقاضای وام‌های (ضروری –ویژه دکتری از منابع صندوق – ویژه دکتری از منابع بانک) در سامانه دانشجویی (پورتال) www.bp.swf.ir از تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ فعال بوده و ضرورت دارد تمام دانشجویان متقاضی واجد شرایط، نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مذکور اقدام کنند.

مبلغ وام ویژه دکتری پیش از این اعلام شده بود که از ماهانه ۷۰۰ تومان به ماهانه یک میلیون تومان افزایش یافته است که هر ۶ ماه یک بار پرداخت می‌شود و افزایش وام ویژه دکتری در جلسه تابستان هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان بررسی خواهد شد و در صورت نهایی شدن، برای ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۱ اجرایی می‌شود.

امکان تغییر حوزه امتحانی برای داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۱ فراهم شد

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات ایجاد تسهیلات برای متقاضیان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ و بیست و هفتمین دوره المپیاد علمی- دانشجویی کشور برای تغییر حوزه امتحانی را اعلام کرد.

با توجه به حضوری شدن تشکیل کلاس‌ها در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و درخواست‌های واصله از داوطلبان به این سازمان مبنی بر تغییر حوزه آزمون (از شهرستان محل اقامت به شهرستان محل تحصیل)، به منظور مساعدت تمهیداتی اندیشیده شده تا داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ که محل تحصیل آن‌ها با محل اقامت آنان متفاوت است و حوزه امتحانی خود را با توجه به محل اقامت تعیین کرده‌اند، بتوانند در صورت تمایل نسبت به تغییر حوزه امتحانی خود به شهر محل تحصیل اقدام کنند.

این دسته از داوطلبان ضرورت دارد با در نظر داشتن نکات اعلام از فردا دوشنبه ۵ اردیبهشت تا چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ به سامانه جامع آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۱ در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به تغییر حوزه امتحانی خود اقدام کنند.

این امکان فقط برای افرادی ایجاد شده که تاریخ فارغ التحصیلی خود را در زمان ثبت‌نام از تاریخ اول اسفندماه ۱۴۰۰ به بعد درج کرده‌اند. به عبارتی این افراد هنوز دانشجو بوده و مجبور به مراجعه به دانشگاه محل تحصیل هستند.

به درخواست‌هایی که بعد از مهلت تعیین شده برای تغییر حوزه امتحانی به این سازمان ارسال شود ترتیب اثر داده نخواهد شد.

داوطلبانی که برای تغییر شهرستان محل برگزاری آزمون اقدام می‌کنند اجازه حضور در جلسه آزمون حوزه شهرستان قبلی را نخواهند داشت.

 آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

تکنیک‌های طلایی برای مطالعه کنکور در فرصت باقی مانده

شروین مسیح، مشاور تخصصی کنکور گفت: هر گروه از دانش آموزان که قصد شرکت در کنکور و امتحان نهایی دارند، باید در هر رشته برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

دانش آموزان رشته ریاضی باید بدانند که دروس اختصاصی در کنکور برای آن‌ها ضریب ۳ دارد؛ بنابراین باید آمادگی لازم برای مطالعه بسیار عمیق و با انگیزه در این دروس را بیشتر کنند.

این مشاور تخصصی کنکور ادامه داد: از امروز تا نیمه اردیبهشت دانش آموزان باید مطالعه دروس پایه یعنی دهم، یازدهم و دوازدهم را همراه تست و نکته آغاز کنند.

پس از امتحانات نهایی زمان زیادی برای مطالعه کنکور وجود ندارد؛ بنابراین باید هر چه سریع‌تر فرصت را غنیمت شمرد.

مسیح تاکید کرد: کنکور سراسری ۱۴۰۱ تغییر یافته و دانش آموزان قرار است یک دفترچه عمومی و ۲ دفترچه تخصصی دریافت کنند. درس‌های فیزیک و شیمی در یک دفترچه و دروس ریاضی مانند حسابان، هندسه و گسسته در دفترچه دیگری قرار خواهند گرفت.

دانش آموزان کنکوری باید دروس را به دو دسته تقسیم کنند و هر روز تنها دو کتاب مطالعه کنند و تست زنی را هم جدی بگیرند و هر دو روز یک بار کتاب‌ها را به اتمام برسانند و به هیچ عنوان تمرین را فراموش نکنند؛ چرا که کمک زیادی به آن‌ها در زمینه قبولی کنکور خواهد کرد.

این مشاور تخصصی کنکور افزود: دانش آموزان تست زنی دروس دهم و یازدهم را باید کنار بگذارند؛ اما مطالب دروس دوازدهم را با دقت بخوانند و تست زنی را هم جدی بگیرند.

دانش آموزان رشته انسانی باید برای مطالعه کنکور دروس ریاضی همراه با علوم و فنون و جامعه را با یکدیگر مطالعه کنند؛ چرا که در امتحان کنکور این ۳ درس همراه هم خواهند آمد.

مسیح گفت: دروس فلسفه و تاریخ هم باید در کنار هم مطالعه شوند تا از سد کنکور بگذرند. اگر متقاضیان از نظر علمی قوی هستند می‌توانند درس‌های اقتصاد و روان شناسی را تا نیمه اردیبهشت بخوانند و پس از نیمه اردیبهشت دروس پایه را مطالعه نکنند و تنها دروس پایه را مطالعه کرده و تست بزنند.

تمام امتحانات دانشگاه آزاد حضوری برگزار می‌شوند

جواد علمائی، معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل «شیوه‌نامه اجرایی آزمون جامع دانشجویان دوره دکتری تخصصی (غیرپزشکی) و نحوه امتحانات پایان نیمسال تحصیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰» را به روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کردند.

در این دستورالعمل آمده است:

بخش کتبی (طرح سوال) آزمون جامع در تمام رشته‌ها استانی بوده، به صورت حضوری در محل های تعیین شده توسط کمیته برگزاری استان و با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

بخش شفاهی آزمون جامع با توجه به شرایط اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت حضوری در واحد دانشگاهی یا غیرحضوری از طریق سامانه‌های آموزشی مورد تایید دانشگاه برگزار شود. در این خصوص ذخیره فایل بخش شفاهی ارزیابی جامع ضروری است.

در این شیوه نامه آمده است:

آزمون جامع (کتبی و شفاهی) تمام رشته ها در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱–۱۴۰۰ از تاریخ ۲۴ اردیبهشت تا ۱۲ خرداد با لحاظ کردن شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

بر اساس بندهایی از این شیوه نامه، تمامی امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مقاطع با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی و به صورت حضوری برگزار می شود. در خصوص نحوه امتحانات دانشجویان اتباع مراتب متعاقباً اعلام خواهد شد.

کلاس‌های ارشد دانشگاه شریف از ۱۷ اردیبهشت حضوری می شوند

بنا بر برنامه‌ریزی دانشگاه صنعتی شریف برای بازگشت تدریجی دانشجویان به دانشگاه، تمامی کلاس‌های کارشناسی ارشد از روز شنبه ۱۷ اردیبهشت‌ به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

محل تشکیل کلاس‌های کارشناسی ارشد ابتدای هفته آتی در سامانه‌ آموزش اعلام خواهد شد.

برنامه‌ی زمان‌بندی تخصیص و اسکان خوابگاه دانشجویان متعاقبا نیز از سوی معاونت دانشجویی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه ها وام دانشجویی کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی آزمون کارشناسی ارشد تغییر حوزه امتحانی برای مطالعه کنکور صورت حضوری دانش آموزان سال تحصیلی آزمون جامع ویژه دکتری شیوه نامه محل تحصیل خواهد شد سال ۱۴۰۱ کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۲۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات

امتحانات نهایی به صورت کشوری برگزار می‌شود و تاثیرات مهمی بر آینده دانش‌آموزان دارد، از همین رو دانش‌آموزان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین نمرات را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این خصوص نگرانی دارند و افت تحصیلی در امتحانات نهایی یکی از موضوعاتی است که از دغدغه دانش آموزان به شمار می‌رود و این در صورتی است که بنا به گفته مسئولان مربوطه، بخشی از افت تحصیلی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود.

تأثیر انگیزه دانش‌آموزان در نمرات امتحانات نهایی

محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار کرد: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

وی گفت: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یک‌باره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم، این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تأثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

وی ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش‌آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

تاریخ برگزاری امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳

مصطفی پردلی، معاون رسانه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش‌وپرورش در صفحه ویراستی خود از مشخص شدن برنامه امتحانات نهایی خردادماه دانش‌آموزان خبر داد و نوشت:

«بنا بر اعلام مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه مشخص شد

با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان عزیز»

کد خبر 748368

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • امشب، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • جامعه دانشگاهی در مقابل جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • رقابت داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
  • رقابت ۲۳۰۰ داوطلب آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد شهرکرد